Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 14 aug 2009 00:47

Mooie bikes! Ik vind vooral die ProSL mooi. Ik begin ook wat te wennen aan de nieuwe Ultegra. De cranks en achterderailleur kan ik nog niet echt mooi vinden, maar die shifters zien er mooi uit.

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 14 aug 2009 01:48

@ Lorenzo: Jouw PRO-SL ziet er strak uit. Ik heb vanavond de fiets al even geprobeerd, de Ultegra groep schakelt superscherp en soepel.
Veel plezier met de aanwinst.

@timper: bedankt, ik zal er zeker plezier aan gaan beleven.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 14 aug 2009 10:43

fietspret schreef:@ Lorenzo: Jouw PRO-SL ziet er strak uit. Ik heb vanavond de fiets al even geprobeerd, de Ultegra groep schakelt superscherp en soepel.
Veel plezier met de aanwinst.

Dank je; jouw Carbon SL is ook een plaatje. Heb gisteravond even een sprintje getrokken van 20km en hij rijdt super. Ik heb er nog geen bel op zitten maar het is inderdaad verstandig om dit wel te doen :D.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 15 aug 2009 15:45

Beter laat dan nooit, mijn nieuwe ros (pro sl 3000 2009)
Nu 350km mee gefietst, fietst geweldig, zadel begin ik aan te wennen, ik heb weinig te wensen over. (mss wat meer snelheid, maar dat komt vanzelf)


[img=http://img17.imageshack.us/img17/1039/dsc03594h.jpg]

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 15 aug 2009 15:52

@reinier10,

Schitterende fiets! Ik ben van plan dit jaar exact dezelfde fiets in dezelfde kleurstelling te kopen. Ik heb ook al het idee om een zwart stuurlint en zadel te laten monteren. Niet die (in mijn ogen) lelijke witte combinatie van bovengenoemde zoals hij op de website afgebeeld staat. Hoeveel heb je moeten bijleggen om hem met dit zadel/stuurlint mee te nemen? En hoelang heb je na het bestellen op de fiets moeten wachten?

Grtz.
Ruben

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 15 aug 2009 16:30

Ruben, een andere kleur zadel en lint kost niks extra. Deze combinatie vond ik minder schreeuwerig. Check de rose site, er is nu een 'konfigurator' module, kun je eventueel ook andere onderdelen naar wens aanpassen, kosten staan erbij vermeld.
Het duurde wel een week of zes a zeven voordat deze kleurcombinatie er was. Ze hadden vooraf niet ingeschat dat deze kleur zo goed zou lopen. Nu kun je mooi voor de 2010 versie gaan! Ik had de mijne net besteld toen de 2010 versie leverbaar werd. Heb serieus getwijfeld, maar ik heb niet het idee dat ik met minder genoegen heb moeten nemen. Op naar Dld zou ik zeggen.

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 15 aug 2009 19:22

reinier10 schreef:Ruben, een andere kleur zadel en lint kost niks extra. Deze combinatie vond ik minder schreeuwerig. Check de rose site, er is nu een 'konfigurator' module, kun je eventueel ook andere onderdelen naar wens aanpassen, kosten staan erbij vermeld.
Het duurde wel een week of zes a zeven voordat deze kleurcombinatie er was. Ze hadden vooraf niet ingeschat dat deze kleur zo goed zou lopen. Nu kun je mooi voor de 2010 versie gaan! Ik had de mijne net besteld toen de 2010 versie leverbaar werd. Heb serieus getwijfeld, maar ik heb niet het idee dat ik met minder genoegen heb moeten nemen. Op naar Dld zou ik zeggen.


