Alles over vakanties op én met de fiets

waar heen in het voorjaar?

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 28 aug 2006 20:43

waar het beste heen in het voorjaar??
lekker weer natuurlijk
betaalbaar
en mooie en goede omgeveing om te fietsen?
 
alvast bedankt

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 28 aug 2006 21:13

majorca, ibiza ,madeira, canarische eilanden,menorca, genoeg suggesties?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 aug 2006 10:27

januari en maart ( februari dikwijls slecht weer)Calpe en benidorm: zeer goede huurfietsen, een mooie omgeving en niet te zwaar of de costa sel sol .
In april: rhodos : minder bekend eiland om te fietsen, doch 2 jaar geleden het leren kennen als een ideaal fietseiland met zowel vlakke als bergachtige ritten en ook een goede fietsverhuurzaak op 5 kms van Rhodosstad.
             Kreta: de max. In rethymnon kun je kwaliteitsfietsen huren en binnen een paar kms ben je het prachtige ( bergachtige) binnenland in. Zeer vriendelijke bevolking, 'k ben daar zelfs binnengevraagd bij de mensen
              Toscanie: vanaf begin april, wel zwaar parcours.
Nooit meer: Djerba(tunesie): in maart 2003 een paar keer gaan fietsen op MTB: mijn geld uit mijn zakken willen stelen door 2 arrogante jongeren ( 14 a 15 jaar) tijdens een tocht, ook eens een paar jongeren voor mij gesprongen onderweg om mij te doen stoppen , 'k heb toen toch doorgereden en 50 m verder gestopt waarna zij met stenen gooiden! ( 'k heb dan maar hun op stenen terug getracteerd! 'k kan nogal goed en ver gooien.) neen, voor mij geen islamitische landen meer of 't zou turkije moeten zijn.
Misschien volgende anecdote uit turkije: 'k had een fiets gehuurd via het hotel en de fiets zou daar ergens buiten staan. 'k moest hem maar gewoon opnemen en vertrekken!Buiten gekomen wat rondgekeken en ja daarstond een spiksplinternieuwe MTB! Het zadel wat aangepast en hup daar vertrok ik. Plots komt er daar een kleerkast van een vent aangelopen die mij vastneemt en mij begint uit te maken dat ik zijn fiets wil stelen! Bleek het de ( persoonlijke) fiets van de bewaker van het hotel te zijn. 't misverstand was redelijk vlug uit de wereld geholpen maar voor hetzelfde geld had ik een goed pak rammel gehad of de politie achter mij gekregen.
' k heb dan achteraf toch nog een rit gemaakt op de rammelende fiets van het hotel, maar de volgende dagen heb ik het op een akkoordje gegooid met de bewaker en zijn fiets (tegen betaling) mogen gebruiken!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 29 aug 2006 11:59

La Palma als je wilt MTB-en

Er is ook een leuk bergje wat je kan beklimmen Muchachos ofzoiets. 2200 hm en 40 km lang.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 30 aug 2006 15:25

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 29 Augustus 2006

La Palma als je wilt MTB-enEr is ook een leuk bergje wat je kan beklimmen Muchachos ofzoiets. 2200 hm en 40 km lang.


Roque de los Muchachos. De top is 2426m. Je kunt aan de oostkant omhoog (=vanaf zeeniveau). Zie ook:
http://www.salite.ch/muchachos.htm
http://home.wanadoo.nl/luddo/Palma/Lapalma.htm
Kan ook prima met race- of toerfiets, alles is geasfalteerd. Ik heb 'm ooit vanaf de westkant opgereden. Echt loodzwaar maar erg mooi. Je gaat letterlijk door de wolken. In de afdaling bijna bevroren vingers!

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 30 aug 2006 16:04

Quote: Origineel geplaatst door bianco op 30 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 29 Augustus 2006La Palma als je wilt MTB-en

Er is ook een leuk bergje wat je kan beklimmen Muchachos ofzoiets. 2200 hm en 40 km lang. Roque de los Muchachos. De top is 2426m. Je kunt aan de oostkant omhoog (=vanaf zeeniveau). Zie ook:http://www.salite.ch/muchachos.htmhttp: ... lma.htmKan ook prima met race- of toerfiets, alles is geasfalteerd. Ik heb 'm ooit vanaf de westkant opgereden. Echt loodzwaar maar erg mooi. Je gaat letterlijk door de wolken. In de afdaling bijna bevroren vingers!



Ik heb hem ook gedaan in feb dit jaar. Deze berg is de zwaarste (vanaf El Tablado) in Spanje

zeemridder
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2006 15:07

zeemridder 05 sep 2006 20:59

Ben afgelopen vakantie naar Corfu geweest en heb daar ook flink wat gefietst. Het is echt een prachtig groen eiland en de klim via een lange slingerende weg met vele haarspeldbochten naar de hoogste berg (Pandokrator) is schitterend. Onderweg passeer je stille bergdorpjes met smalle straatjes en kun je genieten van schitterende vergezichten. Ik ben er in de zomervakantie geweest, hierdoor was het op de doorgaande wegen erg druk met brommers en jeeps, maar in het voorjaar zul je daar weinig last van hebben....
Fietsverhuur was er ook goed geregeld
www.mountainbikecorfu.gr bevindt zich in Dassia centraal gelegen aan de oostkust. 
Grote smurf... is het nog ver?

fpeverelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mei 2006 10:43

fpeverelli 14 okt 2006 20:22

Mallorca. Dit jaar ben ik voor het eerst met Fred Rompelberg meegeweest. Het weer, de organisatie en de locatie waren geweldig.
Razorblade

wllm
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2006 02:55

wllm 22 okt 2006 03:01

Misschien is Piemonte Italië wat voor je. Wij gaan in mei 2007 starten met een bed & Breakfast daar.

spamalarm

mijke
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2005 15:48

mijke 15 nov 2006 14:24

Ik probeer je website te openen maar hij doet het niet! Zo win je natuurlijk geen klanten...

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 15 nov 2006 15:04

Quoten: Origineel geplaatst door Mijke op 15 November 2006

Ik probeer je website te openen maar hij doet het niet! Zo win je natuurlijk geen klanten...


 
Los van het feit dat je je met spam niet populair maakt op een forum.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

wllm
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2006 02:55

wllm 18 nov 2006 11:08

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 15 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Mijke op 15 November 2006Ik probeer je website te openen maar hij doet het niet! Zo win je natuurlijk geen klanten... Los van het feit dat je je met spam niet populair maakt op een forum.


Plaats reactie