Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Shimano / Campagnolo

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 27 aug 2006 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 27 Augustus 2006

Snap echt niet waarom er op deze discussie niet een enorm slot wordt gegooid.

Ik denk omdat Amclassic gisteren de Kriek heeft gereden en nog steeds in Belgie zit zonder Internet-aansluiting? 

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 27 aug 2006 12:38

Groot slot erop, alles is hier toch al over geschreven. En Campa is het!!
Alleen maar Campa en niets anders!

shimano-marc
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:15

shimano-marc 27 aug 2006 14:02

 Sorry heren collega's fietsliefhebbers, ik had echt geen idee dat hier
a) In het verleden al zulke discussies zijn geweest
b) Het forum blijkbaar volledig geindoctrineerd is door Ital-lovers
Ik kom in een later stadia wel even uitgebreid terug over het hoe en waarom van mijn oorspronkelijke vraag >>> Nu zondagmiddag en mijn dochterje wil internetten
 
 
Shimano-Marc
Doorbijten, de voldoening is eens zo groot achteraf.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 14:22

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 26 Augustus 2006


Even een vraag over vroeger (toen niet alles beter was). Als Campa the original is, waren er dus geen voorgangers van Campa?
Ik heb in een wel heel grijs verleden met Suntour Superbe gereden, en dat was toendertijd echt heel goed spul. Was Suntour toen ook een Campakopie? Ik weet het niet, dus vandaar de vraag. Trek uw geschiedenis boeken maar open....


Lees  ook de Geschiedenis en zie dat Tullio Campagnolo nog meer uitvond dan de derailleur. O.a. de quick release naven die nu gewoon standaard zijn en in principe nog niets zijn veranderd behalve het uiterlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Campagnolo
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 14:33

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 26 Augustus 2006


Even een vraag over vroeger (toen niet alles beter was). Als Campa the original is, waren er dus geen voorgangers van Campa?
Ik heb in een wel heel grijs verleden met Suntour Superbe gereden, en dat was toendertijd echt heel goed spul. Was Suntour toen ook een Campakopie? Ik weet het niet, dus vandaar de vraag. Trek uw geschiedenis boeken maar open....



Als ik mij goed herinner was Suntour de eerste met een derailleur die een z.g. "slant parallogram" had toegepast. Dit is de wijze waarop de kooi zich heen en weer beweegt en door Shimano en Campagnolo werd overgenomen. Dit  is dat de plaats van de geleidewieltjes zich aanpast bij de grootte van het kransenpakket. Die gaan dus schuin van L naar R. Voordien ging de derailleur gewoon horizontaal van links naar rechts en vice versa zonder de schuine helling van de kransen te volgen. De bevestiging van de kooi was op de oude derailleurs ook meer in het midden om de 2 geleide wieltjes toch die "helling "te kunnen laten volgen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 27 aug 2006 14:38

Japanners hebben nu eenmaal de beste copieermachienes ter wereld. Ze kunnen er alles mee copieeren van auto's tot zeilboten en alles wat er tussen ligt. maar of het ook een uitstraling heeft is een andere vraag.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2006 15:03

Quoten: Origineel geplaatst door Shimano-Marc op 27 Augustus 2006

...
b) Het forum blijkbaar volledig geindoctrineerd is door Ital-lovers
Ik kom in een later stadia wel even uitgebreid terug over het hoe en waarom van mijn oorspronkelijke vraag ...


Waarmee je precies aangeeft alsof de voorkeuren van sommigen hier nauwelijks op rationele overwegingen gesteund zijn; je geeft zeer de indruk dat je niet op staat voor een andere mening. Dan begin ik me echt de vraag te stellen waarom je een topic opent op een forum!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39570
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2006 15:06

Ik vraag me af waarom iedereen hier reageert
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 27 aug 2006 15:07

Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 27 Augustus 2006


Japanners hebben nu eenmaal de beste copieermachienes ter wereld. Ze kunnen er alles mee copieeren van auto's tot zeilboten en alles wat er tussen ligt. maar of het ook een uitstraling heeft is een andere vraag.

Dat was misschien vroeger zo. Tegenwoordig zijn japanse bedrijven juist ook erg innovatie-gericht en lopen eerder voorop dan dat ze kopiëren...

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 27 aug 2006 15:27

moderator?????????

als ik een discussie start over een bepaalde renner met een verdachte trainingmethodiek, welke ik ter discussie wil stellen, dan ben je er rap genoeg bij om er een slot erop te gooien (ondanks de vele reacties op korte tijd) onder het motto van weeral over "dat onderwerp", maar over de ewige campa shitmano discussie's mogen wel tientallen discussies geplaatst worden.

toon aub eens dat je een consequente moderator bent door ofwel hierop een groot slot te gooien, ofwel het slot te verwijderen van de andere topic.


bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RIDLEY the speed weapon

r.o.b.b.
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2006 13:57

r.o.b.b. 27 aug 2006 15:55

Ik vind het steeds geweldig om de negatieve kritiek over shimano te horen van sommige campa liefhebbers. En als ge hun fiets dan bekijkt allemaal "super campa" spul, wielen incluus. Maar de pedalen zijn wel 9/10 Dura-ace. Geweldig jongens, blijven zeveren. En laat verder ieder rijden met wat hij/zij zich het beste voelt.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 27 aug 2006 16:07

Mooi slap geouwehoer voor in het cafe. Blijkbaar zijn er nog steeds gebruikers die het leuk vinden om deze onzinnige discussie te voeren. Of er zelfs serieus op in te gaan! Leuk hoor, maar niet in het racefiets-gedeelte.

-mod

Plaats reactie