Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

yenssen
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 jul 2004 14:29

yenssen 16 jan 2008 17:32

Ghisallo schreef:word de carbon-pro nog veranderd???


Het frame niet, de afmontage wel. In 2008 met Easton wielen ipv de Aerowheels...

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 16 jan 2008 19:18

Yenssen schreef:
Ghisallo schreef:word de carbon-pro nog veranderd???


Het frame niet, de afmontage wel. In 2008 met Easton wielen ipv de Aerowheels...


Staat me bij dat hij ook in andere kleuren verkrijgbaar is. Ik meen nl ook in wit. Dat zag ik niet bij jouw link. Kan alleen niet meer herinneren waar ik deze heb gezien....

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 16 jan 2008 19:41

oke vond het namelijk wel een super mooie en lichte fiets en ja ik ben weer eens te veel gegroeid.. ;)

ik zou hem wel graag in het wit willen heb ff gekeken staat er wel op:

http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=8342

grtzzz

p.s. met easton wielen zal die ook wel eens stuk lichter worden!!! (en mooier)

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 16 jan 2008 22:50

de nieuwe pro carbon is in zn geheel mooier afgemonteerd(vind ik), er zit een beter zadel op de nieuwe ultegra groep en natuurlijk easton wielen.
het zijn niet heel veel veranderingen maar in combinatie met de nieuwe kleuren vind ik het totaalplaatje toch wel een stuk mooier geworden. helaas is ie wel 150 euro duurder geworden...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1499
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 17 jan 2008 00:06

Dacht dat ultegra SL niet alleen nieuw, maar ook "beter/lichter" zou zijn en dus tussen dura-ace en de normale ultegra in zou zitten ?

Het gat tussen de carbon pro 3000 en carbon SL 3000 is nu zo'n 200 euro, welk model (smaak/mooiheid uitgesloten) zou de betere keus zijn ?

Zit al "maanden" te dromen over de carbon SL 3000 namelijk ;)

yenssen
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 jul 2004 14:29

yenssen 17 jan 2008 09:35

De Carbon SL is meer geschikt voor wedstrijdrijden, aangezien deze veel stijfer is. Ook is deze op speciale punten verstevigd (denk aan bracket en balhoofdbuis). Gewichtsverschil is er niet, volgens de Rose site is de Pro zelfs nog 5 gram lichter (1075 gram tegenover 1070 gram voor de Pro)
Kwalitatief zou ik gaan voor de SL, maar ook de Pro voldoet uitstekend!

En om toch even terug te komen op de mooiheid: wat me minder aanstaat bij de Pro is dikke staande buis, met idem dite aero zadelpen...

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 17 jan 2008 09:41

Ted038 schreef:Dacht dat ultegra SL niet alleen nieuw, maar ook "beter/lichter" zou zijn en dus tussen dura-ace en de normale ultegra in zou zitten ?


De Ultegra SL groep zou 100 gram lichter moeten zijn dan de gewone Ultegra.

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 17 jan 2008 09:53

Ted038 schreef:Dacht dat ultegra SL niet alleen nieuw, maar ook "beter/lichter" zou zijn en dus tussen dura-ace en de normale ultegra in zou zitten ?

Het gat tussen de carbon pro 3000 en carbon SL 3000 is nu zo'n 200 euro, welk model (smaak/mooiheid uitgesloten) zou de betere keus zijn ?

Zit al "maanden" te dromen over de carbon SL 3000 namelijk ;)


De Pro is meer voor criteriums bedoeld, is enorm stijf en comfort is er weinig tot niet.
De SL is iets minder stijf en rijd je meer comforatbel op, lange wedstrijden, cyclo's enz.

Dus ga je voor comfort, neem de SL
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 17 jan 2008 10:31

MarZ schreef:

De Pro is meer voor criteriums bedoeld, is enorm stijf en comfort is er weinig tot niet.
De SL is iets minder stijf en rijd je meer comforatbel op, lange wedstrijden, cyclo's enz.

Dus ga je voor comfort, neem de SL


Je bedoelt denk ik het omgekeerde SL is stijver......

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 17 jan 2008 11:43

Klopt, excuus
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

buts
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2007 22:41

buts 17 jan 2008 12:29

Ik kan eigenlijk nergens testen vinden van de (lugged) carbon pro. Kan iemand zeggen hoe deze bekend staat? Is ie bijvoorbeeld stijf genoeg voor iemand van 80kg?

speedygonzalez
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2007 01:55

speedygonzalez 17 jan 2008 15:00

Fietsfanaten,

Bedankt voor de tips!
Met betrekking tot de maatvoering van het frame Pro SL 3000, kies ik voor framemaat 57, dit adviseert Rose mij nl.
Nu nog kiezen voor triple /compact!
Het blijft een hekel punt om te kiezen voor triple / compact!
Het volgende besluit heb ik genomen, ook mede vanuit optisch oogpunt:

Compact aandrijving met 50/34@12-27

Mocht ik te vaak voor schakelen dan overweeg ik het binnenblad te vervangen door 39 i.p.v. 34.

Vraag kan dit technisch gezien en is het eventueel ook mogelijk om een 53/39 te kiezen en de 39 op den duur wanneer ik de Alpen/Ardennen in ga deze te vervangen door een 34.

Wat adviseren jullie mij? Graag jullie reactie! Alvast bedankt!

Plaats reactie