IJzig koud de winter in!! MTB project
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
XTC, je schrijft gewoon kolder. Dit kan voor jou dan misschien wel DE manier zijn, maar als je een beetje beter leert sturen leer je dat een fiets moet rollen. En dat je niet moet gooien. Ga maar eens karten; driften kost tijd, een bocht rollen gaat veel sneller. Je vergist je in 1 ding in je vergelijk met motorrijden en fietsen: de hoeveelheid vermogen die je met de moter op het achterwiel staat is zoveel groter. Als je dan te weinig grip hebt kom je idd niet weg. In modder met 3.2 achter en 3.6 voor rijden is te zot voor woorden. Veel en veel te hoog, 2.2 bar is veel beter. De band vormt zich veel meer en je hebt veel meer grip.
ik vind het wel knap dat jij over mijn stuurkunsten kan oordelen en ook nog eens suggereert dat ik niet eens een beetje kan sturen!!!!dit alles terwijl je mij persoonlijk niet kent, totaal niets van mijn achtergrond weet en ook nog nooit met mij gereden heb.!!!! (vind ik een beetje vreemd)
en ik vermoed dat de sugestie van het karten niet geheel op z'n plaats is (4wielen rember) gewichts verplaatsing in zijwaardse beweging heeft nagenoeg geen effect op het sneller doen verplaatsen van de massa op 4 wielen eerder en vertragend effect!!! dit geldt echter wel op en crossmotorFIETS (zo heet dat apparaat nu eenmaal oficieel) of een ander 2 wielig voertuig waar de 2 wielen ACHTER elkaar zijn geplaatst al dan niet vorzien van een motor.maar goed voor iemand die meer dan 10jr gecrost heeft, heb ik volgens menig persoon hier in deze topic toch geen/nauwlijks kijk op het afstellen van mij fiets zoals IK hem prettig vind, en daarom is het per definitie kolder.ik vraag me eigenlijk wel af ofdat jullie ooit wel eens serieus met een crossmotor het bos in geweest zijn, ik denk dat het jullie nog verrast hoe dicht het bij het mtb'n ligt.ik put mijn ervaring niet alleen uit motorcross ook uit de bmx.met gooien van de fiets bedoel ik gebruik maken van de wendbaarheid en massa van het ding.
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
ik vind het wel knap dat jij over mijn stuurkunsten kan oordelen en ook nog eens suggereert dat ik niet eens een beetje kan sturen!!!!dit alles terwijl je mij persoonlijk niet kent, totaal niets van mijn achtergrond weet en ook nog nooit met mij gereden heb.!!!! (vind ik een beetje vreemd)
en ik vermoed dat de sugestie van het karten niet geheel op z'n plaats is (4wielen rember) gewichts verplaatsing in zijwaardse beweging heeft nagenoeg geen effect op het sneller doen verplaatsen van de massa op 4 wielen eerder en vertragend effect!!! dit geldt echter wel op en crossmotorFIETS (zo heet dat apparaat nu eenmaal oficieel) of een ander 2 wielig voertuig waar de 2 wielen ACHTER elkaar zijn geplaatst al dan niet vorzien van een motor.maar goed voor iemand die meer dan 10jr gecrost heeft, heb ik volgens menig persoon hier in deze topic toch geen/nauwlijks kijk op het afstellen van mij fiets zoals IK hem prettig vind, en daarom is het per definitie kolder.ik vraag me eigenlijk wel af ofdat jullie ooit wel eens serieus met een crossmotor het bos in geweest zijn, ik denk dat het jullie nog verrast hoe dicht het bij het mtb'n ligt.ik put mijn ervaring niet alleen uit motorcross ook uit de bmx.met gooien van de fiets bedoel ik gebruik maken van de wendbaarheid en massa van het ding.
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40185
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 05 Januari 2007 sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses. mvg trickie!!!!!
Wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar ik probeer je alleen te vertellen dat het beter kan. Als motorcrosser moet je ook weten dat banden bij een bepaalde druk optimaal functioneren. En die druk ligt bij NN en RR echt niet bij 3.2 bar of nog hoger.....
