Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

rb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2008 01:44

rb 01 jun 2008 22:56

Ik was vandaag even heel erg blij dat ik mijn nieuwe fiets nog niet had. Ging met mijn vriendin fietsen (gister nieuwe RB PRO 2000). Ik pakte even mijn MTB. Op 25km een hond die niet aangelijnd was dook vanaf het voetpad het fietspad op ( zat 1 meter grasstrook tussen). Ik dacht alleen maar in een flits: niet mijn vriendin op der nieuwe fiets onderuit halen (de hond niet en ik niet, ik zat er vlak achter)! Ik tikte even haar achterwiel aan maar ze bleef rechtop. Echter ik vloog door de lucht. Linker enkel, knie, bil, elleboog en vooral schouder mist een laagje huid (schouder nog wat dieper...tot het mooie witte fascie laagje) en kapotte broek en shirt.

Ergste is nog dat die lui met de hond in de verdediging schoten en zelfs de schuld niet bij hun zelf zochten. Terwijl ik overeind krabbelde en nog even vloekte dat honden aangelijnd horen, zeker als je ze niet onder controle gingen ze er weer vandoor zonder te informeren hoe het met mij ging! Mijn fiets heeft het overleefd...paar flinke krassen. Maar eigenlijk had ik hun (of hun verzekering) op moeten laten draaien voor mijn broek en shirt....(toch al snel 120 euri's).

Iig als dit was gebeurt op mijn nieuwe RB PRO SL 3000, waar ik volgens de originele planning op had moeten zitten, was het echt zuur geweest...dan hadden ze ook doorgelopen terwijl ik daar lag en geen verantwoordelijkheid genomen voor eventuele kosten aan een nieuwe fiets
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 02 jun 2008 01:08

@ RikH

Waarom heb je normale Ultegra-shifters terwijl de rest Ultegra SL is? Of lijkt dit zo op de foto's?
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 02 jun 2008 11:02

margit schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met de cyclocross fietsen van RB?
Mijn mtb is kapot en ik wil rond augustus/ september een cyclocross aanschaffen. Zat te denken aan de X lite 2000. Deze is shimano 105 afgemonteerd en dat vind ik wel voldoende voor een crossfietsje. Gebruik em dan vooral in het bos en in het voorjaar als het fiets weer is en er zooi op de weg licht... wil mijn mooie red bull pro sl niet blootstellen aan strooizout en zooi op de weg..


Dat is wel zuur RB, en zeker dat ze niet informeren hoe het met je gaat.

@Tarzander het zijn ook ultegra SL shifters. Alleen mijn pedalen zijn Ultegra, maar daar is iets fout gegaan bij de bestelling helaas. Maar ja!

scouby
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2008 03:02

scouby 04 jun 2008 03:24

hoi allemaal,

Ik ben net nieuw op deze site, so forgive me als ik door een threat heenwandel als dit niet de bedoeling is... een nieuwe openen leek me ook overbodig gezien de 49 pagina's die ik net doorgelezen heb ;) Anyway!

Op dit moment ben ik een mtb'er die merkt dat rondjes op de weg fietsen toch ook erg leuk is! Nu ontvang ik al tijden het Rose versand boek en daar blijken meerdere racefietsen goed uit de test te komen. Nu vind ik de look van zo'n ding toch ook wel belangrijk. Ik heb m'n oog laten vallen op 3 type. Maar ik heb geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan :s
Graag hoor ik jullie mening hier over...

Eerst een paar facts over mezelf: 1.94m, 90 kg, bb lengte: 89 cm
Uit deze threat heb ik een aantal punten gehaald die me niet geheel duidelijk zijn.

1. Gezien m'n gewicht heb ik volgens mij sterke wielen nodig. Klopt dat??
2. Een alu frame is vergevingsgezinder dan een carbon frame. True?

De type waar ik tussen twijfel is:
1. Pro SL 3000 € 1095
Voordeel: Easton Circuit wielen, mooie groepen
nadeel: alu frame (vind carbon eigenlijk mooier ;)

2. Carbon pro 3000 € 1499
voordeel: nette groepen, strak uitziend frame
nadeel: volgens mij zijn de mavic aksium wielen niet zo sterk? Met andere wielen kom ik qua prijs in de buurt van de Pro 3000 SL...