Ja, ik ga me zeker even op laten meten en ben wel benieuwd naar "biketown" , schijnt een schitterende zaak te zijn.
Helaas moet ik de hele fiets nog bij elkaar werken maar ik verwacht dat ik over ongeveer 3 maandjes erop rond zal toeren. Bedankt voor info iig!

g2g
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:14

g2g 16 aug 2009 14:15

Vorige week zaterdag heb ik bij Roseversand een X-lite 4000 besteld. Hij zou eind augustus/begin september moeten binnen zijn. Foto's van deze beauty zullen uiteraard hier geplaatst worden.
fuck all these gun-toting hip gangster wannabes

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 16 aug 2009 21:52

Vorige week kreeg ik eindelijk het heuglijke nieuws van Rose dat mijn fiets klaar was voor afhaling. Dit was enkele dagen voor de bij bestelling geplande datum. Dus zaterdagmorgen vol ongeduld en verwachting op pad naar Bike Town om mijn nieuw Carbo SL op te halen.
De afhaling liep perfect. Ik kreeg ook nog een zadeltasje, een plaksetje, bandenlichters, een gereedschapssetje en een reserve binnenband cadeau. Ook de drinkbus zat op de fiets en de meesbestelde fietscomputer was ingesteld.
De documentatie van alle individuele Shimano onderdelen worden netjes in een mapje meegeleverd.
Viel nog de kopen: een belletje en iets voor de bandjes onderweg op te pompen (een handpompje of een setje met perslucht cartouchen).
Pas deze morgen heb ik hem kunnen testen.
De fiets is uitgerust met de nieuw Ultegra 2010. Zelf was ik tot nu toe een Campa gebruiker, maar deze nieuwe groep loopt als een naaimachientje en schakelt perfect. Ik ben echt onder de indruk van dit mooi staaltje van techniek.
Iets wat hier al uitvoerig is beschreven kan ik bevestigen. De fiets is keihard, maar daar staat tegenover dat het stuurgedrag zeer, maar dan ook zeer goed is. De hardheid wordt waarschijnlijk ook nog in de hand gewerkt door de Easton EA70 wielen met relatief hoge velgen. Ze zijn ook zeer strak ingespannen, d.w.z. hoge spanning op de spaken.
Ik overweeg voor de trainingsritten nog een aantal extra wielen aan te schaffen met een lagere velg met 36 spaken. Die kun je eventueel iets minder inspannen, wat je een beetje meer demping oplevert. Bij Rose heb je een set met Ultegra naven voor 170 euro. Dit is dan wel nog zonder casstte en banden en met de Xtreme R-490 velg. Iemand ervaring met deze velgen?

[img=http://img35.imageshack.us/img35/2941/img0851kxf.jpg]

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 16 aug 2009 22:28

Na 3 dagen fietsen op m'n Pro SL-3000 vind ik de nieuwe Ultegra 2010 tegenvallen. Ik vind de Deore LX van mijn cross hybride veel prettiger schakelen. De Ultegra maakt veel lawaai en pakt het opeenvolgende tandwiel regelmatig niet. Misschien ligt het aan mij en moet ik nog wennen aan het schakelen op een racefiets. Verder vraag ik mij af of ik met een compact wel de juiste keuze heb gemaakt en niet beter had kunnen wachten op een triple. Voorlopig houd ik het er maar op dat het wel zal wennen in de nabije toekomst. De fiets zelf rijdt prima en stuurt lekker strak.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 17 aug 2009 10:36

@Lorenzo: Dat is 100 procent zeker een verkeerde afstelling. Hij moet muisstil zijn en in nieuwstaat altijd goed schakelen. Zelfs met een nieuwe kabel die nog een beetje uitrekt, krijg je niet dergelijke zaken.

dodge
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:37

dodge 17 aug 2009 11:21

@stantje: Als je spreekt over keihard, met wat vergelijk je dan ?
Met hoeveel druk in je banden ? ( bij welk lichaamsgewicht ) ?
Naast de wielen kan misschien ook een zadelpen met set-back helpen.
Bedankt om dit toch even aan te geven, het is iets wat mij ook bezighoudt.

Plaats reactie