Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 26 jul 2008 20:54

Mooi geheel! Wit zadel en stuurlint zou ik niet doen. Wat natuurlijk wel geweldig zou staan is een mooi zilver kleurig lintje en zadel. Als je bijv. een setje pakt als: Fizik Arione en zilver stuurlint past dat perfect bij de kleur van het zilver in je frame.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 jul 2008 17:51

Op pag. 1 op dit forum staat hetzelfde frame met een zilver stuurlint en zadel. Ik moet zeggen dat ik dit niet mooi vindt.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 27 jul 2008 18:15

torro schreef:En heeft er nog iemand iets moois op de kop kunnen tikken bij Rose ? Zelf ga ik niet te druk en heb geen zin om mij er in te storten


Ik ben gistermorgen even wezen kijken. Met de drukte viel het reuze mee. Benauwd en warm was het wel! Het viel me eigenlijk een beetje tegen wat ze hadden. Heb helemaal geen race voorvorken en mtb cranks gezien. En ik ging op zoek naar een mooi stuurtje, maar ook dat is niet geslaagd. Er hingen wel een paar mooie framesets tussen zoals de Red Bull Carbon Flyer voor €699,-. Maar daar kwam ik niet voor en het budget was ook niet toereikend geweest. Uiteindelijk toch thuis gekomen met een nieuwe stuurhouder voor mijn fietscomputer. Maar dan niet uit de uitverkoop ;)
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 28 jul 2008 14:47

Ik heb een winterjack van het eigen merk gekocht, € 23,00.

Ze hadden geen binnenbandjes en ook geen winterhandschoenen, uiteindelijk dus naar de winkel gegaan en daar binnenbandjes gekocht. Winterhandschoenen nog maar even niet aangeschaft.

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 30 jul 2008 18:50

Ik was vandaag even in Bocholt :D Mooie winkel zeg, echt énorm veel spullen. Ben geslaagd voor handschoenen (halve vingers), maar wat een keuze, ik overdrijf niet als er zomaar 100 modellen hingen ofzo?

Ook nog even in het magazijn geweest waar de uitverkoop was, maar daar heb ik niet veel leuke dingen gezien. Vooral veel kleding, heb die jacks van 23 Euro ook gezien maar niet gekocht. Overigens was het helemaal niet zo druk vandaag, ook in de winkel viel dat erg mee.

Alleen jammer dat ze (voor mij) zo ver weg zitten, anders had ik zeker mijn fiets daar gekocht, en was ik ook een lid van de Red Bull familie ;)

pekestoemp
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:34

pekestoemp 05 aug 2008 17:50

HELP!!

Ik weet niet wat ik moet kiezen! Een Red Bull Pro SL of een Carbon Pro frame. Ik ben 1,94 m en weeg 84 kg. Het Pro SL frame is stijver dan het Carbon frame en weegt ong 100 g meer.

Welke zou ik nemen? Advies graag!!

Bedankt.

scouby
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2008 03:02

scouby 05 aug 2008 23:36

@ Peke

Onlangs heb ik ook voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk ben ik naar Bocholt gereden en de frames ook gewoon eens bekeken! Het Carbon Pro frame vind ik er gewoon mooier uitzien, vandaar dat ik voor de Carbon Pro heb gekozen. Zelf ben ik ook 1.94 en 90k, de light weels houden het so far prima, net als het frame. Het zijn natuurlijk gewoon beide goede fietsen. Voor wat het waard is, ik zou er een ritje naar Bocholt aan wagen en ze eens bekijken!

pekestoemp
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:34

pekestoemp 06 aug 2008 00:26

@ Scouby,

bedankt voor je antwoord. Ik vraag me ook af of je dat verschil in stijfheid ook echt voelt.
Wat denk je btw van het Carbon SL frame? dat heeft wel dezelfde stijfheidswaarden.

Wat me er ook een beetje van weerhoudt een carbon frame te kopen is de kwetsbaarheid ervan. Eén serieuze crash en je kan het sowieso in de vuilbak gooien.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 aug 2008 17:49

Heeft er iemand de RED BULL X-LITE Cross AL-2000? De cyclocross/veldrijfiets van Red Bull.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze fiets.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 16 aug 2008 14:25

Hallo,

Weet toevallig iemand wat de geometrie is van een oude redbul pro sl3000 of waar ik die kan vinden? Het model wat in het begin van dit topic staat?

Ik kan dit op de site van rose nergens meer vinden (het gaat dus niet om het huidige model).

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 17 aug 2008 15:55

Hai RB`ers!

Sinds 2 weken heb ik last van een (enorm irritant!) "tikje" in mijn fiets. Het lijkt bij het Bracket te zitten. Wat ik al heb gedemonteerd en ingevet:

- Bracket
- Crank
- Stuur / Stuurpen
- Pedalen

Het tikje lijkt bij het bracket te zitten en te worden versterkt door de onderbuis. Het is zowel als ik sta als zit, en wordt erger als ik meer vermogen lever.

Heeft er iemand een idee waar het nog meer in kan zitten?

g2g
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:14

g2g 17 aug 2008 18:44

Zoals in 90% van de gevallen: voor-derailleur demonteren, en niet te strak aantrekken rond de zadelbuis...
fuck all these gun-toting hip gangster wannabes

Plaats reactie