goedkope segment
Welke wielen in het goedkope segment zijn aan te raden. Het gaat bijna altijd over duurdere wielen. Maar voor menig toerrijder (waaronder ik) is het interessant te weten met welke "goedkope" wielen je strak door een bocht kan. Meestal zit er op de "starter racefietsen" bagger kwaliteit waarmee je door de bochten zwabbert. Hoe kan je met een kleine portemonee een kleine upgrade doen die veel in rijplezier gaat schelen?
Wat versta je onder goedkoop en hoe zwaar ben je ongeveer?
Fulcrum 7 is niet zo duur. De oude Easton Vista's zijn ook prima en niet duur.
-
- Forum-lid
- Contact
met de goedkopere series van Campagnolo heb ik zelf ook geen slechte ervaring. Bijvoorbeeld de Vento
fiets,fiets,fiets en verder niets.
Goedkope Shimano-wielen staan over het algemeen niet zo goed aangeschreven, dus die kun je dan beter niet nemen.
ferry1982 schreef:fulcrum 5 of 7 , campagnolo khamsin, campagnolo vento kan je allemaal geen buil aan vallen. Goede wielen voor niet te veel geld.
Met de 7 heb ik zo'n beste ervaring, voorwiel vielen de spaken na een paar weken letterlijk uit en de achternaaf begint het na een half jaar al te begeven.
- ridefreeordie
- Forum-lid
Als de Campa scirocco nog in je budget valt.. ook een fijne wielset, met mooie ratel ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
ruurd-jan schreef:ferry1982 schreef:fulcrum 5 of 7 , campagnolo khamsin, campagnolo vento kan je allemaal geen buil aan vallen. Goede wielen voor niet te veel geld.
Met de 7 heb ik zo'n beste ervaring, voorwiel vielen de spaken na een paar weken letterlijk uit en de achternaaf begint het na een half jaar al te begeven.
nou dan weet ik niet wat er met je set aan de hand is. Die van mij zijn al over de kasseien geweest heb er de ventoux en de alpe d'huez mee gereden en volle bak gedaald, limburg regen alles. Nu gebruik ik ze in mijn Cyclocrosser. Het enige wat ik heb gehad is dat er een lagertje achter vervangen moest worden.
en ik weeg toch op mindere momenten 88kilo
Dus ik ben en zal alleen maar lof spreken over deze wielen. Voor het geld is er naar mijn mening niks beters te koop