Rose (voorheen Red Bull)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Dit is sinds een maand of twee mijn nieuwe fiets. Red Bull scandium race 3000. Met alles erop en eraan zo'n 7,6 kilo. Fietst als een tierelier. Nog getwijfeld over een carbon-frame, maar gezien het lage gewicht van dit scandium exemplaar, en de lagere prijs, was ik er tenslotte toch nog vrij snel uit. Afgemonteerd met ultegra, en bevalt tot nu toe prima.
Ik ben een beginnend fietser en dit is sedert vorige week mijn nieuwe fiets 'Red Bull Pro-SL 3000'. Vorige week zaterdag de eerste keer 120 km mee gereden, en hij bevalt mij heel erg goed.
Ik heb niet de standaard wielen 'Xtreme light wheels' genomen (deze zouden niet erg stijf zijn), maar een kleine meerprijs betaald voor Campagnolo Zonda's.
In totaal nog geen 1500 euro.
Shimano Ultegra triple, fi'zi:Arione zadel.
Continental Grand Prix 4000. Heb nog getwijfeld tussen rode en zwarte bandjes. Wat denken jullie?
Ik heb niet de standaard wielen 'Xtreme light wheels' genomen (deze zouden niet erg stijf zijn), maar een kleine meerprijs betaald voor Campagnolo Zonda's.
In totaal nog geen 1500 euro.
Shimano Ultegra triple, fi'zi:Arione zadel.
Continental Grand Prix 4000. Heb nog getwijfeld tussen rode en zwarte bandjes. Wat denken jullie?
-
- Forum-lid HC
Bij een zwarte fiets horen zwarte banden. Ziet er gewoon sneller uit.
What makes the boat go faster?
Hele mooie Red Bull! Aanwinst voor deze site! Ik zat juist in de overgang van de oude frames naar de nieuwe, maar aangezien de Al-Werks niet in dat nieuwe kleurenschema werd gezet heb ik toch gekozen voor de oude kleuren.
Science of Performance!
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooi model inderdaad. Maar die lightwheels bevallen mij prima. Ze worden ook op cyclocrossfietsen verkocht. Misschien zijn ze niet echt stijf, maar in ieder geval wel stevig.
- robbebopper
- Forum-lid HC
De eerste wereldkampioen op een Red Bull is een feit. Ciolek van de Wiesenhof formatie rijd op een Carbon XLite frame van Roseversand. Vandaag wereldkampioen van de beloften geworden. Red Bull telt dus echt mee tussen de gevestigde merken!
Quote: Origineel geplaatst door Robbebopper op 23 September 2006
De eerste wereldkampioen op een Red Bull is een feit. Ciolek van de Wiesenhof formatie rijd op een Carbon XLite frame van Roseversand. Vandaag wereldkampioen van de beloften geworden. Red Bull telt dus echt mee tussen de gevestigde merken!
Quote: Origineel geplaatst door Robbebopper op 23 September 2006
Was was al eerder Duits kampioen, lijkt mij ook niet niks om Zabel en z'n kornuiten te verslaan.
Was was al eerder Duits kampioen, lijkt mij ook niet niks om Zabel en z'n kornuiten te verslaan.
Ik heb sinds zaterdag een Pro SL-3000. Ze hadden hem toevallig staan in mijn maat (66cm), zwart met triple Ultegra, dus die heb ik gelijk maar ingeladen. Helemaal standaard verder, met de Light wheels.
Eerste verschil wat me opviel was dat hij veel comfortabeler was (op een klinkerweg) dan mijn oude stalen Giant! Terwijl ik altijd lees dat staal comfortabeler is dan alu, maar dat gaat voor oud staal dus duidelijk niet op.
Handige fiets voor de DHZ-er ook - op alle onderdelen staan de aanhaalmomenten erop gedrukt!
---
Eric
Eerste verschil wat me opviel was dat hij veel comfortabeler was (op een klinkerweg) dan mijn oude stalen Giant! Terwijl ik altijd lees dat staal comfortabeler is dan alu, maar dat gaat voor oud staal dus duidelijk niet op.
Handige fiets voor de DHZ-er ook - op alle onderdelen staan de aanhaalmomenten erop gedrukt!
---
Eric
Hele mooie fiets Eddy_M maar met een paar mooie bidonhouders (Taxc Allure bijvoorbeeld) wordt ie nog een stuk mooier? Kleiner zadeltasje zou ook wel mooi zijn, of zeur ik nu te veel
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006
Hele mooie fiets Eddy_M maar met een paar mooie bidonhouders (Taxc Allure bijvoorbeeld) wordt ie nog een stuk mooier? Kleiner zadeltasje zou ook wel mooi zijn, of zeur ik nu te veel
En persoonlijk vind ik het zadel weer niks... Als iedereen dan iets zegt blijft er niks over denk ik... haha
En persoonlijk vind ik het zadel weer niks... Als iedereen dan iets zegt blijft er niks over denk ik... haha