En toevallig rijdt een van mijn ATB-maatjes ook moter en die moest hier toch wel om grinniken. Die rijdt trouwens heel conventioneel met NN vóór
Wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar ik probeer je alleen te vertellen dat het beter kan. Als motorcrosser moet je ook weten dat banden bij een bepaalde druk optimaal functioneren. En die druk ligt bij NN en RR echt niet bij 3.2 bar of nog hoger.....
En toevallig rijdt een van mijn ATB-maatjes ook moter en die moest hier toch wel om grinniken. Die rijdt trouwens heel conventioneel met NN vóór
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 05 Januari 2007
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest \afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
Dus jij noemt mij, en de overige 99, conservatief?? Er staat toch echt evolution op mijn banden!
Maargoed begrijp me niet verkeerd, mooi dat je het anders doet dan anderen. En wie zijn wij om daar over te oordelen. Er zijn echter mensen waaronder ik die niet kunnen bevatten dat jij je van alle marketingpraat niets aantrekt en alles zo afstelt zoals de constructeur het niet zou aanraden. Misschien werkt het voor jou, heel waarschijnlijk niet voor mij. Ik wil het best wel eens proberen, zo'n NN achter op een bar of 3.5 en een RR voor op 4 bar. Is het ook de bedoeling dat ik de rotatierichting van de RR omdraai? Werkte "vroeger" met een IRC Mythos namelijk geweldig.
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest \afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
Dus jij noemt mij, en de overige 99, conservatief?? Er staat toch echt evolution op mijn banden!
Maargoed begrijp me niet verkeerd, mooi dat je het anders doet dan anderen. En wie zijn wij om daar over te oordelen. Er zijn echter mensen waaronder ik die niet kunnen bevatten dat jij je van alle marketingpraat niets aantrekt en alles zo afstelt zoals de constructeur het niet zou aanraden. Misschien werkt het voor jou, heel waarschijnlijk niet voor mij. Ik wil het best wel eens proberen, zo'n NN achter op een bar of 3.5 en een RR voor op 4 bar. Is het ook de bedoeling dat ik de rotatierichting van de RR omdraai? Werkte "vroeger" met een IRC Mythos namelijk geweldig.
Kon je de Mythos niet in 2 richtingen gebruiken? Er zijn veel banden, waaronder NN, die in 2 richtingen gebruikt worden (voor- en achterwiel). Heel vroegen had Tioga de Psycho. Een superbandje voor die tijd. Die gebruikte ik voor en achter het zelfde, niet volgens opgave van de fabrikant. Dan vond ik hem niet lekker lopen en had ik teveel grip achter. Pure gevoelskwestie. Nu rij ik ook met RR en NN (RR achter, NN voor) met +/- 2,0 bar in de banden. Kan me niet voorstellen dat omgekeerd voor mij zou werken, evenals het aantal bars in de band. Mischien moet je 'ns proberen om de banden tot maar 2,5 bar op te pompen. Zou je goed kunnen bevallen, lijkt me iig het proberen waard.
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 05 Januari 2007
Kon je de Mythos niet in 2 richtingen gebruiken?
De Mythos XC was verkrijgbaar in een speciale voor- en achterband uitvoering. De voorband kon je door omdraaien ook op het achterwiel gebruiken. Dat liep aanmerkelijk beter dan de speciale achterband. Maargoed, aan die kolder is een eind gekomen.
Kon je de Mythos niet in 2 richtingen gebruiken?
