Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Time i.p.v. Look

psychic_me
Forum-lid

psychic_me 12 sep 2006 23:48

Hallo,
Ik rijd momenteel met Look 247 pedalen. Was hier best tevreden over echter de pedalen beginnen nu toch echt te veel te piepen en kraken. Heb al eens hier op het forum advies gekregen over het gepiep, maar wil nu toch overstappen op andere pedalen.
Mijn oog is gevallen op Time pedalen. Maar welk type kan ik het beste aanschaffen? Rijd wedstrijden bij de A's.....
Alvast bedankt!!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 sep 2006 00:27

Kijk hier even: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Time zijn perfecte pedalen maar het kan nooit kwaad je nog breder te oriënteren. Als het Look-systeem je an sich goed bevalt kun je bijvoorbeeld kijken naar SPD-SL. Kraakt niet en 't werkt praktisch hetzelfde.

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 13 sep 2006 01:02

Quoten: Origineel geplaatst door psychic_me op 12 September 2006

Hallo,
Ik rijd momenteel met Look 247 pedalen. Was hier best tevreden over echter de pedalen beginnen nu toch echt te veel te piepen en kraken. Heb al eens hier op het forum advies gekregen over het gepiep, maar wil nu toch overstappen op andere pedalen.
Mijn oog is gevallen op Time pedalen. Maar welk type kan ik het beste aanschaffen? Rijd wedstrijden bij de A's.....
Alvast bedankt!!!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naae de RXS of RXS-carbon.
Voor prijzen zie onderstaande link.
http://www.biketime.nl/shop2.php?cat=18&searchMerk=Time
Zelf heb ik de RXS-carbon. Ben hier zeer te spreken over.

jsparie
Forum-lid

jsparie 13 sep 2006 01:45

Grote voordeel (vind ik tenminste) van de time pedalen is dat ze in ieder geval niet kraken. Dat was met de vorige time equipe pedalen al zo en met de nieuwere typen ook. Alleen zal je wellicht moeten wennen aan wat meer zijdelingse speling. Als je wedstrijden rijdt kan dit ook een voordeel zijn omdat je in situaties bij extreem hard aanzetten waarbij je in een sprint je voet onbedoeld ook wat zijdelings beweegt niet meer zo snel onbedoeld je voet uit de pedaal kan trekken. Komt niet vaak voor, maar heb het afgelopen jaar toch weer een keer gezien in de eindsprint bij de ronde van Rijsenhout waarbij iemand onbedoeld uit zijn look pedaal schoot met een flinke valpartij tot gevolg.
De typen verschillen echt minimaal in gewicht en kwaliteit. Me name het uiterlijk en de prijs zijn bij de carbon versies aanzienlijk hoger. De rest verschilt minimaal. Zou eerst eens de goedkoopste proberen om te kijken of het wel bevalt.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 14 sep 2006 18:42

Zou zelf ook wel voor de time gaan denk ik (heb ze dan ook zelf wel) kijk daarbij wel even wat je wilt want de rxe kun je de veer niet naspannen, als je wedstrijden rijdt wil je uiteraard zo strak mogelijk vast zitten dus is dat misschien het overwegen waard. Moet wel gelijk melden dat ik de rxe heb eb zelf nog nooit een moment heb gehad dat mijn schoenen te los in het pedaal zaten.

Plaats reactie