Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

rftjanssen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:52
Locatie: Sittard

rftjanssen 23 jan 2010 00:44

1- Kun je een betrouwbare bikefitting krijgen bij Roseversand.
Je krijgt bij Rose Bikeworld een volledig meeting.
2- Ik ga zeker voor de triple maar welke cassette zouden jullie achter laten monteren? Meegewogen dat ik maar af en toe zal gaan klimmen (AGR) maar ook niet de sterkste klimmer ben.
Ik heb ook getwijfeld over een triple maar ben toch voor de compact gegaan. Reed voorheen met een 53-39 / 12-25 daarmee kwam ik in de problemen bij Boogies Extreme met een 150km in de benen de Keutenberg op was wat teveel van het goede. De compact met 50-34 / 12-25 geeft me nu wat meer ruimte in de Limburgse Heuvels maar ook nog voldoende om de Planck lekker af te racen. 53-12 reed ik toch bijna nooit.
3- Ik vind de standaard zadelpen niet zo mooi. Maar welke dan wel nemen zonder de kosten heel ver op te jagen?
De meerprijs van de 3T Doric LTD Carbon was 50,- bij mijn fiets. Om een idee te krijgen van de meerprijzen van Rose.
4-Hoe zit het zadel dat geleverd wordt bij deze fiets (prologo Nago Evo T2.0)? Ik heb niet echt veel zitvlees en ben nogal smal gebouwd.
Tja...een zadel. Het moet lekker zitten en een beetje passen bij de rest van de fiets. Voordeel van Rose je mag het zadel een maand uitproberen. Niet goed dan mag je ruilen voor een ander. Eventuele meerkosten worden dan wel gerekend.
5- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij deze fiets of als ik daar heen ga?
Kijk eens naar de bikeconfigurator op de site (is helaas nog op basis van het oude model maar het geeft je wel een beeld). Alle componenten zijn uitwisselbaar dus je kunt gaan voor een 3T, Ritchey of FSA afmontage...

Succes!!!

dodge
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:37

dodge 23 jan 2010 11:59

Ben er ook helemaal voor te vinden, ware het niet dat ik mijn twijfels heb over het bracket: al naar gelang de bron een BB86, 90 of zelfs 91, maar gaan die dingen er nog zijn als je moet vervangen ?
In de Shimano Bike-Gear katalogus is hier zelfs helemaal niets over terug te vinden.
Had het nu nog een BB30 geweest ...

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 23 jan 2010 12:22

Iedereen bedankt voor alle snelle en zeer uitgebreide reactie's tot nog toe:

Als ik mag samenvatten:

-Opmeten is goed daar. @timper: Ga wel zelf nog een meting thuis doen om te kunnen vergelijken of het klopt met elkaar.
- cassette waarschijnlijk 12-25 en triple. @rftjansen: Wordt geen compact want wil niet gaan klussen voor die ene keer klimmen en wil wel een 39 hebben op het vlakke. (Wordt iig luxe voor mij aangezien ik van 2x6 met buiscommandeurs ga komen!)
-Afbouw veranderen is goed te betalen. Daar kijken wat goed bij de fiets past.
-Zadel daar uitproberen en kun je binnen een maand nog ruilen als hij niet bevalt.

Nog een nieuwe vraag erbij: heeft iemand de licht blauwe al in het echt gezien? Probeer de hele tijd te zeggen dat ik zwart moet nemen want dat is makkelijker met outfit en toekomstige aanpassingen maar betrap mezelf erop dat ik toch steeds weer naar die blauwe kijk..

Mochten jullie nog toevoegingen en of andere ideeën en tips hebben dan hoor ik het natuurlijk ook graag.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

kass
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:53

kass 23 jan 2010 13:30

Gisteren heb ik mijn pro-sl 3000 opgehaald in matzwart.
de blauwe vind ik er erg goed uitzien.
Achteraf had ik dat kunnen overwegen.
lek............ker fietsen !!

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 23 jan 2010 14:53

ZAPPerdeflap schreef:


Prachtige fiets deze Red Bull.
Ik ga aankomend weekend ook maar eens naar Rose toe, eens ff kijken of ik daar
kan slagen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 23 jan 2010 17:24

RobinC50 schreef:Ric,

Je fiets is mooi. Laat je ook de fiets van je vrouw nog zien. Die mag niet ontbreken op deze site!!!


En nog een plaatje van de fiets van mijn vrouw voor Robin
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 25 jan 2010 21:04

eindelijk ook mijn fiets binnen:

[img=http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 7736_n.jpg]
Zaterdag direct een ritje op gemaakt. Jammer genoeg was ik mijn overschoenen vergeten aan te doen, dus de pret was na 40km en bevroren voeten al over.
Ik was tevoren bang voor het comfort: onterecht. Heerlijke fiets. Aan de handen/polsen zelfs comfortabeler dan mijn vorige, stalen, fiets met alu voorvork. Zal wel met de vork te maken hebben zeker?
er gaat nog zeker 1cm spacers onder uit, verder is hij zon beetje klaar. Zit nog te twijfelen over zadeltasje. Is wel handig, maar is niet geweldig mooi. En ook weet ik niet goed welk tasje past op dit zadel, praktisch gezien. (signo flow, naar elkaar toe lopende rails achteraan)
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10

scythe
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 apr 2009 16:49

scythe 25 jan 2010 21:16

Prachtige fiets! De "carbon X-lite" paintjob maakt hem helemaal af!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 25 jan 2010 21:30

Mooie fiets. Wanneer je geen 2 bidons gebruikt kun je ook één bidonhouder vullen met een bidon met grote opening en daarin het bandje, lichters, etc.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 25 jan 2010 21:52

Heel mooie red bull, de nieuwe kleuren kunnen me ook bekoren.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 25 jan 2010 23:04

WouterJ,

Hij lijkt wel te stralen, je witte fiets.
Waarschijnlijk net als jij :)
Mooi hoor.

Inderdaad zoals gezegd, geen zadel tasje maar 'n gereedschapsbidon
in twee maten voor 'n 3-4 Euro

Afbeelding
Grt. Zapp

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 26 jan 2010 00:23

heb dit weekend inderdaad gefietst met mijn pompje en een binnenbandje en multitool in een bidon, maar wanneer ik langer dan 60km rijd wil ik toch wel 2 bidonnen mee. Misschien moet ik maar gewoon rekenen op de pompjes en het gereedschap van meefietsende mensen.
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10

Plaats reactie