Ik ga morgen waarschijnlijk deze meter aanschaffen.Leuke aanbieding gezien (199 euro). Maarreh.... uitlezen op de p.c..... wat eigenlijk?
Ik bedoel heeft het wel zin voor een recreatie fietser.
Jullie mening graag!!
Hac4pro plus?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:53
Het probleem is dat niemand het meer oneens durft te zijn.Maar uiteindelijk zijn het de dwarsliggers die de rails bij elkaar houden!!
ja, het heeft zin ...
als je deze data dan gaat gebruiken om je trainingen te verbeteren etc dmv uitgebreide analyses maken etc
Daarnaast ook gewoon leuk om te hebben uiteraard
zit/zat er ook naar te kijken, maar moet momenteel een beetje op mijn cashflow letten en was er ook nog niet over uit of de 725 niet een betere keus zou zijn (iig wel duurder)
postamble();
als je deze data dan gaat gebruiken om je trainingen te verbeteren etc dmv uitgebreide analyses maken etc
Daarnaast ook gewoon leuk om te hebben uiteraard
zit/zat er ook naar te kijken, maar moet momenteel een beetje op mijn cashflow letten en was er ook nog niet over uit of de 725 niet een betere keus zou zijn (iig wel duurder)
postamble();
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 apr 2006 23:04
De nieuwe Hac 5 is pas uit. Slechts een goeie 100 euro meer en volledig digitaal !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:53
Bedankt voor jullie mening. Ben er eigenlijk nog niet uit. Hoe zit het met storingsgevoeligheid dan? Ik wil volgend jaar in toerclub gaan rijden n.l.
Het probleem is dat niemand het meer oneens durft te zijn.Maar uiteindelijk zijn het de dwarsliggers die de rails bij elkaar houden!!
Ik heb de HAC4 Pro Plus in juni 2006 aangeschaft. In juli retour gestuurd naar Veltec omdat niet alle functies werkte. Na diverse malen bellen en mailen na 8 weken een nieuwe gekregen van Veltec. Ook deze werkt niet!! Ik kom niet door het instellingen menu, computer slaat helemaal vast. Ook deze gaat dus retour en nu hoop ik dat ik mijn geld terug krijg. Dan koop ik voor de helft van het geld een Polar (dan maar geen hoogte meter)
Groeten uit Brabant
Groeten uit Brabant
Quote: Origineel geplaatst door Lady Scott op 14 September 2006
Ik rijd ook al enige tijd met een Hac eerst de gewone 4 en nu de Pro. Eigenlijk nooit problemen gehad en ook nooit storingen Hac 4 gebruikte wel wal meer batterijen maar dat is eigenlijk het enige wat betreft storingen m.i.minder last van als bij Polar. Als ik mijn Polar gebruikte en ik kwam dicht bij zendmasten of ik reed kort langs spoor gaf dat regelmatig storing (geen meting of een hartslag van 250) dit heb ik bij de Hac nooit meegemaakt!
In het november-nummer van de O2-Bikers stond vorig jaar een hartslagmetertest beschreven, waar je o.a. het navolgende kon lezen: "Voor de gegevensoverdracht gebruikt elk van de drie merken een verschillende methode. Polar gebruikt hertzgolven, die gevoelig zijn aan elektromagnetische interferenties, VDO doet beroep op een gouwe ouwe kabel, en CicloSport ontwikkelde een digitale overdracht die uniek is voor elke teller, waardoor interferentierisico's uitgesloten zijn."
Ik rijd ook al enige tijd met een Hac eerst de gewone 4 en nu de Pro. Eigenlijk nooit problemen gehad en ook nooit storingen Hac 4 gebruikte wel wal meer batterijen maar dat is eigenlijk het enige wat betreft storingen m.i.minder last van als bij Polar. Als ik mijn Polar gebruikte en ik kwam dicht bij zendmasten of ik reed kort langs spoor gaf dat regelmatig storing (geen meting of een hartslag van 250) dit heb ik bij de Hac nooit meegemaakt!
In het november-nummer van de O2-Bikers stond vorig jaar een hartslagmetertest beschreven, waar je o.a. het navolgende kon lezen: "Voor de gegevensoverdracht gebruikt elk van de drie merken een verschillende methode. Polar gebruikt hertzgolven, die gevoelig zijn aan elektromagnetische interferenties, VDO doet beroep op een gouwe ouwe kabel, en CicloSport ontwikkelde een digitale overdracht die uniek is voor elke teller, waardoor interferentierisico's uitgesloten zijn."
