AM Classic CR 420 + Tune naven
Hallo allemaal,
Aangezien het op mijn vorige topic een klein beetje stilvalt en het onderwerp daarvan niet helemaal meer slaat op de vraag die ik nu heb, deze topic.
Na de opmerking van een zeker forum lid ben ik gaan denken aan het eventueel laten spaken van AM-classic CR 420 velgen met Tune naven en goeie spaken Sapim CX-ray?!. eerst had ik het volgende in gedachte:
DT-swiss RR1.1, Tune MIG 70 + MAG190 en DT-swiss rev+ achter DT-swiss comp spaken.
Ik weeg rond de 85 kg en vraag mij af of de CR420 velgen sterk genoeg zijn voor mij. Verder heb ik op het internet een beetje gezocht en kan bij enkele sites in duitsland aan losse velgen komen á 115 euro per stuk. Dit is dan weer aanmerkelijk duurder dan de DT-swiss RR1.1, is dit het waard?
Ik hoor graag,
mvg,
JE
Aangezien het op mijn vorige topic een klein beetje stilvalt en het onderwerp daarvan niet helemaal meer slaat op de vraag die ik nu heb, deze topic.
Na de opmerking van een zeker forum lid ben ik gaan denken aan het eventueel laten spaken van AM-classic CR 420 velgen met Tune naven en goeie spaken Sapim CX-ray?!. eerst had ik het volgende in gedachte:
DT-swiss RR1.1, Tune MIG 70 + MAG190 en DT-swiss rev+ achter DT-swiss comp spaken.
Ik weeg rond de 85 kg en vraag mij af of de CR420 velgen sterk genoeg zijn voor mij. Verder heb ik op het internet een beetje gezocht en kan bij enkele sites in duitsland aan losse velgen komen á 115 euro per stuk. Dit is dan weer aanmerkelijk duurder dan de DT-swiss RR1.1, is dit het waard?
Ik hoor graag,
mvg,
JE
andere type velg, stijver en veel breder inzetbaar. Je zult er zeker geen spijt van hebben. Kan ze je iets voordeliger aanbieden als je ze zelf oppikt (maar niet veel). Als je niet heel veel haast hebt zou je bij DT een 24 gaats achternaaf kunnen bestellen (produceren ze op bestelling in het najaar). Is goedkoper en betrouwbaarder.
Wil je een all-round wielset? Dan ken je snel genoeg het antwoord op je vraag
Met de AC 420 moet je niet ff een kasseistrookje nemen. De cx-ray is zoiezo een goed keuze kwa spaak. Dat van de DT naaf is ook nieuw voor mij. Als je natuurlijk moet kiezen tussen DT en tune, dan is de keuze snel gemaakt, neem de tune naaf. Maar liggen die niet wat ver uit elkaar kwa prijs?
Met de AC 420 moet je niet ff een kasseistrookje nemen. De cx-ray is zoiezo een goed keuze kwa spaak. Dat van de DT naaf is ook nieuw voor mij. Als je natuurlijk moet kiezen tussen DT en tune, dan is de keuze snel gemaakt, neem de tune naaf. Maar liggen die niet wat ver uit elkaar kwa prijs?
Ik ga het toch niet riskeren van met men AC420's een kasseistrook aan te snijden.Ik heb ze gisteren voor het eerst grondig getest in een bvb, veel putten enzo, lopen nogaltijd perfect recht. Als je ze laat spaken moet je ze echter eerst grondig inbollen, en dan weer laten rechten. Moet je trouwens bij elk gespaakd wiel!
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 27 Augustus 2006
Ik ga het toch niet riskeren van met men AC420's een kasseistrook aan te snijden.Ik heb ze gisteren voor het eerst grondig getest in een bvb, veel putten enzo, lopen nogaltijd perfect recht.
Normaal rij ik ook niet met m'n AC350's over kasseistroken maar m'n Ksyriums zijn in herstelling dus ik moet wel. Geen probleem tot nu toe. Ook al in ardense afdalingen door putten gereden waarbij ik dacht ojee, nu is dat voorwiel naar de filistijnen maar ze blijven perfect. Nochtans maar 24 spaken in dat voorwiel.
Ik ga het toch niet riskeren van met men AC420's een kasseistrook aan te snijden.Ik heb ze gisteren voor het eerst grondig getest in een bvb, veel putten enzo, lopen nogaltijd perfect recht.
Normaal rij ik ook niet met m'n AC350's over kasseistroken maar m'n Ksyriums zijn in herstelling dus ik moet wel. Geen probleem tot nu toe. Ook al in ardense afdalingen door putten gereden waarbij ik dacht ojee, nu is dat voorwiel naar de filistijnen maar ze blijven perfect. Nochtans maar 24 spaken in dat voorwiel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 30 mei 2006 23:23
wielen inbollen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Bianchi Alloy Pro 7000, carbon voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit
Zijn de velgen ook verkrijgbaar zoals op deze foto's te zien is? (zie onderstaande link) Hier zijn ze geheel zwart met naar mijn mening mooiere stikkers. Weet niet hoe dat verder werkt met het remvlak, dat lijkt niet bewerkt te zijn wat misschien de rem prestaties niet ten goede komt!
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=1139
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=1139
Nee is geknutseld. AC 420 zijn al dan niet gelaserd. Wil je zwarte velgen hebben dan moet je de Sticker versie hebben (is officieel enkel verkrijgbaar als vervangings/garantie produkt.
De gelaserde versie is duurder, zwakker en wat mij betreft te schreeuwerig.
De gelaserde versie is duurder, zwakker en wat mij betreft te schreeuwerig.