3. Carbon pro 3000 SL € 1695
voordeel: strakke fiets, mooie groepen, mooi frame
nadeel: prijs :( en als ik de Easton wielen wil ben ik nog eens 66 euro extra kwijt

M'n keuze is niet puur rationeel, ziet ook een deel gevoel in. Vandaar dat m'n streefprijs van €1200 inmiddels al op 1700 ligt ;) Hebben jullie tips waarom ik voor alu/carbon wel of niet de dure carbon zou moeten gaan? Ben benieuwd naar jullie meningen... Zaterdag rij ik waarschijnlijk richting Bocholt...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 jun 2008 03:49

scouby schreef:...
Eerst een paar facts over mezelf: 1.94m, 90 kg, bb lengte: 89 cm
Uit deze threat heb ik een aantal punten gehaald die me niet geheel duidelijk zijn.

1. Gezien m'n gewicht heb ik volgens mij sterke wielen nodig. Klopt dat??
2. Een alu frame is vergevingsgezinder dan een carbon frame. True?

De type waar ik tussen twijfel is:
1. Pro SL 3000 € 1095
Voordeel: Easton Circuit wielen, mooie groepen
nadeel: alu frame (vind carbon eigenlijk mooier ;)

2. Carbon pro 3000 € 1499
voordeel: nette groepen, strak uitziend frame
nadeel: volgens mij zijn de mavic aksium wielen niet zo sterk? Met andere wielen kom ik qua prijs in de buurt van de Pro 3000 SL...

3. Carbon pro 3000 SL € 1695
voordeel: strakke fiets, mooie groepen, mooi frame
nadeel: prijs :( en als ik de Easton wielen wil ben ik nog eens 66 euro extra kwijt

M'n keuze is niet puur rationeel, ziet ook een deel gevoel in. Vandaar dat m'n streefprijs van €1200 inmiddels al op 1700 ligt ;)
....



1. ja
2. hangt van frame af

1. ik geloof niet dat je dit echt wilt..
2. aksium is beetje jammer
3. you know, you want to... ;)

Gezien je gewicht zou het carbon sl '08 frame nog beter zijn, maar dan wordt het wel erg boven originele budget ;) (2k, wel incl. circuits :P).

Over alu vs carbon is al veel geschreven, probeer de search eens. De samenvatting is ongeveer dit: Het voelt wat anders, carbon filtert meer hoge trillingen, de één noemt dat comfort, de ander noemt dat dood. 't Gewicht van carbon ligt meestal wat lager, al zijn er ook zeker hele lichte alu frames (en zware carbon frames). Qua stijfheid heb je van zowel alu als carbon stijve en slappe frames, de red bulls zijn behoorlijk stijf, vooral de carbon sl. 't Grootste nadeel van carbon is dat je interne schade aan je frame niet kunt zien (na een val), maar bij zowel alu als carbon geldt dat je na een ernstige crash je frame gewoon kunt weggooien, bij carbon misschien net ietjes eerder.. Verder met carbon erg uitkijken met dingen aandraaien, dat was het wel geloof ik....

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 04 jun 2008 10:24

De type waar ik tussen twijfel is:
1. Pro SL 3000 € 1095
Voordeel: Easton Circuit wielen, mooie groepen
nadeel: alu frame (vind carbon eigenlijk mooier
Ik denk dat je de Pro 3000 bedoeld voor eur 1095. Pro SL 3000 is nl 1399,- Ik dacht al mooi prijsverlaging. Ik zit ook te twijfelen en budget is toch ook een probleem.Ik ga in ieder geval niet voor carbon.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 04 jun 2008 11:07

scouby schreef:hoi allemaal,

Ik ben net nieuw op deze site, so forgive me als ik door een threat heenwandel als dit niet de bedoeling is... een nieuwe openen leek me ook overbodig gezien de 49 pagina's die ik net doorgelezen heb ;) Anyway!

Op dit moment ben ik een mtb'er die merkt dat rondjes op de weg fietsen toch ook erg leuk is! Nu ontvang ik al tijden het Rose versand boek en daar blijken meerdere racefietsen goed uit de test te komen. Nu vind ik de look van zo'n ding toch ook wel belangrijk. Ik heb m'n oog laten vallen op 3 type. Maar ik heb geen flauw idee waar ik nu voor moet gaan :s
Graag hoor ik jullie mening hier over...

Eerst een paar facts over mezelf: 1.94m, 90 kg, bb lengte: 89 cm
Uit deze threat heb ik een aantal punten gehaald die me niet geheel duidelijk zijn.

1. Gezien m'n gewicht heb ik volgens mij sterke wielen nodig. Klopt dat??
2. Een alu frame is vergevingsgezinder dan een carbon frame. True?

De type waar ik tussen twijfel is:
1. Pro SL 3000 € 1095
Voordeel: Easton Circuit wielen, mooie groepen
nadeel: alu frame (vind carbon eigenlijk mooier ;)

2. Carbon pro 3000 € 1499
voordeel: nette groepen, strak uitziend frame
nadeel: volgens mij zijn de mavic aksium wielen niet zo sterk? Met andere wielen kom ik qua prijs in de buurt van de Pro 3000 SL...

