Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nog nooit op een racefiets gezeten maar..

fresine
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:42

fresine 24 aug 2006 23:34

Ik heb nog nooit van mn leven op een racefeits gezeten. waarom weet ik niet want als ik er een voor bij zie komen loopt het kwijl uit mn mond. ik heb e rwat mee, en nu eindelijk, op mijn 26ste heb ik besloten dat ik toch zelf ook maar eens de fiets op moet. ik heb een mountainbike waar ik veel op fiets, maar.... die gaat em niet hard genoeg.. ik wil nu een racefiets aanschaffen, maar waar moet ik op letten, wat raden jullie mij aan?

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 24 aug 2006 23:40

wat is je budget?
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 24 aug 2006 23:41

Kijk eens op het forum Nieuwe fiets aanschaffen

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 24 aug 2006 23:43

er is zoveel keus maar het belangrijkste is je budget als wij dat weten kunnen we je verder helpen
 
 1 tip laat je in ieder geval goed opmeten voor de maten van de fiets

fresine
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:42

fresine 24 aug 2006 23:52

via mijn werk kan ik gebruik maken van het fietsplan. voor 750 euro kan ik een fiets 'uitzoeken'.. onlangs ben ik langs diverse rijwielhandelaren geweest. aangezien ik er weinig verstand van heb, ging ik meer op de kleur af. mijn oog viel direct op ene tour fiets van jan janssen. deze koste 990 euro.. eigenlijk vind ik dat te duur omdat ik eigenlijk onbekend ben met racefietsen. zelf denk ik aan een bedrag rond de 600 euro. maar ik schaf liever een fiets aan bij ene erkend rijwielhandelaar zodat ik gebruik kan maken van het fietsplan.

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 25 aug 2006 00:02

Quoten: Origineel geplaatst door fresine op 24 Augustus 2006

via mijn werk kan ik gebruik maken van het fietsplan. voor 750 euro kan ik een fiets 'uitzoeken'.. onlangs ben ik langs diverse rijwielhandelaren geweest. aangezien ik er weinig verstand van heb, ging ik meer op de kleur af. mijn oog viel direct op ene tour fiets van jan janssen. deze koste 990 euro.. eigenlijk vind ik dat te duur omdat ik eigenlijk onbekend ben met racefietsen. zelf denk ik aan een bedrag rond de 600 euro. maar ik schaf liever een fiets aan bij ene erkend rijwielhandelaar zodat ik gebruik kan maken van het fietsplan.

Je mag in het kader van het fietsplan ook kleding ed aanschaffen. Vraag je FM hier creatief mee om te gaan en dan heb  je bijna de aanschafprijs te pakken.
Alleen maar Campa en niets anders!

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 25 aug 2006 01:54

Thunderroad, voor alle duidelijkheid, die 749 euro van het fietsplan krijg je niet hoor. Dat netto bedrag wordt, eventueel in termijnen, van je bruto salaris ingehouden. Je hebt er dus het bruto-netto voordeel over.
 
 

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 25 aug 2006 02:01

niet om het een of ander, maar het ene fietsplan is ook het andere niet. Daarnaast :Soms lijkt het iig een stuk voordeliger dan dat het is, want de volgende zaken kunnen van toepassing zijn:
- er wordt gerekend met adviesprijzen naar de klant toe
- je zit vast aan een of beperkt aantal fietsenmakers, dus rondshoppen is er niet bij, en al helemaal niet buiten nl.
- de fietsenmaker krijgt niet de adviesprijs, maar moet een flinke korting afstaan aan het "fietsplanburo", waardoor deze minder geld overhoudt om je te "matsen" in de vorm van goede prijs voor inruil (of uberhaupt inruilen), korting op kleding/accescoires en gratis beurtjes.
Zeg dus niet dat het niet voordeliger is, maar er  zitten soms wel wat haken en ogen aan.
En tja, wat raad ik je aan ... de bekende algemeenheden staan wel verwoord in een van de eerste linken over een nieuwe fiets aanschaffen. Koop iig niet te gehaast, de periode van flinke kortingen op modellen "2006" komt eraan en in duitsland is het veel goedkoper (vaak), maar dan moet je zelf wel enig onderhoud kunnen verrichten (al ervaring hiermee ivm atb-en wellicht ? )
en FF spammen :  op het mountainbike forum ( http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=29213 ) staat een lijst met aandachtpunten voor het aanschaffen voor een nieuwe (eerste) ATB, welke ook bruikbare punten bevat voor de eerste racefiets, lijkt mij zo.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 25 aug 2006 10:38

je kan ook voor een wat duurdere fiets gaan. Mocht het niet bevalle of je krijgt spijt kan je hem altijd inruilen voor een mountainbike of verkopen op marktplaats. Dan ben je op ze hoogste wat centen kwijt voor bijv. 1 jaar dat je erop gefietst heb. Maar das nog goed te overzien ( bij mij was het zelfde verhaal hoor 27 en beginnen en heb nu toch maar een bianchi 1885 gekozen )
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

hansa
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2006 10:46

hansa 25 aug 2006 11:10

hoi
Ik ben begonnen met fietsen toe ik 26 was (ben nu 28 ).
ik heb eerst een oude jan janssen gekocht voor 100 euro.
en daar een jaar mee gedaan.
groetjes

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 aug 2006 11:22

Inderdaad heb je voor 600-700 euro niet echt een goede koersfiets, tenzij eventueel tweedehands. Dus ofwel koop je in eerste instantie ergens iets voor een prikje, om naderhand te vervangen door een echte goeie (en dan zit je in elk geval boven de 1000 €), ofwel investeer je meteen iets forser (maar da's dan weer zonde als het na een jaartje toch niks blijkt te worden).
Maar als je nu al gebeten bet door de microbe dan lijkt me dat risico niet zo groot, dus ik zou meteen mijn budget wat optrekken, want als je het allergoedkoopste koopt wil je na een jaar wellicht al een betere, en dan dok je tweemaal...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie