hallo,
ik heb nieuwe pedalen gekocht via internet... de look pp 296.
nu wil ik deze natuurlijk op mijn fiets monteren maar ik ben niet zeker hoe het moet. er zit wel een gebruiksaanwijzing bij maar die is niet in het nederlands en is niet gemakkelijk te gebruiken.
is het bijvoorbeeld verstandig om het zelf te vervangen en kan je door het te veel kracht zetten of te weinig kracht zetten iets beschadigen. en hoe vast moet je het pedaal vastdraaien?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mvg mickymic
monteren van pedalen
Met een sleutel 15 in tegengestelde richting vastdraaien. Je hebt ook speciale sleutels voor, zijn in feite gewoon sleutel 15 met een lange arm. Kind kan de was doen.
-
- Forum-lid HC
Zelf pak ik altijd even een los pedaal om te kijken welke kant ik op los moet draaien. Dan dus sleutel 15 of een speciale sleutel, oude pedaal losdraaien nieuw pedaal schroefdraad invetten en met de hand indraaien waarna je met de sleutel nog een heeeeel klein beetje nadraai. in principe zet je je pedalen namelijk alleen handvast daar zij zichzelf vaster draaien.
Lijkt mij verstandiger om de pedalen wel stevig vast te draaien.
Meeste fabrikanten geven ca 40Nm op.
Eerste stuk er met de hand indraaien is wel verstandig, heb je in ieder geval in de gaten als je scheef gaat en verniel je de schroefdraad niet.
Montagevet op de draad gebruiken.
Meeste fabrikanten geven ca 40Nm op.
Eerste stuk er met de hand indraaien is wel verstandig, heb je in ieder geval in de gaten als je scheef gaat en verniel je de schroefdraad niet.
Montagevet op de draad gebruiken.
bedankt voor alle antwoorden...
maare ik heb het geprobeerd enne ik krijg ze dus niet los... ik heb het met sleutel 15 geprobeerd en daarna de arm verlengt met een stalen buis van 1 meter maar ik kreeg er geen beweging in... het enigste wat gebeurde was dat mijn frame verboog (of mijn voorste tandwielen kwamen in ieder geval een beetje scheef te staan.) het is nu dus nog steeds niet gelukt....
wie heeft er tips....??
maare ik heb het geprobeerd enne ik krijg ze dus niet los... ik heb het met sleutel 15 geprobeerd en daarna de arm verlengt met een stalen buis van 1 meter maar ik kreeg er geen beweging in... het enigste wat gebeurde was dat mijn frame verboog (of mijn voorste tandwielen kwamen in ieder geval een beetje scheef te staan.) het is nu dus nog steeds niet gelukt....
wie heeft er tips....??
-
- Forum-lid HC
Spuitbusje met kruipolie kopen bij de Gamma. Erop spuiten, 10 minuten wachten en e.e.a. kan worden losgedraaid.
NB Cola wil af en toe ook wel helpen
NB Cola wil af en toe ook wel helpen
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Het is wel handig om te weten dat het linkerpedaal ook linkse schroefdraad heeft en het rechter pedaal rechtse schroefdraad.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Om de pedalen los te krijgen kan het wel eens handig zijn om een houten blok onder de crank zodat je die niet meer hoeft tegen te houden, dit in combinatie met een lange stalen buis heb ik altijd alle pedalen los gekregen die veel te vast gedraaid waren.