Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Niets mis mee! Mijn vorige fiets was ook een 2000 maar dat met de zilvere 105. voordat geld hartstikke goed
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Ik heb een Pro 3000 als woon-werk-winterfiets. Heb je een prima fiets aan. Ik rijd jaarlijks 3.500 tot 4.000 km op deze fiets en merk niet heel veel verschil met mijn veel duurdere carbonfiets. Wel heb ik om het comfort iets te verhogen aan de achterkant een conti 4000 25 mm band gemonteerd.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 19 nov 2008 04:13
superseb schreef:Als trainingsfiets naast het MTBen dacht ik aan de Red Bull Pro 2000. Volledig 105 black, triple crank, met Mavic Aksium wielen voor 1050,-
Iemand toevallig ervaring met deze fiets?
Ik rijd er al bijna 2 jaar op (welliswaar 2009 model, maar daar zitten weinig verschillen tussen...) en ben er meer dan tevreden over.
Menig duurdere fiets is zwaarder en minder afgemonteerd.
Is redelijk stijf en de 105 groep voldoet prima!
Enig puntje waarvan ik zeg beetje jammer is dat het crankstel zwart gelakt is en de verf daarvan afgaat door er met je schoen langs te gaan. Dit zou bij een geanodiseerd of blank crankstel niet gebeuren.
Maar voor de rest, niets dan lof!!!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Ik rij nu ook 2 jaar met het Pro SL frame afgewerkt met 105 groep. Ben er nog steeds erg tevreden over!
Gisteren naar Rose geweest en fiets onderhoudsbeurt gehad. Alles weer netjes afgesteld en een nieuwe ketting erop. Liep vandaag weer als een zonnetje. Zelfs de zadelpen was eruit gehaald en opnieuw ingevet (al weet ik niet of dat gebruikelijk is bij een onderhoudsbeurt)
Gisteren naar Rose geweest en fiets onderhoudsbeurt gehad. Alles weer netjes afgesteld en een nieuwe ketting erop. Liep vandaag weer als een zonnetje. Zelfs de zadelpen was eruit gehaald en opnieuw ingevet (al weet ik niet of dat gebruikelijk is bij een onderhoudsbeurt)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
joeptimmermans schreef: Wel meer als 300 e moeten aftikken, een aanslag op mijn toch al magere studenten-budget. Voortaan wat voorzichtiger zijn met dingen vastdraaien.
^ 2
Tijd voor een momentsleutel zou ik zeggen, kan je bovenstaand probleem ook niet meer gebeuren.
13-4-2010
Hallo,
Heb inmiddels 800km op mij PRO-SL gereden.
Ben zeer tevreden.
Maar heb wel last van een rammeltje. Ik verdenk de remkabel in de bovenbuis.
Heb dit een keer eerder gelezen op dit forum.
Hebben andere PRO-SL-rijders hier ook last van?
Gr, Ric
17-4-2010
Stom, stom!!! Heb het gevonden.
Het is de brede Extreme bandenlichter in mijn zadeltasje die tegen de 3T zadelpen rammelt. Deze onderin gedaan ipv bovenin en weg rammel. Ik ben helemaal blij!!
Hallo,
Heb inmiddels 800km op mij PRO-SL gereden.
Ben zeer tevreden.
Maar heb wel last van een rammeltje. Ik verdenk de remkabel in de bovenbuis.
Heb dit een keer eerder gelezen op dit forum.
Hebben andere PRO-SL-rijders hier ook last van?
Gr, Ric
17-4-2010
Stom, stom!!! Heb het gevonden.
Het is de brede Extreme bandenlichter in mijn zadeltasje die tegen de 3T zadelpen rammelt. Deze onderin gedaan ipv bovenin en weg rammel. Ik ben helemaal blij!!
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
@ KennyD
Ik heb de mijne laten komen met de standaard zadelpen. (die trouwens wél goed bij de fiets past)
De zadelpen wordt nagestuurd van zodra beschikbaar.
Heb intussen al wat kilometertjes afgehaspeld, en hij rijdt echt heel goed. Super tevreden van.
Ik heb de mijne laten komen met de standaard zadelpen. (die trouwens wél goed bij de fiets past)
De zadelpen wordt nagestuurd van zodra beschikbaar.
Heb intussen al wat kilometertjes afgehaspeld, en hij rijdt echt heel goed. Super tevreden van.
Ik vrees dat je een van de minst goede medewerkers hebt getroffen. De man die mij heeft geholpen bij mijn fiets was wel redelijk op de hoogte. Maar ik was wel volledig op de hoogte van alle mogelijkheden en moest hem uitleggen waarom ik bepaalde keuzes maakte. Hij was goed, maar om hem nu aan te raden gaat wat ver. En hoewel ik volledig ben opgemeten, is het wel nodig dat je van te voren ook zelf al ongeveer weet welke maten je nodig hebt. Ik zit normaal nogal diep en gestrekt, en ze hebben moeite om die maten over te nemen. Die compact kun je overigens wel verwachten: In de Duitse bladen is de compact koning en heeft werkelijk niemand het over bijv. triples. Dat is toch anders dan in Nederland.
Je moet wel zelf al een beetje voorbereid naar hun toegaan.
Maar in de regel wordt je er goed geholpen, maar je moet je niet iets aan laten praten wat jezelf niet wilt, doen de fm hier in nederland ook, dus niet nieuws onder de zon.
Framemaat kun je thuis al redelijk inschatten, bij hun kun je alleen proefzitten en na lang praten mag je misschien buiten een rondje.
Moet gaan lukken, succes, spijt zul je niet krijgen van een red bull.
Maar in de regel wordt je er goed geholpen, maar je moet je niet iets aan laten praten wat jezelf niet wilt, doen de fm hier in nederland ook, dus niet nieuws onder de zon.
Framemaat kun je thuis al redelijk inschatten, bij hun kun je alleen proefzitten en na lang praten mag je misschien buiten een rondje.
Moet gaan lukken, succes, spijt zul je niet krijgen van een red bull.
Zoals Ponsteen al aangeeft heb je waarschijnlijk net die ene verkeerde medewerker getroffen. Net als de andere Red Bull-eigenaren heb ik enkel goede ervaringen.
Eerst per mail een offerte laten opstellen met een aantal aanpassingen, vervolgens in de winkel langs gegaan om de fiets te bestellen. Ook tussen het plaatsen van de bestelling en het afleveren van de fiets in nog contact gehad om wijzigingen door te geven. Alles zonder problemen.
En ook nu ben ik nog zeer te spreken over de service. Bij aflevering bleken andere remmen te zijn gemonteerd dan afgesproken (niet op voorraad, en daarom vervangen door duurdere exemplaren). Na een half jaar rijden bevielen deze totaal niet, één mailtje met uitleg was voldoende om kostenloos alsnog de gewenste remmen te krijgen.
Eerst per mail een offerte laten opstellen met een aantal aanpassingen, vervolgens in de winkel langs gegaan om de fiets te bestellen. Ook tussen het plaatsen van de bestelling en het afleveren van de fiets in nog contact gehad om wijzigingen door te geven. Alles zonder problemen.
En ook nu ben ik nog zeer te spreken over de service. Bij aflevering bleken andere remmen te zijn gemonteerd dan afgesproken (niet op voorraad, en daarom vervangen door duurdere exemplaren). Na een half jaar rijden bevielen deze totaal niet, één mailtje met uitleg was voldoende om kostenloos alsnog de gewenste remmen te krijgen.