Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

ronb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:11

ronb 12 aug 2010 15:33

Marten schreef:Ik zit er aan te denken om voor komend seizoen een pro-sl te kopen. Nu hoor ik hier en daar wat verhalen over krakende frames van Red-bull. Iemand hier ervaring mee?


Waar heb je dat gehoort dan? Is voor mij een nieuwtje.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 12 aug 2010 15:50

Rij zelf sinds 3 jaar op een Red Bull Pro SL en tot voor kort geen kraakjes gehad. Echter, een maandje of 2 begon het toch iets te kraken. Van alles geprobeerd, maar niet opgelost. Het leek uit de cranck te komen, maar nadat ik Rose gebeld had het probleem op kunnen lossen: Bij de zwart geanodiseerde frames kan de klemming van de voorderailleur een kraak veroorzaken. De oplossing is de hele handel te demonteren, goed schoon te maken en voordat je alles terugplaatst even een stukje tape om de framebuis wikkelen op de plaats waar de klemming komt. Resultaat: kraakvrij (althans gisteravond, na de eerste test).

Verder niets dan positief over het frame, zou 'm zo weer kopen!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 12 aug 2010 16:01

Ook ik heb regelmatig kraakjes in mijn Pro SL frame, maar na een poosje weet je ze wel te vinden. Voorderailleur is inderdaad een van de boosdoeners en ook de zadelpen wil nogal eens kraken.

Regelmatig schoonmaken en invetten en dan gaat het weer heel lang probleemloos. Verder een perfect frame en ook mijn volgende (dec 2010) wordt een PRO SL

levileripheimer
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 sep 2008 11:43
Locatie: Enschede

levileripheimer 12 aug 2010 19:19

Marten schreef:Ik zit er aan te denken om voor komend seizoen een pro-sl te kopen. Nu hoor ik hier en daar wat verhalen over krakende frames van Red-bull. Iemand hier ervaring mee?


Geen ervaring met het gekraak, wel met klapperende kabels in het frame bij slecht wegdek. Maar wellicht dat dit hoort bij interne kabelgeleiding?

tororosso
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2010 18:18

tororosso 13 aug 2010 00:37

Rij zelf een Carbon SL4400, en heb voor de winter/koers een Pro-SL besteld.
Foto's van het duo zal ik posten als ze binnen zijn.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 21 aug 2010 01:49

Voor een ander topic foto gemaakt van mijn Red Bull Pro SL, dus dan ook maar even foto plaatsen in hét Red Bull Topic :D

Sinds aanschaf mrt 2008 het volgende vervangen:
- Zadel, Selle SMP Stratos
- Pedalen, Look Keo Sprint
- Stuurpen, 3T ARX Pro
- Zadelpenklem, Hope
- Topcap, van Mellow Johnny's Bike Shop :-)
- Bidonhouders, Elite Custom Race
- Fietscomputer, Polar CS400

En nog steeds erg tevreden:

[img=http://img299.imageshack.us/img299/9369/img0351q.jpg]
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 21 aug 2010 02:22

Marten schreef:Ik zit er aan te denken om voor komend seizoen een pro-sl te kopen. Nu hoor ik hier en daar wat verhalen over krakende frames van Red-bull. Iemand hier ervaring mee?


Dit is een makke van alle oversized frames. Ook van andere merken. De oversized buizen werken als een soort klankkast waardoor een klein kraakje enorm versterkt wordt. Heeft zeker niet specifiek met Red Bull te maken.

Bij aluminium alles wat vastgeklemd zit met enige regelmaat goed invetten helpt meestal wel.

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 21 aug 2010 11:49

Ik heb sinds 2 maanden ook een soort kraakje of tik bij het crankstel.
Bij kracht zetten op de pedalen is het soms net een klok zo tikt het dan.
Afspraak is gemaakt bij Rose voor eind deze maand, gaan ze kijken wat het is en hopelijk oplossen, maar dat zal wel goed komen rose kennende.
Heb er vertrouwen in.

wbr!!
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2010 13:47

wbr!! 22 aug 2010 17:44

Na een boel "research" ben ik eigenlijk van plan om een Red Bull pro sl aan te gaan schaffen. Nu wil ik daar binnenkort dus heen om hem te gaan bekijken. Nu heb ik echter een paar vragen (ik weet dat ik ook kan bellen, maar toch) hebben ze dit soort fietsen gewoon staan om te proberen? En hebben ze ook fietsen op voorraad, die je na afstellen gewoon mee kan nemen? En omdat het eigenlijk een soort van online discounter is, vraag ik mij af of het normaal is om af te dingen of bv. korting te bedingen op accessoires oid.
Cube Agree Pro SL

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 22 aug 2010 18:10

Watikjebrom schreef:Voor een ander topic foto gemaakt van mijn Red Bull Pro SL, dus dan ook maar even foto plaatsen in hét Red Bull Topic :D

Sinds aanschaf mrt 2008 het volgende vervangen:
- Zadel, Selle SMP Stratos
- Pedalen, Look Keo Sprint
- Stuurpen, 3T ARX Pro
- Zadelpenklem, Hope
- Topcap, van Mellow Johnny's Bike Shop :-)
- Bidonhouders, Elite Custom Race
- Fietscomputer, Polar CS400

En nog steeds erg tevreden:

[img=http://img299.imageshack.us/img299/9369/img0351q.jpg]


Je vergeet de fietsbel! ;)
Dat kleuraccent met die zadelpenklem staat wel mooi trouwens!

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 22 aug 2010 19:51

Nespresso schreef:Je vergeet de fietsbel! ;)


LOL
Nespresso schreef:
Dat kleuraccent met die zadelpenklem staat wel mooi trouwens!


Snelspanners en bidonhouderboutjes zijn ook in geanodiseerd rood, nog vergeten te vermelden.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

jolmer
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jul 2007 20:44

jolmer 08 sep 2010 00:58

Toch nog maar even wat plaatjes van mijn Red Bull hier plaatsen:
zo zat tie in de doos
Afbeelding

en in elkaar
Afbeelding

en wat meer detail
Afbeelding

Plaats reactie