Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

g2g
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:14

g2g 10 jul 2008 18:24

Beste allen,

Ik zit met een vraagje. Ik ben nu al 2 jaar eigenaar van een pro sl 3000 (model 2007)
Ik ben zeer content van men fiets, alleen ben ik nu aan het rondzien voor een nieuwe. Want bij het opmeten in Bochelt hebben ze me toch een maatje te klein aangesmeerd. Nu ga ik een 63 nemen ipv de 61 die ik nu heb.

Nu was mij vraag of ik niet best kon wachten tot de nieuwe catalogus in de bus komt? (is dat ergens in de loop van augustus dacht ik?)
Het is interessant om te wachten, omdat nu de nieuwe groep van shimano zonder die viskabels is en de kaders misschien weer een verbetering krijgen)
Maar ik ben een beetje bang dat de prijzen van de fietsen voor 2009 een pakje hoger gaan liggen.

Ik ga waarschijnlijk weer een alu nemen, omdat ik carbon toch kwetsbaar vindt. Carbon is mooier, maar het moet gewoon goed zijn. Het zal waarschijnlijk een witte worden, hoewel er dan meer gepoets zal moeten worden.

Even tussendoor nog een tip: ik heb hier gelezen over problemen bij sommige mensen die een getik horen. In het begin had ik hier ook last van, en heb me echt wel gek gezocht achter de oorzaak, zelfs trapas etc vernieuwd, zonder resultaat.
Uiteindelijk was het voorderailleur-klemmetje dat te aangespannen stond. En dus bij het optrekken plooit het frame een beetje en gaat die klem tikken. Beetje aanpassen en was opgelost. Hopelijk help ik hier wat mensen mee.

Grtz
fuck all these gun-toting hip gangster wannabes

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 10 jul 2008 18:31

Als al je onderdelen enzo nog goed zijn en je wilt alleen een ander frame, kan je ook eind deze maand eens een kijkje gaan nemen bij de grote Rose Versand uitverkoopt. Daar kan je altijd mooie frames voor weinig op de kop tikken. Het zijn dan weliswaar niet de nieuwste, maar die uit 2005/2006/2007/2008, maar die zijn natuurlijk ook prima en het scheelt een hoop geld.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

g2g
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:14

g2g 10 jul 2008 18:36

Dat is het probleem ook wel een beetje, de groep die er nu opstaat (sram) heeft zo zen tijdje wel gehad, zeker de achterderailleur. En zou graag toch frame hebben van 2008 of een nieuw dan van 2009. En als ik vanuit Belgie naar Bochelt moet rijden ben ik weer een dagje kwijt. Als ze dan geen 63 goedkoop van de hand doen...
Maar die koopjesdag is idd goedkoop, maar is er geen eind december ook niet? Zouden ze dan niet meer 2008 materiaal goedkoper verkopen?
fuck all these gun-toting hip gangster wannabes

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 11 jul 2008 11:48

Ze hebben bijna nooit de allernieuwste modellen/kleuren in de uitverkoop (waarom zouden ze ook)?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 11 jul 2008 14:55

Aankomende uitverkoop is inderdaad niet het meest nieuwe spul.
Er staan wel een aantal 2e hands fietsen van de Sparkasse ploeg, die zijn van de huidige collectie.
Trouwens aan de kaders voor 2009 zal niet veel veranderen, mischien een kleur, maar zeker geen geometrie.

Beste kan g2g aan het eind van dit jaar gaan, dan gaat de grote voorraad er uit, en als je mazzel hebt koop je goedkoop je 63, en anders iets minder goedkoop.....
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

g2g
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:14

g2g 11 jul 2008 20:56

Ja, inderdaad zullen de kleuren misschien wel veranderen. De kaders zijn momenteel al goed en stijf genoeg. De moeite dus om even te wachten...hoewel ik die witte zeker niet mis vindt.

Maar weet er iemand met zekerheid wanneer de nieuwe catalogus uitkomt? Of is dit al elk jaar verschillend geweest?

Grtz
fuck all these gun-toting hip gangster wannabes

solex57
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2008 21:34

solex57 14 jul 2008 23:43

eindelijk
na 6 weken eindelijk mijn Pro Sl kunnen halen.
Echt een verschil tussen mijn (oude ) Gios en deze stijve fiets. Goed merkbaar bij het aanzetten uit een bocht. Ook het insturen is erg direct.
Nog wat fijn tunen aan de afstellingen en dan vlammen.

Peter
Fietsen maar...

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 15 jul 2008 14:41

Seger schreef:Als al je onderdelen enzo nog goed zijn en je wilt alleen een ander frame, kan je ook eind deze maand eens een kijkje gaan nemen bij de grote Rose Versand uitverkoopt. Daar kan je altijd mooie frames voor weinig op de kop tikken. Het zijn dan weliswaar niet de nieuwste, maar die uit 2005/2006/2007/2008, maar die zijn natuurlijk ook prima en het scheelt een hoop geld.


Wanneer begint de uitverkoop ook alweer? Volgende week vrijdag?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 15 jul 2008 18:32

uitverkoop begint 25-07-2008 tm 02-08-2008.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 jul 2008 00:05

solex57 schreef:eindelijk
na 6 weken eindelijk mijn Pro Sl kunnen halen.
Echt een verschil tussen mijn (oude ) Gios en deze stijve fiets. Goed merkbaar bij het aanzetten uit een bocht. Ook het insturen is erg direct.
Nog wat fijn tunen aan de afstellingen en dan vlammen.

Peter


Mooi fietsje. Veel plezier ermee!

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 17 jul 2008 11:18

Hebben ze wat mooi spul tijdens die uitverkoop of is het de zogenaamde rotzooi die aan de man wordt gebracht, kortom is het de moeite waard om er langs te gaan ?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jul 2008 12:46

"De zogenaamde rotzooi"?
Ze verkopen meestal overjarige artikelen. Kleding, onderdelen, maar ook fietsen. Voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe fiets (vooral in afwijkende maten(groot en klein)), is er veel te koop. En, oh ja, het is er vanaf de eerste minuut loeidruk, en dat al jarenlang.

Plaats reactie