3. Carbon pro 3000 SL € 1695
voordeel: strakke fiets, mooie groepen, mooi frame
nadeel: prijs :( en als ik de Easton wielen wil ben ik nog eens 66 euro extra kwijt

M'n keuze is niet puur rationeel, ziet ook een deel gevoel in. Vandaar dat m'n streefprijs van €1200 inmiddels al op 1700 ligt ;) Hebben jullie tips waarom ik voor alu/carbon wel of niet de dure carbon zou moeten gaan? Ben benieuwd naar jullie meningen... Zaterdag rij ik waarschijnlijk richting Bocholt...


Ik zat in precies dezelfde situatie als jij! Ik heb onlangs een Pro SL 3000 gekocht 1400 euro. Ben er erg tevreden mee. De wielen zijn stevig genoeg ook voor jou gewicht. Ik denk dat je als je rond die prijs denkt het beste een aluminium frame kunt kiezen. Je moet namelijk ook nog denken aan accessoires die je aan moet schaffen. Mijn binnenbeenlengte is 95 cm en ben weggezet op een framemaat 61 omdat mijn bovenlijf niet zo groot is.

Met de prijzen heb je denk ik door een roze bril gekeken, want ze zijn wel erg laag.

scouby
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2008 03:02

scouby 04 jun 2008 20:05

Bedankt voor jullie reacties so far!

De Pro 3000 SL bedoelde ik idd, en die is 1395, ipv 1095!!

@ RikH, ik zit idd erg te dubben over wat nu de juiste keuze is. Qua bedrag kan ik ze alle drie betalen (net vakantiegeld binnen). Maar er komt naast de fiets idd nog het eea bij, wat het totaal bedrag nog wel aardig zal verhogen.

@ Foosho, als ik er met die 2k nu was voor de SL 3000, dan misschien. Maar met een triple erbij + pedalen en dan nog wat kleding wordt het wel een erg duur beginnersgrapje. Helaas gaat dat hem dus niet worden.

Nu ben ik een beginner, maar ga ik wel graag gelijk voor iets goeds. Het is niet de bedoeling dat ik over een jaar weer op zoek ga naar iets anders... Al met al, ik weet het dus nog niet...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 jun 2008 20:13

2007 Canyon Ultimate CF uit de outlet misschien?
klik

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 04 jun 2008 20:52

Frame van de Pro-Sl 3000 is natuurlijk ook gewoon top. Alu of niet, fantastische stijfheidswaardes en een bijzonder laag gewicht voor ene alu frame. (iets meer als 1300g)

polderbeuker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2007 23:03

polderbeuker 04 jun 2008 23:03

Beste mensen,

Heb februari jl een Red Bull Carbon Pro-3000 gekocht bij Rose in Bocholt. Wat een mooie winkel! Goed opgemeten en echt prachtige fietsen in het echt. Na 1800 km houdt de fiets zich super. Ik had hiervoor een aluminium pro-sl; ik merk geen verschil in stijfheid. Mijn nieuwe fiets voelt wel minder hard, en "klinkt" natuurlijk anders. Ik kan hem iedereen aanraden. Enig puntje is de kleur; wit.. super mooi maar zeer veel poetsen.
Wel jammer dat de nieuwe versie niet meer met Easton circuit wielen en Fizik arione zadel is. ik zou nu voor de Carbon SL gaan, die wel met easton wielen en Ultegra SL geleverd wordt.

grt

scouby
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2008 03:02

scouby 04 jun 2008 23:30

@ Polderbeuker. Bedankt voor je nuttige review. Carbon staat dus niet alleen mooier, het fietst dus ook goed. Ik denk echter dat ik niet voor de Carbon SL ga. Hiermee is de fiets alleen al 2k en dan komt er nog het eea bij. Laat ik eerst maar eens wat gaan fietsen.
Nog wel een vraagje... waarom ben je eigenlijk overgestapt?

@ Foosho, Canyon heb ik me eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept. Maakt de keuze wel weer NOG wat moeilijker! ;) Ik weet wel dat Red Bull uit de Duitse testen als beste getest kwam. Jij ervaring met Canyon? Ik kan trouwens weinig beeldmateriaal vinden over de CF 5.0 (zal vanaaf nog eens goed zoeken).

@ Gerbenke, als ik er idd niet uitkom dan ga ik miss idd 'gewoon' voor een alu frame. Scheelt me idd honderden euro's, kan ik er nog een Edge 705 bijkopen ook ;)

Plaats reactie