De Mythos XC was verkrijgbaar in een speciale voor- en achterband uitvoering. De voorband kon je door omdraaien ook op het achterwiel gebruiken. Dat liep aanmerkelijk beter dan de speciale achterband. Maargoed, aan die kolder is een eind gekomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45
mensen , dit is hier een topic over BO zijn MTB en ZIJN keuzes, kunnen jullie ergens anders gaan ruziemaken
ieder heeft zijn eigen mening en keuzes van instellingen op de mtb en laat men deze respecteren, wie niet probeert komt niets nieuw te weten he
en hoplaa trg on-topic nu !!
ieder heeft zijn eigen mening en keuzes van instellingen op de mtb en laat men deze respecteren, wie niet probeert komt niets nieuw te weten he
en hoplaa trg on-topic nu !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
@sjezer, de bandenspanning is bewust zo hoog omdat ik graag een gevoel met de ondergrond heb.viberaties en derg. vind ik niet erg. mijn vork (RS REBA sl) is ook opgepomt tot de maximaal toegestaande druk 180psi, achteraf gezien had ik beter een R7 kunnen kopen die is wat minder "slap" zegmaar de vork hoeft voormij alleen de grote klappen op te vangen meer niet.om de zelfde reden rijd ik met een san marco aspide (race zadel) en op een hardtail, ik zal nooit voor fully gaan das mij iets te sompig allemaal net zo als met lage banden spanning rijden.bijde heb ik ooit wel eens geprobeerd.al met al is mijn bikey star en stijf en totaal niet vergevings gezind afgesteld precies hoe ik het het prettigst vind.
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
Quoten: Origineel geplaatst door Heidi op 05 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 05 Januari 2007
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest \afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
Dus jij noemt mij, en de overige 99, conservatief?? Er staat toch echt evolution op mijn banden!
Maargoed begrijp me niet verkeerd, mooi dat je het anders doet dan anderen. En wie zijn wij om daar over te oordelen. Er zijn echter mensen waaronder ik die niet kunnen bevatten dat jij je van alle marketingpraat niets aantrekt en alles zo afstelt zoals de constructeur het niet zou aanraden. Misschien werkt het voor jou, heel waarschijnlijk niet voor mij. Ik wil het best wel eens proberen, zo'n NN achter op een bar of 3.5 en een RR voor op 4 bar. Is het ook de bedoeling dat ik de rotatierichting van de RR omdraai? Werkte "vroeger" met een IRC Mythos namelijk geweldig.
weet ik niet, probeer het eens!!!!
Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 05 Januari 2007
sorry dat mijn PERSONLIJKE fiest \afstelling niet laat stroken met de 99 aan conservativen hier, mijn wel gemeende excuses.
mvg trickie!!!!!
Dus jij noemt mij, en de overige 99, conservatief?? Er staat toch echt evolution op mijn banden!
Maargoed begrijp me niet verkeerd, mooi dat je het anders doet dan anderen. En wie zijn wij om daar over te oordelen. Er zijn echter mensen waaronder ik die niet kunnen bevatten dat jij je van alle marketingpraat niets aantrekt en alles zo afstelt zoals de constructeur het niet zou aanraden. Misschien werkt het voor jou, heel waarschijnlijk niet voor mij. Ik wil het best wel eens proberen, zo'n NN achter op een bar of 3.5 en een RR voor op 4 bar. Is het ook de bedoeling dat ik de rotatierichting van de RR omdraai? Werkte "vroeger" met een IRC Mythos namelijk geweldig.
weet ik niet, probeer het eens!!!!
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 05 Januari 2007
@sjezer, de bandenspanning is bewust zo hoog omdat ik graag een gevoel met de ondergrond heb.
viberaties en derg. vind ik niet erg.
mijn vork (RS REBA sl) is ook opgepomt tot de maximaal toegestaande druk 180psi, achteraf gezien had ik beter een R7 kunnen kopen die is wat minder "slap" zegmaar de vork hoeft voormij alleen de grote klappen op te vangen meer niet.
om de zelfde reden rijd ik met een san marco aspide (race zadel) en op een hardtail, ik zal nooit voor fully gaan das mij iets te sompig allemaal net zo als met lage banden spanning rijden.
bijde heb ik ooit wel eens geprobeerd.
al met al is mijn bikey star en stijf en totaal niet vergevings gezind afgesteld precies hoe ik het het prettigst vind.
