Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

10 dagen niks doen

m_t_t
Forum-lid

m_t_t 24 okt 2006 19:59

Ivm hardlopen.
Hardlopen in de winter is een must! Je recuperatievermogen schiet in de hoogte. Ik ben zelf een jaar triatleet geweest en ga volgend jaar koersen en als ik nu intensief door rij met een groepje doorgewinterde wielrenners en ik moet enkele minuten aan mijn maximum rijden. 5minuten na de inspanning ben ik dan volledig gerecupereerd. In het wedstrijdseizoen moet je dit niet doen want het zijn compleet andere spieren dat je gebruikt. Maar loop deze winter 2x in de week en volgend seizoen ga je zien dat je een veel hoger recup vermogen hebt.

lazo
Forum-lid

lazo 25 okt 2006 09:42

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 24 Oktober 2006

dat is iets wat ik nu ook wil starten het hardlopen. Rustig aan wennen en uitbouwen naar 1 uur. Ook voor bepaalde kracht opbouw.

Ik ben da al een maand bezigBegin stilaan terug goesting te krijgen om te fietsen.

lazo
Forum-lid

lazo 25 okt 2006 09:44

Quoten: Origineel geplaatst door M_T_T op 24 Oktober 2006

Ivm hardlopen.
Hardlopen in de winter is een must! Je recuperatievermogen schiet in de hoogte. Ik ben zelf een jaar triatleet geweest en ga volgend jaar koersen en als ik nu intensief door rij met een groepje doorgewinterde wielrenners en ik moet enkele minuten aan mijn maximum rijden. 5minuten na de inspanning ben ik dan volledig gerecupereerd. In het wedstrijdseizoen moet je dit niet doen want het zijn compleet andere spieren dat je gebruikt. Maar loop deze winter 2x in de week en volgend seizoen ga je zien dat je een veel hoger recup vermogen hebt.

Ik loop bijna alle dagen een uur,da kan toch geen kwaad,moet da maar 2 keer per week zijn.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 25 okt 2006 10:17

Quote: Origineel geplaatst door M_T_T op 24 Oktober 2006
Hardlopen in de winter is een must!

Van hardloop training ga je beter hardlopen !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 okt 2006 10:49

Elke dag hardlopen moet je wel mee oppassen, want het is een behoorlijke aanslag op je lichaam! Ik zou adviseren om minimaal één dag rust tussen elke training te doen. Als je te zwaar bent, zou ik hardlopen sowieso afraden, aangezien je dan bjina zeker knieklachten krijgt.
Zelf ben ik nu in 5 weken aan 't hardlopen. Ik doe 3 trainingen van iets meer dan 10 KM per week. Eén van deze trainingen zal misschien nog iets langer worden de komende weken. In 't weekend probeer ik wat duurtraining te doen op de fiets, tot nu toe is dit nog niet gelukt.
Half januari loop ik de halve van Egmond en daarna neem ik 2 weken rust om de batterij (zowel fysiek als mentaal) weer wat op te laden. Daarna begin ik weer met spinnen, tussendoor nog 2 weken skiën en in maart weer de fiets op!

Plaats reactie