Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 24 Augustus 2006
Ik hoor iedereen "klagen" over banden slijtage op de tacx. Ik heb het type flow, daar zit een optie op om hem te calibreren, dat doe ik dan ook. Mijn winterfiets staat erin met goedkope Vittoria Rubino bandjes van €10,00 en heb zo goed als geen slijtage en al helemaal geen zwart poeder naast de trainer. Ik heb zeker mazzel.
Hangt ervan af met welke belasting je fietst. Als je altijd met slope "-4" of "0" rijdt, dan kan ik me voorstellen dat je minder last hebt van slijtage.
Tacx Swing snelspanner
rene1, sorry als mijn post beledigend overkwam, was niet de bedoeling. Maar aangezien je ook een Tacx Flow hebt, heb ik een vraag.
Je kan slope instellen of het wattage. Als je slope instelt, kan je je vermogen aflezen. Maar als je bv 200Watt instelt, dan lees je toch een heel ander vermogen (dus niet gelijk aan 200Watt) af? Begrijp je mijn onduidelijke vraag?
Je kan slope instellen of het wattage. Als je slope instelt, kan je je vermogen aflezen. Maar als je bv 200Watt instelt, dan lees je toch een heel ander vermogen (dus niet gelijk aan 200Watt) af? Begrijp je mijn onduidelijke vraag?
Ik heb het niet beledigend opgevat hoor, antwoorde alleen wat kort omdat ik het tussen m'n werk door doe.
Ik werk erg weinig of niet met de slope, maar altijd met vermogen. Volgens mij geeft hij geen vermogen aan als hij in slope modus staat. Als je vermogen instelt geeft hij grafisch aan of je binnen het bereik van de magnetische rem functie zit.....zolang je daarbinnen zit zal hij het ingestelde vermogen leveren (Of de fietser eigenlijk) Als je boven of onder het rembereik zit laat hij niet zien hoeveel wat je dan wel levert. Om binnen het rembereik te komen kan je spelen met de kransjes-versnelling, schakelen dus. Begrijp je't?
Ik werk erg weinig of niet met de slope, maar altijd met vermogen. Volgens mij geeft hij geen vermogen aan als hij in slope modus staat. Als je vermogen instelt geeft hij grafisch aan of je binnen het bereik van de magnetische rem functie zit.....zolang je daarbinnen zit zal hij het ingestelde vermogen leveren (Of de fietser eigenlijk) Als je boven of onder het rembereik zit laat hij niet zien hoeveel wat je dan wel levert. Om binnen het rembereik te komen kan je spelen met de kransjes-versnelling, schakelen dus. Begrijp je't?