Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

peterv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 12:45

peterv 31 mar 2009 11:16

Ik heb gisteren wat contact gehad met Stevens. Ik bestelde mijn fiets in december. Dit is het resultaat:
- bijna alle kaders van 1e levering zijn weg (er was nog 1 oranje versie maat 54, maar zie ik niet zitte)
- nieuwe levering van hun fabricant is mei (niet duidelijker gespecifieerd, begin-eind?)
- reken nog eens 2a3 weken voor de fiets dan uiteindelijk bij de FB is.

Is het de moeite van wachten? Ik twijfel.
Hoe zit het met garantie bij Stevens? Ook zo vlot als de leveringen???
Stevens SCF SL - Utegra SL - Dura Ace WH-7850-C50-CL

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 31 mar 2009 11:21

't Is maar de vraag of je significant binnen die tijd een nieuwe weet te scoren, een overjarig model kun je natuurlijk wel per direct meenemen...
Als ze je in december niet hebben verteld dat het 'nog even' ging duren is dat wel slecht vind ik.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 31 mar 2009 23:57

Hallo PeterV.

Voor mij was het de moeite van het wachten waard.Het is echt een geweldig mooie fiets ,ook de afwerking is prachtig(natuurlijk mijn eigen mening).
Ik had een tweede fiets,dus ik kon blijven fietsen totdat ik de nieuwe kreeg en de oude toen meteen inruilde.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 01 apr 2009 00:39

PeterV schreef:Ik heb gisteren wat contact gehad met Stevens. Ik bestelde mijn fiets in december. Dit is het resultaat:
- bijna alle kaders van 1e levering zijn weg (er was nog 1 oranje versie maat 54, maar zie ik niet zitte)
- nieuwe levering van hun fabricant is mei (niet duidelijker gespecifieerd, begin-eind?)
- reken nog eens 2a3 weken voor de fiets dan uiteindelijk bij de FB is.

Is het de moeite van wachten? Ik twijfel.
Hoe zit het met garantie bij Stevens? Ook zo vlot als de leveringen???


Hmm mijn fietsenmaker zei dat mijn stevens half april binnen kwam. Hopelijk klopt dan toch ook, geen zin in de zoveelste maand uitstel....

peterv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 12:45

peterv 01 apr 2009 11:11

@sjefjanssen : Ik heb gelukkig ook nog mijn oude fiets, kan de wachttijd overbruggen. Al wat km's ermee gereden?

@matthijs987 : Ik hoop voor jouw dat je niet hoeft te wachten. Mijn fietsmaker kreeg vorige week te horen dat mijn fiets niet zou geleverd worden, zoals beloofd, eind maart.

email Stevens:
"
thanks for mail.
The production of carbon frames SCF SL are heavy delayed – our framebuilder has just one production run.
We think that one of seese frames/bikes is shown from the „proud owner“.
Sorry to say, but next production of frames are scheduled for begin of may.arrival in Hamburg
Will you change to colour from „anthracite“ to „orange“ ?
We still have 1 frame in 54 left from first production. Your dealer can change his order and we can send the bike in 2-3 weeks
"
Stevens SCF SL - Utegra SL - Dura Ace WH-7850-C50-CL

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 01 apr 2009 14:24

PeterV schreef:
@matthijs987 : Ik hoop voor jouw dat je niet hoeft te wachten. Mijn fietsmaker kreeg vorige week te horen dat mijn fiets niet zou geleverd worden, zoals beloofd, eind maart.
"


Ik heb al paar keer te horen gehad dat een beloofde leveringsdatum niet doorging. Laatste wt ik van de fietsenmaker hoorde was week 15 (of 16) dat weet ik niet precies meer, en dan zou ie 3 of 4 dagen later bij de fietsenmaker zijn, en kon ik 'm de volgende dag ophalen.
Ik hoop het maar, weinig zin om nog meer wedstrijden af te moeten zeggen.

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 02 apr 2009 01:09

De communicatie is een probleem bij Stevens, ik informeerde op een dinsdag hoe het zat met mijn fiets en kreeg als antwoord dat ze nog op de frames aan het wachten waren en dat ze deze de volgende week zouden verwachten ... de volgende dag kwam hij binnen bij de FM :p.

Ze hadden hem eind december belooft en eind januari was hij er, cava dus nog. Als ik zo het een en ander lees op het internet is de levering bij wel meer merken een groot probleem, nog een groter probleem als bij Stevens.
Stevens SLC Team Ultegra SL

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 03 apr 2009 21:51

PeterV schreef:@sjefjanssen : Ik heb gelukkig ook nog mijn oude fiets, kan de wachttijd overbruggen. Al wat km's ermee gereden?

@matthijs987 : Ik hoop voor jouw dat je niet hoeft te wachten. Mijn fietsmaker kreeg vorige week te horen dat mijn fiets niet zou geleverd worden, zoals beloofd, eind maart.

email Stevens:
"
thanks for mail.
The production of carbon frames SCF SL are heavy delayed – our framebuilder has just one production run.
We think that one of seese frames/bikes is shown from the „proud owner“.
Sorry to say, but next production of frames are scheduled for begin of may.arrival in Hamburg
Will you change to colour from „anthracite“ to „orange“ ?
We still have 1 frame in 54 left from first production. Your dealer can change his order and we can send the bike in 2-3 weeks
"


Heb er nu ca 500km mee gereden.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 16 apr 2009 18:51

Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met de afspraken en levertijden van Stevens? Of ben ik de enige die er last van heeft.
Vandaag werd voor de zoveelste keer de levertijd niet gehaald en opgeschoven met 2 weken. Nja zal over 2 weken wel weer precies het zelfde zijn.

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 16 apr 2009 19:04

wat voor type heb jij besteld matthijs? mijne komt als het goed is over ong 2 week. Dit is nog steeds de indicatie die ik kreeg toen ik hem bestelde. Ik ben erg benieuwd.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 16 apr 2009 20:14

ik heb een stevens Crono TT besteld.
Die van mij is januari besteld, toen zou het met beetje geluk half februari er zijn. Nja niet dus maar kan gebeuren, werd ook gezegd met geluk.
Toen werd het half maart, toen eind maart, toen half april. En vandaag kreeg ik te horen over 2 weken.
Word er gek van heb net zelf maar ff contact met Stevens gezocht. Al zal dat ook weinig tot niet helpen ben ik bang voor.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2009 21:05

Waarom annuleer je dat ding dan niet gewoon? Hetzelfde frame kun je ook bij bijv Kuiper kopen, alleen dan krijg je 'm zonder stickers.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie