chorus derailleurs
Ik rij sinds begin 2006 met campa. winterfiets met centaur en wedstrijdfiets met chorus. na 4 wedstrijden begon mijn derailleur te haperen. om andere zaken uit te sluiten hebben we kabels, geleiders en shifter vervangen tot zelfs de pad. dus het probleem ligt alleszins bij de derailleur. Het seizoen is bijna om en het probleem bestaat nog steeds. De derailleur laat zich niet afregelen.
volgens mijn fm zijn er veel klachten van chorus derailleurs en zelfs van de record.
kan er iemand hier meer over vertellen.
volgens mijn fm zijn er veel klachten van chorus derailleurs en zelfs van de record.
kan er iemand hier meer over vertellen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je al zoveel hebt vervangen is je FM een tobber. Shifters vervangen ivm een haperende achterderrailleur is niet echt wijs. Die man heeft leuk geld aan jou verdient. Even een andere achterderrailleur erop en je weet direct of dat het euvel is of iets anders. Niet echt handig dus. En nee, chorus of record staan niet bekend om hun problemen.
Less is bore
Hij heeft ook een nieuwe achterderailleur geprobeerd. dan is het weer gemaakt. maar een achterderailleur van 3 maand oud waar een aantal wedstrijden meegereden zijn is in mijn ogen ook nieuw.
valt dat dan onder garantie want alle 3 maand een nieuwe achterderailleur kan in niet betalen.
valt dat dan onder garantie want alle 3 maand een nieuwe achterderailleur kan in niet betalen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je FM is 99 zeker een prutser. Aan een achter derailleur kan echt niets kapot gaan in 3 maanden, en als een achter-derailleur niet meer goed functioneerd voel je dat zo doordat er veel speling op zit of dat de veer verrot is. (Maar dat laaste gebeurt echt niet in 3 maanden op een racefiets).
Is het probleem niet dat de kabels ergens stroef lopen door onmogelijke bochten of rotzooi in de buitenkabel? Als dat het niet is zou ik maar eens controleren of de derailleurkabel aan de goede kant van het nokje aan de achter derailleur is gemonteerd.
Is het probleem niet dat de kabels ergens stroef lopen door onmogelijke bochten of rotzooi in de buitenkabel? Als dat het niet is zou ik maar eens controleren of de derailleurkabel aan de goede kant van het nokje aan de achter derailleur is gemonteerd.
Ligt het misschien aan je frame?
Dat de achterpad de derailleur in een vreemde positie plaatst? (niet zijdelings gezien maar qua voor-achter)
Je schrijft dat de pad ook al eens is vervangen, maar ik bedoel misschien is het gewoon een ontwerpfout van de framefabrikant, geen productiefout.
Dat de achterpad de derailleur in een vreemde positie plaatst? (niet zijdelings gezien maar qua voor-achter)
Je schrijft dat de pad ook al eens is vervangen, maar ik bedoel misschien is het gewoon een ontwerpfout van de framefabrikant, geen productiefout.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Aantal mogelijkheden (de derailleur/shifters zijn/waren het zeker niet):
Achterpad krom: laten richten/uitlijnen.
Kabels schuin of rafelig afgeknipt: deze veren in en je derailleur is niet meer af te regelen (ik doe een uur over het op lengte brengen van kabels + afslijpen, de gemiddelde fietsenmaker een minuut of 15....
Als je stelbussen in je kabels hebt: deze veren in een lopen terug waardoor je derailleur steeds ontregelt.
Laatste optie: verkeerde vulbussen in je cassette.
Kortom succes (of zoek een goede fietsenmaker).
Achterpad krom: laten richten/uitlijnen.
Kabels schuin of rafelig afgeknipt: deze veren in en je derailleur is niet meer af te regelen (ik doe een uur over het op lengte brengen van kabels + afslijpen, de gemiddelde fietsenmaker een minuut of 15....
Als je stelbussen in je kabels hebt: deze veren in een lopen terug waardoor je derailleur steeds ontregelt.
Laatste optie: verkeerde vulbussen in je cassette.
Kortom succes (of zoek een goede fietsenmaker).
Ja
De volledige groep staat op een ander kader ondertussen. Mijn fm heeft allemaal nieuwe kabels en geleiders gezet en t werkt nog steeds niet. Hij blijft trouwens nog steeds bij het verhaal dat er nog klachten zijn binnengekomen bij de groothandel ivm carbon derailleurs. zowel chorus als record.
De volledige groep staat op een ander kader ondertussen. Mijn fm heeft allemaal nieuwe kabels en geleiders gezet en t werkt nog steeds niet. Hij blijft trouwens nog steeds bij het verhaal dat er nog klachten zijn binnengekomen bij de groothandel ivm carbon derailleurs. zowel chorus als record.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat laatste is absolute kolder. Er is absoluut geen probleem met de carbon derailleurs. Ik denk eerder dat jij een probleem gevalletje hebt en eigenlijk een nieuwe zou moeten krijgen.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Oktober 2006
De enige die ik ken die ooit een probleem heeft gehad met chorus of record derailleurs is een vriend waar een 9 speed record derailleur spontaan afbrak in een klim.
Volgens mij is je FM gewoon een ongelooflijke prutser...
kan je niet zelf met campagnolo contact op nemen of gewoon naar een andere fietsenmaker gaan?
De enige die ik ken die ooit een probleem heeft gehad met chorus of record derailleurs is een vriend waar een 9 speed record derailleur spontaan afbrak in een klim.
Volgens mij is je FM gewoon een ongelooflijke prutser...
kan je niet zelf met campagnolo contact op nemen of gewoon naar een andere fietsenmaker gaan?
heb je in middels een volledige Chorus Groep vervangen?
Och Och
Och Och