Ha, mooi om de Parpaillon hier een paar keer voorbij te zien komen! Zeker weten ook mijn nummer één. Ik had me niet zo heel goed ingelezen voor ik deze ging fietsen, het was eigenlijk een beetje een verloren dag in mijn 3 maanden Barcelonette... Ik wist dus niks van een tunneltje, dus terwijl ik de laatste grote kom infietste zocht ik de omgeving af om te kijken hoe de weg verder liep... Het enige wat ik zag was dus een duister vaag paadje over de bergtoppen heen. Mmmm, daar kreeg ik toch wel de bibbers van. De opluchting was dus groot toen die tunnel opdoemde. Het spijtige aan die tunnel was dan weer dat een kudde paarden daar beschutting in had gezocht tegen de warmte (bijna 40 in het dal, dus 30+ in de klim)... Geen licht, water, paarden... heerlijke doortocht, wel onvergetelijk...
Nummer 2: Col de Cayolle... mooie omgeving, niet echt zwaar, dus ook leuk om te fietsen met mensen die niet persé het zwaarste van het zwaarste hoeven (oftewel: mijn vriendin).
Op drie: uhm... het paardenveld in Rhenen
Ik woon zowat op deze bult, dus aan het eind van elk fietstochtje probeer ik hem nog even volle bak naar boven te rijden. Jammer dat ie naar het eind toe steiler wordt en ik me dus altijd weer opblaas....