Spaken aan een vlechten?
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45
Ik was aan het surfen en vond dit:http://www.rouesartisanales.com/article-568185.html
De voordelen ervan zouden zijn: -Stijver omdat de spaken niet meer ten opzichte van elkaar zouden kunnen bewegen-Bij een gebroken spaak blijft die op zijn plaats zitten en kan niet tegen de vork of frame slaan zodat deze ook beschadigd zijnDe nadelen-Weegt iets meer(niet heel veel)-Je ziet het graag of nietNu was mijn vraag:Heeft iemand dit al uitgetest op de forum? En voel je ook echt het verschil?
De voordelen ervan zouden zijn: -Stijver omdat de spaken niet meer ten opzichte van elkaar zouden kunnen bewegen-Bij een gebroken spaak blijft die op zijn plaats zitten en kan niet tegen de vork of frame slaan zodat deze ook beschadigd zijnDe nadelen-Weegt iets meer(niet heel veel)-Je ziet het graag of nietNu was mijn vraag:Heeft iemand dit al uitgetest op de forum? En voel je ook echt het verschil?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik heb begrepen dat dit ook wordt toegepast op de baanfietsen van sprinters. Heeft ook een keer iets over in Fiets gestaan.
Ik heb zelf hiermee geen ervaring en ik ken ook niemand die dit heeft toegepast.
Ik heb zelf hiermee geen ervaring en ik ken ook niemand die dit heeft toegepast.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik heb eens stijfheidstesten gezien (zal wel op Sheldonbrown.com zijn geweest) waar het binden of solderen van de spaken geen verbetering van de stijfeid gaf.
Dat soort testen worden echter meestal uitgevoerd met alleen een relatief kleine zijdelingse belasting van het wiel.
Maar als je b.v. op slecht wegdek vol sprintend een helling op rijdt is de belasting van een wiel heel anders. Ik weet niet of spaken binden dan wel effect heeft.
Dat soort testen worden echter meestal uitgevoerd met alleen een relatief kleine zijdelingse belasting van het wiel.
Maar als je b.v. op slecht wegdek vol sprintend een helling op rijdt is de belasting van een wiel heel anders. Ik weet niet of spaken binden dan wel effect heeft.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik denk ook dat het echt geen verbetering in de stijfheid zal geven.Zo'n 35 jaar geleden ging als mechanieker veel naar de motorcros en zag dit bij alle deelnemers ook toen dachten ze aan het voordeel maar de spaken braken evengoed en nu is het verschijnsel helemaal weg dus als het hielp deden de heren motorcrossers het nu zeker ook nog...
cornelli racing cycles Uden
Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 29 Augustus 2006
Ik was aan het surfen en vond dit:http://www.rouesartisanales.com/article-568185.html
De voordelen ervan zouden zijn: -Stijver omdat de spaken niet meer ten opzichte van elkaar zouden kunnen bewegen-Bij een gebroken spaak blijft die op zijn plaats zitten en kan niet tegen de vork of frame slaan zodat deze ook beschadigd zijnDe nadelen-Weegt iets meer(niet heel veel)-Je ziet het graag of nietNu was mijn vraag:Heeft iemand dit al uitgetest op de forum? En voel je ook echt het verschil?
Ik heb dit ook gedaan, ik rij hier 's winters mee om zo geen gedonder te hebben. Wielen blijven voor 95 recht, en als er een spaak knapt gebeurt er weinig. Ze zijn alleen stijver, dus rijd dit iets minder comfortabele.
Ik heb dit op de volgende manier gedaan:
Je neemt 1 dun roodkoperen draadje welke je uit een electr.kabel haalt, die vlecht je zoals afgebeeld, s39 (soldeerpasta) erop smeren en vast solderen met soldeertin. misschien met brandertje na bewerken om zo te veel tin te verwijderen en een doekje.
Ik was aan het surfen en vond dit:http://www.rouesartisanales.com/article-568185.html
De voordelen ervan zouden zijn: -Stijver omdat de spaken niet meer ten opzichte van elkaar zouden kunnen bewegen-Bij een gebroken spaak blijft die op zijn plaats zitten en kan niet tegen de vork of frame slaan zodat deze ook beschadigd zijnDe nadelen-Weegt iets meer(niet heel veel)-Je ziet het graag of nietNu was mijn vraag:Heeft iemand dit al uitgetest op de forum? En voel je ook echt het verschil?
Ik heb dit ook gedaan, ik rij hier 's winters mee om zo geen gedonder te hebben. Wielen blijven voor 95 recht, en als er een spaak knapt gebeurt er weinig. Ze zijn alleen stijver, dus rijd dit iets minder comfortabele.
Ik heb dit op de volgende manier gedaan:
Je neemt 1 dun roodkoperen draadje welke je uit een electr.kabel haalt, die vlecht je zoals afgebeeld, s39 (soldeerpasta) erop smeren en vast solderen met soldeertin. misschien met brandertje na bewerken om zo te veel tin te verwijderen en een doekje.
Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 30 Augustus 2006
Ik denk ook dat het echt geen verbetering in de stijfheid zal geven.Zo'n 35 jaar geleden ging als mechanieker veel naar de motorcros en zag dit bij alle deelnemers ook toen dachten ze aan het voordeel maar de spaken braken evengoed en nu is het verschijnsel helemaal weg dus als het hielp deden de heren motorcrossers het nu zeker ook nog...
MISSCHIEN dat met de komst van betere materialen het niet meer nodig is. En bij reparatie of nastellen, moet alles los waarschijnlijk ...Het lijkt me dat een wiel best stijver ( beweegt minder) kan worden hierdoor. Maar de velg zal die hobbels dan moeten verwerken, dus die krijgt meer te verduren lijkt me.. Of dat de oplossing is..?
Ik denk ook dat het echt geen verbetering in de stijfheid zal geven.Zo'n 35 jaar geleden ging als mechanieker veel naar de motorcros en zag dit bij alle deelnemers ook toen dachten ze aan het voordeel maar de spaken braken evengoed en nu is het verschijnsel helemaal weg dus als het hielp deden de heren motorcrossers het nu zeker ook nog...
MISSCHIEN dat met de komst van betere materialen het niet meer nodig is. En bij reparatie of nastellen, moet alles los waarschijnlijk ...Het lijkt me dat een wiel best stijver ( beweegt minder) kan worden hierdoor. Maar de velg zal die hobbels dan moeten verwerken, dus die krijgt meer te verduren lijkt me.. Of dat de oplossing is..?