Tip : Ik zou gewoon een paar gaten in dwars door de vorkbuis en de vorkpoot boren en een paar M10 slotbouten er door steken, heb je nog een beter gevoel met de ondergrond. Vroeger had je houten banden, deze staan ook bekend om hun uistekende doorgifte van de ondergrond, Lijkt mij ook een leuke upgrade. Zelf zou ik dan wel aan de voorzijde een stalen hoepel er om heen willen hebben
Jongen, jongen wat sla jij een hoop onzin uit
@sjezer, de bandenspanning is bewust zo hoog omdat ik graag een gevoel met de ondergrond heb.
viberaties en derg. vind ik niet erg.
mijn vork (RS REBA sl) is ook opgepomt tot de maximaal toegestaande druk 180psi, achteraf gezien had ik beter een R7 kunnen kopen die is wat minder "slap" zegmaar de vork hoeft voormij alleen de grote klappen op te vangen meer niet.
om de zelfde reden rijd ik met een san marco aspide (race zadel) en op een hardtail, ik zal nooit voor fully gaan das mij iets te sompig allemaal net zo als met lage banden spanning rijden.
bijde heb ik ooit wel eens geprobeerd.
al met al is mijn bikey star en stijf en totaal niet vergevings gezind afgesteld precies hoe ik het het prettigst vind.
Tip : Ik zou gewoon een paar gaten in dwars door de vorkbuis en de vorkpoot boren en een paar M10 slotbouten er door steken, heb je nog een beter gevoel met de ondergrond. Vroeger had je houten banden, deze staan ook bekend om hun uistekende doorgifte van de ondergrond, Lijkt mij ook een leuke upgrade. Zelf zou ik dan wel aan de voorzijde een stalen hoepel er om heen willen hebben
Jongen, jongen wat sla jij een hoop onzin uit
Zoals Spietpiet het zegt, kan ik een eindje volgen. Een VERENDE voorvork moet veren. Afstellen is natuurlijk goed, maar het effect gaat weg om hem maximaal op te pompen. Ga dan voor een starre vork, win je meteen minimaal 700 gram gewicht. Ik weet niet of de R7 stijver is dan een Reba. Heb er laatst mee gereden (op de XTR tour) en hij is zondermeer erg stijf, iets wat Manitou de laatste jaren niet is gelukt met de Skarebs. Maar ook de Reba is gewoon goed.
Als jij tevreden bent met je afstelling, dan ben ik dat ook...
Als jij tevreden bent met je afstelling, dan ben ik dat ook...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40185
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 05 Januari 2007
Tip : Ik zou gewoon een paar gaten in dwars door de vorkbuis en de vorkpoot boren en een paar M10 slotbouten er door steken, heb je nog een beter gevoel met de ondergrond. Vroeger had je houten banden, deze staan ook bekend om hun uistekende doorgifte van de ondergrond, Lijkt mij ook een leuke upgrade. Zelf zou ik dan wel aan de voorzijde een stalen hoepel er om heen willen hebben Jongen, jongen wat sla jij een hoop onzin uit
HIer ga ik mij maar bij aansluiten. Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. Zeker niet van een motorcrosser met zoveel ervaring. Die kent juist het belang van een verende vork en spelen met de bandenspanning. Koop gewoon een Pace vaste vork, een setje Michelin ProRace2 op 8 bar en kom gezellig mee fietsen in Gulpen zondag aanstaande.
Tip : Ik zou gewoon een paar gaten in dwars door de vorkbuis en de vorkpoot boren en een paar M10 slotbouten er door steken, heb je nog een beter gevoel met de ondergrond. Vroeger had je houten banden, deze staan ook bekend om hun uistekende doorgifte van de ondergrond, Lijkt mij ook een leuke upgrade. Zelf zou ik dan wel aan de voorzijde een stalen hoepel er om heen willen hebben Jongen, jongen wat sla jij een hoop onzin uit
HIer ga ik mij maar bij aansluiten. Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. Zeker niet van een motorcrosser met zoveel ervaring. Die kent juist het belang van een verende vork en spelen met de bandenspanning. Koop gewoon een Pace vaste vork, een setje Michelin ProRace2 op 8 bar en kom gezellig mee fietsen in Gulpen zondag aanstaande.
Less is bore