Vandaag mijn HAC4pro+ via HCS binnengekregen. Voorheen gebruikte ik een HAC4+ die ik echter van de hand heb gedaan.
Wat mij opvalt aan deze pro versie:
-Andere (minder mooie) polsband dan de oude versie, het is kunststof ipv een klittenbanduitvoering.
- Het dekseltje van de snelheidssensor die het batterijcompartiment afdekt is ronduit knullig af te sluiten. Je draait moeiteloos door de schroefdraad heen. Heb zelfs het batterijcompartimentdekseltje (29 letters, drie keer woordwaarde hi) met ducktape vastgezet...
- de ronduit knullige manier om de trapfrequentiesensor (met kabel) aan de HAC te bevestigen. Dit gebeurt met een tweepolig stekkertje, zonder vergrendeling, of hoorbare borging ..
De menustructuur van de HAC is even wennen (en dat is een understatement) Maar dat is een persoonlijke mening.
Waar ik daarentegen erg over te spreken ben is de interface en de bijbehorende software. Net als bij de vorige versie werkt ciclotour erg prettig en is volop configureerbaar. Dit was dan ook mijn reden om de HAC4+pro weer eens aan te schaffen. ndanks de eerdergenoemde bovenstaande aandachtpunten blijft deze HAC een mooi en goed werkende fietscomputer die tot op heden altijd zijn werk heeft gedaan.
Iemand anders nog gebruikservaringen?
Wat mij opvalt aan deze pro versie:
-Andere (minder mooie) polsband dan de oude versie, het is kunststof ipv een klittenbanduitvoering.
- Het dekseltje van de snelheidssensor die het batterijcompartiment afdekt is ronduit knullig af te sluiten. Je draait moeiteloos door de schroefdraad heen. Heb zelfs het batterijcompartimentdekseltje (29 letters, drie keer woordwaarde hi) met ducktape vastgezet...
- de ronduit knullige manier om de trapfrequentiesensor (met kabel) aan de HAC te bevestigen. Dit gebeurt met een tweepolig stekkertje, zonder vergrendeling, of hoorbare borging ..
De menustructuur van de HAC is even wennen (en dat is een understatement) Maar dat is een persoonlijke mening.
Waar ik daarentegen erg over te spreken ben is de interface en de bijbehorende software. Net als bij de vorige versie werkt ciclotour erg prettig en is volop configureerbaar. Dit was dan ook mijn reden om de HAC4+pro weer eens aan te schaffen. ndanks de eerdergenoemde bovenstaande aandachtpunten blijft deze HAC een mooi en goed werkende fietscomputer die tot op heden altijd zijn werk heeft gedaan.
Iemand anders nog gebruikservaringen?
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard
Oke, hier de eerste gebruikservaring:
De HAC4pro+ zit los in de stuurhouder waardoor de contactpuntjes van de stuurhouder geen goed contact maken met de (achterzijde van) de HAC. Er zit dus een zichtbare ruimte tussen de houder en de computer.
Gevolg is dat de snelheid niet wordt weergegeven, evenals de afgelegde weg. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de PC uitlezing.
Als de HAC lichtjes met een vinger vastgedrukt wordt, en de puntjes dus contact maken, gaat het wel goed. (maar om nu een hele rit met mijn vinger op de HAC te rijden is ook niets.)
De oude HAC had een veel steviger bevestiging met een hoorbare en zichtbare borging. Het is mij een raadsel waarom deze verbeterde HAC een slechtere, lees: kwalitatief mindere, bevestiging heeft.
Vandaag mijn bevindingen met detailfoto naar de hartslagmetershop gemaild. Ik hoop hierbij op een nette afhandeling.
De HAC4pro+ zit los in de stuurhouder waardoor de contactpuntjes van de stuurhouder geen goed contact maken met de (achterzijde van) de HAC. Er zit dus een zichtbare ruimte tussen de houder en de computer.
Gevolg is dat de snelheid niet wordt weergegeven, evenals de afgelegde weg. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de PC uitlezing.
Als de HAC lichtjes met een vinger vastgedrukt wordt, en de puntjes dus contact maken, gaat het wel goed. (maar om nu een hele rit met mijn vinger op de HAC te rijden is ook niets.)
De oude HAC had een veel steviger bevestiging met een hoorbare en zichtbare borging. Het is mij een raadsel waarom deze verbeterde HAC een slechtere, lees: kwalitatief mindere, bevestiging heeft.
Vandaag mijn bevindingen met detailfoto naar de hartslagmetershop gemaild. Ik hoop hierbij op een nette afhandeling.
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard