Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Giant Terrago

olivierkeh
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:25

olivierkeh 10 sep 2006 13:37

Hallo iedereen
Ik heb sinds kort een Giant Terrago en ik wou even weten wat jullie zouden doen, in de originele staat houden of de onderdelen verbeteren. Ik heb al wat opgezocht wat ik volgens mij zou kunnen verbeteren. Dit zijn onderdelen van Shimano Deore. Ik heb ook Deore LX, XT en XTR gezien op die sites, zijn die nu zoveel beter dan de gewone Deore onderdelen?
-remhendels Shimano Deore M511 (€13.50) -> www.roseversand.de-rem vooraan Shimano Deore M530 (€9) -> www.roseversand.de-rem achteraan Shimano Deore M530 (€9) -> www.roseversand.de-cassette Shimano Deore 9-speed (€20) -> www.roseversand.de-ketting Shimano Deore (€14.50) -> www.bikepartsonline.nl-crankset Shimano Deore FC-M530 (€54) -> www.roseversand.de-achternaaf Shimano Deore (€18) -> www.roseversand.de-voornaaf Shimano Deore(€8.50) -> www.roseversand.de
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als je vind dat ik beter LX, XT of XTR aankoop (en liefst waarom erbij) mogen jullie dat altijd zeggen.
I Know U Like My Style

dimi
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:38

dimi 10 sep 2006 23:50

Ik weet niet of je terrago een recent model is,maar volgens mij is het plaatsen van deore onderdelen geen upgrade.
Als ik het goed voor heb is de Terrago grotendeels afgemonteerd met Deore zoals voor en achter der. en shifters.
Ook indien het een model is met schijfremmen doen de Giant mph remmen het niet slechter dan de hydraulische remmen van Deore.
Er is wel degelijk een verschil tussen Deore,LX,XT en XTR onderdelen.
Het hangt er natuurlijk van af wat je met de fiets van plan bent,wil je wekelijks een rustige toertocht maken dan kan de standaard montage voldoen,als deze na een tijd aan slijtage vervanging toe is kan je vervangen door Shimano Deore onderdelen.
Heb je echter een intesiever en sportiever gebruik voor ogen kan je upgraden met LX of zelf XT,deze groepen schakelen vlotter en zuiverder onder moeilijker omstandigheden.(Modder,onder belasting schakelen enz.)
Het hangt natuurlijk ook van je budget af,er zit tussen de groepen een duidelijk prijsverschil dat heeft natuurllijk een reden,betere prestaties,gewicht en andere materialen.
De XTR groep zou ik niet aanraden op de Terrago,dan kan je beter eerst denken aan een upgrade van je wielen en vork of zelf van je frame.
De XTR groep is wel een top produkt maar hoort dan ook thuis op een top fiets,bv voor wedstrijd gebruik.
Persoonlijk denk ik dat een upgrade naar LX je heel veel vooruit zal helpen.
dl

olivierkeh
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:25

olivierkeh 11 sep 2006 00:44

Mijn Terrago is het allernieuwste model en met v-brakes uitegerust omdat ik het nogal lastig vind om elke keer als ik offroad ga de remmen te wassen..
In ieder geval bedankt voor de informatie maar ik zou nog 1 ding willen vragen, waar kan ik mijn Deore LX onderdelen het allergoedkoopst aankopen?
I Know U Like My Style

cyclingdutchman
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25

cyclingdutchman 14 sep 2006 01:32

Quoten: Origineel geplaatst door Olivierkeh op 10 September 2006


Mijn Terrago is het allernieuwste model en met v-brakes uitegerust omdat ik het nogal lastig vind om elke keer als ik offroad ga de remmen te wassen..
In ieder geval bedankt voor de informatie maar ik zou nog 1 ding willen vragen, waar kan ik mijn Deore LX onderdelen het allergoedkoopst aankopen?


Je remmen te wassen?
Als ik jou was zou ik de gemonteerde onderdelen pas vervangen als deze ook daadwerkelijk aan vervanging toe zijn. Volgens mij is de Terrago standaard niet veel slechter afgemonteerd dan jouw fiets na de vervangingen die jij van plan bent. Zelf rijd ik met een 2005 Terrago die ik (op SPD en banden na) nog niet ge-upgraded heb. Nog altijd bevalt de fiets uitstekend al is de vork (Suntour XC 60) erg zwaar en werkt slecht, dat is wat ik het eerst zou vervangen.

olivierkeh
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:25

olivierkeh 14 sep 2006 21:00

Op mijn Terrago staan SR Suntour XC 75's maar als ik de voorvork verander is de paintjob van de fiets dan niet naar de kl*ten?
I Know U Like My Style

olivierkeh
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:25

olivierkeh 14 sep 2006 21:22

Bedankt, ik zal het nodig hebben. Het zal nog even duren voor ik écht tevreden ben met mijn MTB.
Heb eens op de site van Bike2Build gekeken en er is een voorvork die mij wel goed lijkt, de Rock Shox Tora, hij weegt net geen 2 kilogram en heeft een maximale veerweg van 130mm. (lijkt mij wel genoeg)
I Know U Like My Style

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 15 sep 2006 00:10

Misschien is het uiteindelijk wel een goede optie om eerst met deze fiets wat kilometers te gaan maken en dan uiteindelijk een nieuwe, betere fiets te kopen met een goede voorvork. Ik denk dat wanneer je een kwalitatief goede fiets koopt in de uitverkoop je beter af bent.
Science of Performance!

olivierkeh
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:25

olivierkeh 15 sep 2006 22:07

Maar als ik nu gewoon een nieuwe voorvork koop moet ik niet zo lang sparen dan voor een geheel nieuwe fiets. Ik heb deze fiets net gekocht dus ik ben niet echt van plan er al meteen een nieuwe te kopen. Als ik nu andere onderdelen koop kan ik deze nog altijd op mijn volgende fiets monteren als ik dat wil.
Maar zou een Rock Shox Tora een goede keuze zijn?
I Know U Like My Style

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 15 sep 2006 22:31

Een vriend van mij heeft deze vork in de fiets van zijn vriendin zitten. Hij heeft eenmaal op die fiets gereden en was erg te spreken over die vork voor dat geld.
Science of Performance!

cyclingdutchman
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25

cyclingdutchman 19 sep 2006 02:20

Quoten: Origineel geplaatst door Olivierkeh op 14 September 2006

Op mijn Terrago staan SR Suntour XC 75's maar als ik de voorvork verander is de paintjob van de fiets dan niet naar de kl*ten?

Ligt eraan wat voor vork... Ik zit eraan te denken een vaste Pace voorvork te monteren. Okay, okay, een vlag op een modderschuit zullen velen van jullie denken maar zo'n vork kan ik wel makkelijk meenemen naar een volgende fiets denk ik zo. Iemand ervaring met een Pace vork? Duurzaam?

Plaats reactie