Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Triples

milachka
Forum-lid

milachka 01 sep 2006 17:43

Ik schrok toch wel wat toen ik las dat Campa niet meer gaat focussen op de triple. In mijn club wordt er wel smalend over gedaan, maar wanneer er iemand een nieuwe fiets koopt (en dat gebeurt regelmatig) dan zit er toch meestal een triple op.
Meestal rijden we natuurlijk in het vlakke België, maar we gaan jaarlijks enkele dagen klimmen in  de bergen. Dit jaar o.m. Mortirolo, Gavia en Stelvio. Ik kan jullie verzekeren dat de meesten blij waren een triple te hebben.
Enkelen leden hebben wel een compact, maar dan gewoon omdat het dan goedkoper was om hun oude crankstel te vervangen. Op nieuwe fietsjes zit quasi altijd een triple bij ons. Ik betwijfel dus een beetje of het een wijze beslissing is van Campa.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2006 20:40

Niet meer focussen is toch niet hetzelfde als Niet Leveren? Ik zie het probleem niet...
Less is bore

campasuper
Forum-lid

campasuper 01 sep 2006 21:26

Ik denk dat Campa al een tijdje niet meer focust op triples.
Er zijn voldoende carbon duplo carbon Campa cranks en geen enkele triple is in carbon te verkrijgen.
Ik heb zelf voor NL een gewone duplo carbon ( 53 / 42 T ) en voor Italia een compact carbon ( 50 / 34 T ), werkt prima.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie