Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

pe2erwin
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2007 13:09

pe2erwin 14 feb 2010 21:50

WM schreef:Tot nu toe met interesse dit onderwerp doorgelezen, maar zie weinig informatie staan over de nieuwe beschikbare modellen tegen prijzen tot zo'n E50. Iemand ervaringen met de wat " goedkopere" lampen? Welke lamp geeft de meeste lichtopbrengst?

Mijn voorlopige keuze valt op of de Cateye - HL-EL530 of de PRO - LED-1W.

Adviezen/gebruikerservaringen?

Echt veel licht voor (iets meer dan) €50 geeft deze magicshine MJ-808:
Afbeelding
Te koop voor circa US$ 80...

janou
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 aug 2008 10:09

janou 17 aug 2010 22:41

Ik rijd sinds vorige winter met een Lupine Tesla 5; een echte superlamp; licht van gewicht, stevig en snel te monteren, snelle oplaadtijd; 3 uur licht in hoogste stand; in zuinige stand meer dan voldoende licht voor op fietspad (meer dan 12 uur); klein van stuk maar in vole stand blaas je de tegemoetkomende auto aan de kant! enige nadeel;duur!! M.i . voor fietsforenzen en fanatieke avondkilometervreters in het voorjaar/winter een goede investering voor vele jaren.
JVD

vsopking
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:17

vsopking 17 aug 2010 23:53

Ik gebruik als het echt donker is een sigma power led - op mijn helm. Geeft alleen al veel licht en is na een keer goed opladen goed voor +3 uur licht. Daarnaast heb ik een lamp op het stuur een Xposure race led lamp met twee LED's. Veel duurder, maar practisch want je laadt de lamp op en kunt 'm dan zonder batterij monteren op de fiets. Is wel veel sneller door z'n jus heen; Anderhalf uur voluit dan gaat de lamp in de spaarmodus. Geeft verder ongeveer zoveel licht als de Sigma powerled maar die heeft als nadeel de voeding/batterij aan een kabeltje. Wat ik heb gemerkt is dat rijden in het donker bijzonder gevaarlijk kan zijn. Of je wordt ondanks alle verlichting niet of niet goed opgemerkt; mensen schatten vaak je snelheid verkeerd in - of je mist zelf wel eens een kuil/hobbel op de weg. Volgens mij kan je in het pikkedonker niet genoeg licht voeren.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 19 aug 2010 16:23

Ik ben er nog niet uit wat ik komende winter op de fiets wil. Vorig jaar heb ik het met 2 klik ledjes gedaan. Als je weinig licht (geen schijnwerper) voert dan passen je ogen zich verrassend goed aan maar niet geschikt voor onbekende wegen of in het bos.

Dit jaar wil ik wel wat beters maar vind het lastig om wat goeds te vinden. Tot ik wat heb doe ik het met een Lidl hoofdlamp (7 leds) en een lampje op het stuur met 9 leds).

Ik zit te twijfelen tussen de aanschaf van een led lenser P7 of een een lamp uit de VS waar ik goede berichten van lees: link naar dealExtreme.

Heeft iemand anders nog suggesties?
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 20 aug 2010 13:48

Ben ook stilletjes aan het uitkijken naar een fietslamp, hoeft geen stadion te verlichten maar zou toch graag de afgewaaide takken tijdig zien liggen. Lampjes genoeg die daaraan voldoen maar ik zou het wel graag op mijn stuurpen monteren dus zoek ik eentje met de beugel 'in lijn' met het lampje en dat is blijkbaar niet zo standaard.

Iemand al tegengekomen?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 20 aug 2010 13:52

http://www.bbbparts.com/lightsets_bls40.php

Heb ik vorig jaar gekocht en werkt als 'n dolle.
Net als of ik gewoon 's middags een rondje doe :)
Nee. zonder dolle... prima lamp en niet duur.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

zoef1
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 apr 2006 17:10

zoef1 20 aug 2010 22:36

Ik heb om in het donker te fietsen een sigma koplamp met accu.
De lamp zit op het stuur op een soort plastic bruggetje die je met rubber o ringen vastmaakt en je kan er een 2e (zelfde lamp) op aansluiten.
Ik heb bewust gekozen voor maar 1 omdat de accu anders niet lang genoeg meegaat voor een stuk fietsen en hij geeft al echt heel veel licht.
De accu is enorm en zit in de voorste bidonhouder en gaat ongeveer 3,5 uur mee.
Hij verlicht bijna net zo goed als mijn motor en auto dus echt top voor mensen die echt vaak in het donker fietsen.
Hij was volgens mij rond de 70 euro maar dat is nu al wel een jaartje of 7 geleden denk ik.
De oplaadtijd is een uurtje of 8 dus perfect voor woon werk verkeer.
Een werkdag of nachtrust opladen en weer goed verlicht op pad.
Ik rij dan ook wel door bossen en over onverlichte paden dus een klein lampje volstaat dan niet.
i \'m not afraid to ride fast.
Its the crashing and burning that sucks

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2010 22:43

Met alle respect, maar die Sigma's vergelijken met het dimlicht van een auto?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 20 aug 2010 23:47

daPOKER schreef:http://www.bbbparts.com/lightsets_bls40.php

Heb ik vorig jaar gekocht en werkt als 'n dolle.
Net als of ik gewoon 's middags een rondje doe :)
Nee. zonder dolle... prima lamp en niet duur.


Maar niet op de stuurpen te monteren denk ik.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

thinair
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:37

thinair 24 aug 2010 20:44

Mag ik even misbruik maken van dit topic en mijn mooie Lupine Tesla set promoten?
Hij is dus te koop, zie:
advertentie

Echt een prima setje (zie commentaren eerder in deze topic). Maar zoals ik al in mijn advertentie laat weten ben ik overgegaan naar een naafdynamo
Trappen maar!

eelcoz

eelcoz 25 aug 2010 11:08

Thinair schreef:Mag ik even misbruik maken van dit topic en mijn mooie Lupine Tesla set promoten?
Hij is dus te koop, zie:
advertentie

Echt een prima setje (zie commentaren eerder in deze topic). Maar zoals ik al in mijn advertentie laat weten ben ik overgegaan naar een naafdynamo


Wat vind je zelf van deze post?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39548
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2010 11:36

Ik vind dat Thinair wel een puntje heeft, want die Tesla is echt een van de betere lampen die er is. En Lupine is niet bij iedereen bekend, dus zul je er ook niet snel op klikken.
Less is bore

Plaats reactie