Winterfiets...
Wij trainen in clubverband op woensdag het hele jaar door. In de winter met batterij lampen. Ik heb zelf de sigma set met losse accu. Werkt goed, met 5 watt heb je 2 uur voldoende licht op op de weg te trainen. Voordeel is dat tegemoetkomend verkeer je beschouwt als een scooter of brommer en automatisch wat snelheid afneemt. Meen dat de set € 100,- was.
Quoten: Origineel geplaatst door Mac94 op 07 September 2006
Bij (veel) regen, sneeuw, hagel en anderszins nare weersomstandigheden gebruik ik een hybride MTB. Die staat nu bij mijn fm om klaargemaakt te worden voor de winter. Dit keer maar wel spatborden laten monteren, ook al ziet dat er niet uit.
Vorig jaar had ik verlichting met accuvoeding, maar daar stap ik dit jaar van af, als het echt donker is zie je toch niet ver genoeg vooruit om met een normaal tempo te fietsen.
Ik zie er weer naar uit om iets na 6u 's ochtends de donkerte in te stappen en na 5 minuten helemaal nat geregend te zijn. Wat een mooie hobby
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Bij (veel) regen, sneeuw, hagel en anderszins nare weersomstandigheden gebruik ik een hybride MTB. Die staat nu bij mijn fm om klaargemaakt te worden voor de winter. Dit keer maar wel spatborden laten monteren, ook al ziet dat er niet uit.
Vorig jaar had ik verlichting met accuvoeding, maar daar stap ik dit jaar van af, als het echt donker is zie je toch niet ver genoeg vooruit om met een normaal tempo te fietsen.
Ik zie er weer naar uit om iets na 6u 's ochtends de donkerte in te stappen en na 5 minuten helemaal nat geregend te zijn. Wat een mooie hobby
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 07 September 2006
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Ik heb een Cat Eye lamp van 75 euro, dus wel het goedkoopste accu model (ging 2 uur mee, hoeveel watt weet ik niet). Vol opgeladen had ik daar iig niet voldoende aan, ook zonder zonnebril... Mocht het noodzakelijk zijn dan moet ik dus verder kijken naar duurdere modellen, mijn huidige route is redelijk goed verlicht.
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Ik heb een Cat Eye lamp van 75 euro, dus wel het goedkoopste accu model (ging 2 uur mee, hoeveel watt weet ik niet). Vol opgeladen had ik daar iig niet voldoende aan, ook zonder zonnebril... Mocht het noodzakelijk zijn dan moet ik dus verder kijken naar duurdere modellen, mijn huidige route is redelijk goed verlicht.
Se non e vero, e ben trovato.
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Eens! Sigma voldoet voor 2 uur goed doorrijden (wij rijden in het donker met 7 à 8 man met + 30 p.u. in het wiel.Met blanke lenzen, geen zonnebril!
Eens! Sigma voldoet voor 2 uur goed doorrijden (wij rijden in het donker met 7 à 8 man met + 30 p.u. in het wiel.Met blanke lenzen, geen zonnebril!
Ik heb 1 fiets waarmee ik al mijn trainingen afwerk (winter en zomer) en een andere fiets om wedstrijden mee te rijden (en soms ook "perfect-weer-trainingen"). Die fiets waarmee ik train, die is na 1 jaar (en een kleine 25000 km) wel aan een GROOT onderhoud toe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15
Quote: Origineel geplaatst door Mac94 op 07 September 2006
Bij (veel) regen, sneeuw, hagel en anderszins nare weersomstandigheden gebruik ik een hybride MTB. Die staat nu bij mijn fm om klaargemaakt te worden voor de winter. Dit keer maar wel spatborden laten monteren, ook al ziet dat er niet uit. Vorig jaar had ik verlichting met accuvoeding, maar daar stap ik dit jaar van af, als het echt donker is zie je toch niet ver genoeg vooruit om met een normaal tempo te fietsen. Ik zie er weer naar uit om iets na 6u 's ochtends de donkerte in te stappen en na 5 minuten helemaal nat geregend te zijn. Wat een mooie hobby
..in één woord: GEWELDIG
Bij (veel) regen, sneeuw, hagel en anderszins nare weersomstandigheden gebruik ik een hybride MTB. Die staat nu bij mijn fm om klaargemaakt te worden voor de winter. Dit keer maar wel spatborden laten monteren, ook al ziet dat er niet uit. Vorig jaar had ik verlichting met accuvoeding, maar daar stap ik dit jaar van af, als het echt donker is zie je toch niet ver genoeg vooruit om met een normaal tempo te fietsen. Ik zie er weer naar uit om iets na 6u 's ochtends de donkerte in te stappen en na 5 minuten helemaal nat geregend te zijn. Wat een mooie hobby
..in één woord: GEWELDIG
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 07 September 2006
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Eens! Sigma voldoet voor 2 uur goed doorrijden (wij rijden in het donker met 7 à 8 man met + 30 p.u. in het wiel.Met blanke lenzen, geen zonnebril!
Vraagje.. bij welke ploeg/vereniging rij jij?
Daar ben ik het niet mee eens. Met een 5W/10W verlichtingsset van Sigma met NiPack of Lood-accu zie je absoluut genoeg om met hoge snelheid te rijden. Wel eerst je zonnebril afzetten natuurlijk
Eens! Sigma voldoet voor 2 uur goed doorrijden (wij rijden in het donker met 7 à 8 man met + 30 p.u. in het wiel.Met blanke lenzen, geen zonnebril!
Vraagje.. bij welke ploeg/vereniging rij jij?
Science of Performance!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik ben ook bezig om aan een winterfiets te komen. Lijkt me toch wel handig. Zijn er nog meer onder ons die een tweede fiets gebruiken voor de winter?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein