Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

jacco428
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2009 15:36

jacco428 12 sep 2010 14:12

De knog Bullfrog is als achterlicht bijzonder geschikt. lekker fel, en makkelijk te (de)monteren. Je kunt het door z'n bouw ook in verschillende hoeken op je fiets zetten.
nadeel is echter het vervangen van de batterijen. dit gaat wat lastig door het strakke siliconen omhulsel.

Voor koplamp zou ik eerder kijken naar een Knog Gator. veel meer gericht licht dan deze in de aanbieding van Futurumshop.
CINELLI - WE BIKE HARDER

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 12 sep 2010 19:37

Het Amerikaanse Light and Motion heeft een erg mooie helmverlichting VIS360 waarvan het voorlicht zo'n 110 lumen licht geeft.
Bijkomend voordeel is dat je met deze verlichting rondom zichtbaar bent omdat het voor- en achterlicht aan de zijkant oranje licht uitstraalt.
Opladen gaat via een (mini) USB kabeltje.

zie http://www.bikelightingsystem.com/vis360.html
Better do it right once

lieke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:05

lieke 13 sep 2010 16:34

Dragen jullie als toevoeging op de verlichting ook een veiligheidshesje?

Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 sep 2010 16:36

Ja.

montalbano
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:55

montalbano 13 sep 2010 17:10

race-niek schreef:iemand ervaring met de : Knog : Bullfrog 5LED Achterlicht Transparant
futurumshop heeft een mooie set aanbieding met voorlicht erbij.
http://www.futurumshop.nl/product/6211- ... rant.phtml


Ik heb deze set zojuist besteld. Had gisteren e.e.a. verkeerd ingeschat en kwam in het donker terecht. Levensgevaarlijk.

Koplamp zal misschien niet de allerbeste zijn, maar voor dat geld (5 euro extra bij de achterlamp) kun je niet echt een miskoop doen.

Dat hesje hierboven is wellicht ook geen overbodige luxe.

stefanofly
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24

stefanofly 25 okt 2010 15:59

Montalbano schreef:
race-niek schreef:iemand ervaring met de : Knog : Bullfrog 5LED Achterlicht Transparant
futurumshop heeft een mooie set aanbieding met voorlicht erbij.
http://www.futurumshop.nl/product/6211- ... rant.phtml


Ik heb deze set zojuist besteld. Had gisteren e.e.a. verkeerd ingeschat en kwam in het donker terecht. Levensgevaarlijk.

Koplamp zal misschien niet de allerbeste zijn, maar voor dat geld (5 euro extra bij de achterlamp) kun je niet echt een miskoop doen.

Dat hesje hierboven is wellicht ook geen overbodige luxe.


En, bevalt ie?
Afbeelding

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 25 okt 2010 16:22

Ook even een evaluatie:
Ik rijd met de Sigma Pava Led. Bevalt me erg goed. Degelijke klikbevestiging aan het stuur. heb er zelf 4 oplaadbare penlites ingezet die ik nog had.
Geeft erg veel licht in 2 banen: 1 felle ver weg en 1 iets minder fel dichterbij.
Schijnt echt tientallen meters ver weg: is daar dan ook lekker breed.
Kostte me € 45,-
Ik vind het een voordeel om geen losse externe accu te hebben. Levensduur kun je zelf makkelijk beinvloeden door goede kwaliteit oplaadbare penlites te nemen.
Wel 1 nadeel door de gerichtheid is er weinig stooilicht en dat is lastig in het pikkedonker in bochten, of in situaties met erg slecht wegdek waar je om troep heen wilt laveren. Dan zet ik mijn oude simpele Pro lampje erbij aan met 3 ledjes die veel breder schijnt (maar natuurlijk niet zo ver weg).
Met deze combinatie heb je een verlichting alsof je in een auto met dimlicht rijdt (niet hetzelfde, maar door lagere snelheid qua gevoel vergelijkbaar).
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 27 okt 2010 16:02

iemand ervaring met helm-lampen? lijkt me handig in de bochten.
Ik heb een bell sweep, zijn daar geschikte lampen voor?

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 23 sep 2011 09:05

bianchisl3 schreef:Rose heeft voor 99 euro een Shimano voorwiel met dynamo (art. 433709). Mijn zoon heeft de MTB uitvoering: super!
Helaas heeft Rose dit artikel niet meer in het assortiment. Heb een mail gestuurd of ze nog complete voorwielen verkopen met een naafdynamo.
Ik ben ook wel geinteresseerd in een voorwiel met naafdynamo, kan ik mooi door blijven fietsen in de duisternis.

Gr. Diederik

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 23 sep 2011 10:26

Ik heb vorig jaar tweedehands een lupine tesla 5 gekocht...... die gaat me deze winter ook weer redden! op de spaarstand kun je gewoon al goed fietsen en op de grote stand is het eigenlijk veel te veel licht (voor tegenliggers enzo)

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 23 sep 2011 14:40

Contact gehad met Rose. Ik kan zelf een wiel samenstellen met naafdynamo, komen er 15,50 euro montagekosten bij.
De DH-3N30 kost daar 36 euro
Zwarte DT champion spaken 0,48 per stuk= 17,28
Messing nippels voor 2 euro
X-treme R-490 velg voor 29,50
Ben ik in totaal voor 100 euro klaar met een voorwiel met naafdynamo.

Dan moet ik er nog een goede lamp bij hebben, die niet de hoofdprijs kost. Iemand tips?

Gr. Diederik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2011 16:47

mj schreef:Ik heb vorig jaar tweedehands een lupine tesla 5 gekocht...... die gaat me deze winter ook weer redden! op de spaarstand kun je gewoon al goed fietsen en op de grote stand is het eigenlijk veel te veel licht (voor tegenliggers enzo)
Heb zo'n ding een avondje gebruikt; tegenliggers gaan dan allemaal knipperen met hun lichten omdat ie verblind :D
Less is bore

Plaats reactie