Kan volgende laten spaken:
DT R1.1 Velgen, MIG70 + MAG 190 naven, DT revolution spaken.
het geheel voor 600 euro, het kan ongetwijfeld goedkoper maar is dit een beetje realistisch?
Hoor graag!
DT-R1.1; Tune MIG70 MAG190
bij http://www.xx-light-bikes.de staan er AC 350 velgen met dezelfde naven als jij en sapim lazer spaken voor 550 euro. Aangezien jouw wielset zeker beter is met de dt velgen is het de 600 zeker waard.
prijs is realistisch keuze zou niet de mijne zijn (maar da's persoonlijk). Voor dat geld zou ik voor DT aerolites, prolock nippels en open pro's gaan, fraktioneel duurder/zwaarder maar stukken houdbaarder.
DT velgen houden zich gewoon niet (zijn ambrosios en ook die scheuren) Revolution spaken zouden kunnen maar zeker niet aan de aandrijfzijde waar je beter voor competition kunt kiezen).
DT velgen houden zich gewoon niet (zijn ambrosios en ook die scheuren) Revolution spaken zouden kunnen maar zeker niet aan de aandrijfzijde waar je beter voor competition kunt kiezen).
Bedankt voor jullie reactie,
Heb idd. al besloten om achter geheel DT-comp te laten spaken en voor DT-revolutions. Ik vind het prijsverschil van DT-aerolites wel heel erg groot in vergelijking met de gewone DT-comp, revo. Zijn de DT-aerolites veel sterker?
Keuze velg zal ik nog eens over denken, heb inderdaad meer gehoord dat sommige DT-swiss R1.1 velgen scheuren.
Heb idd. al besloten om achter geheel DT-comp te laten spaken en voor DT-revolutions. Ik vind het prijsverschil van DT-aerolites wel heel erg groot in vergelijking met de gewone DT-comp, revo. Zijn de DT-aerolites veel sterker?
Keuze velg zal ik nog eens over denken, heb inderdaad meer gehoord dat sommige DT-swiss R1.1 velgen scheuren.
Als alternatief zou je de volgende set kunnen overwegen Ac 420 velgen, Achter tune 190 naaf voor american classic (die blijft heel en is voor een paar euro zo gereviseerd) geheel met dt prolock en Aerolites. Heb je een zeer fraaie en sterke set die ook nog eens op het vlakke te gebruiken is
En ja aerolites zijn duur maar hun geld wel waard, als alternatief zou je Cx rays kunnen overwegen, zijn een stuk goedkoper en ook goed.
En ja aerolites zijn duur maar hun geld wel waard, als alternatief zou je Cx rays kunnen overwegen, zijn een stuk goedkoper en ook goed.
Sharkman,
Hoe kom ik aan losse AM classic velgen? Hoeveel wegen de velgen per stuk? En komt bij ik vraag me af of deze velgen stijf genoeg zijn voor mij. Ik weeg +/-86 kg. Nu rijdt ik met Bontrager Race Lites en ben nu op zoek naar een stijver wielset. Vandaar dat ik een licht set wilde laten spaken als eerder beschreven. 2x 32 spaaks. Ik vind de AM classics wel heel mooi ogen. Maar er is geen FM bij mij in de buurt die dit wil/kan spaken denk ik.
Ik wil ook in het voorwiel graag een Tune naaf, dit omdat ik een blauwe fiets heb en bijkleurende tune naven wilde laten spaken.
Aantal spaken van de AM classics zal wel 24 om 20 zijn. Of kunnen dit ook meer spaken worden? Als deze velgen stijf zijn te krijgen zie ik dit ook als een optie.
Graag advies!
Hoe kom ik aan losse AM classic velgen? Hoeveel wegen de velgen per stuk? En komt bij ik vraag me af of deze velgen stijf genoeg zijn voor mij. Ik weeg +/-86 kg. Nu rijdt ik met Bontrager Race Lites en ben nu op zoek naar een stijver wielset. Vandaar dat ik een licht set wilde laten spaken als eerder beschreven. 2x 32 spaaks. Ik vind de AM classics wel heel mooi ogen. Maar er is geen FM bij mij in de buurt die dit wil/kan spaken denk ik.
Ik wil ook in het voorwiel graag een Tune naaf, dit omdat ik een blauwe fiets heb en bijkleurende tune naven wilde laten spaken.
Aantal spaken van de AM classics zal wel 24 om 20 zijn. Of kunnen dit ook meer spaken worden? Als deze velgen stijf zijn te krijgen zie ik dit ook als een optie.
Graag advies!
zie hier eens
De lage 350's zijn te verkrijgen in 32 gaats maar ik hoor niet veel goeds over deze velgen ( dunne remrand en niet recht te houden )
De 420's zijn er in 24 en 18
De lage 350's zijn te verkrijgen in 32 gaats maar ik hoor niet veel goeds over deze velgen ( dunne remrand en niet recht te houden )
De 420's zijn er in 24 en 18