Beste renners,
In het voorjaar heb ik mijn huidige wielen gekocht; een setje Campagnolo Vento wielen.Niks mis mee, rijd er o.a. wedstrijden mee en ze me bevallen prima, maar..nu blijkt na een half jaar mijn body (ook van Campagnolo)al versleten of iig niet goed meer te functioneren.. Als ik de as rond draai voelt het alsof er zand in zit, maar dit lijkt mij onmogelijk.. Het zullen waarschijnlijk de lagertjes zijn oid.Ik vond dit zelf absurd, maar hoe lang gaat zoiets normaal mee?Járen toch?En hoe kan dit gekomen zijn?Ik wil graag weten hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen.
Ik hoop dat het onder de garantie valt, maar deze vervalt als ik er zelf aan ga sleutelen en de boel uit elkaar zou gaan halen??
Hopelijk zijn er mensen die me wat advies kunnen geven, gegroet!
(campagnolo)body versleten?!
Die body's zijn apart nieuw te verkrijgen, maar het kan gewoon niet dat er na een half jaar iets aan scheelt... dus even naar je fietsenmaker gaan en die servicet ze wel. Desnoods haalt ie de body er eens van en steekt alles nogmaals in het vet.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
is de body die raar geluid maakt? dan kun je eenvoudig loshalen.
Kijk eerste eens www.campagnolo.com en haal hier je pdf bestand af van je wiel(let op bouwjaar) Bij los halen van body ben je een soort veertje/spanner nodig die ervoor zorgt dat je 3 palletjes, welke het geratel geven bij achteruit trappen of niet te trappen, met 3 kleine veertjes!! Deze vliegen zonder deze spanner alle kanten op. Body iets los halen spanner tussen de naaf en de body plaatsen over de 3 palletjes met veertjes. Spanner vergrendelen zodat je de body en as eruit kunt halen Nu kun je de body goed schoonmaken en kijken wat er aan de hand is. Veertje en palletjes zou je moeten krijgen (opvoorraad!!??) bij campa pro-dealer voor een paar eurie. Kleinbeetje vet er in en monteren maar.
Succes!
Kijk eerste eens www.campagnolo.com en haal hier je pdf bestand af van je wiel(let op bouwjaar) Bij los halen van body ben je een soort veertje/spanner nodig die ervoor zorgt dat je 3 palletjes, welke het geratel geven bij achteruit trappen of niet te trappen, met 3 kleine veertjes!! Deze vliegen zonder deze spanner alle kanten op. Body iets los halen spanner tussen de naaf en de body plaatsen over de 3 palletjes met veertjes. Spanner vergrendelen zodat je de body en as eruit kunt halen Nu kun je de body goed schoonmaken en kijken wat er aan de hand is. Veertje en palletjes zou je moeten krijgen (opvoorraad!!??) bij campa pro-dealer voor een paar eurie. Kleinbeetje vet er in en monteren maar.
Succes!
Heb net mijn campa proton achterwiel naar de fietsenmaker gebracht na ongeveer 3500 a 4000 km fietsen. Eers waren de lagers al voorzien van nieuw vet maar dat hielp niet. Lagertjes van de as zijn nu vervangen maar het korrelige gevoel met af en toe een kleine hapering bleef. Nu is er nog een lagertje voor de body besteld. Blijkbaar kun je het lagertje dus vervangen zonder dat met de hele body te hoeven doen. Lijkt me ook niet nodig na deze km stand.
Nu vind ik het acceptabel bij deze km stand lagers te vervangen in alleen het achterwiel, maar had eigenlijk obv ervaringen met shimano en mavic gedacht dat ze toch wel veel langer mee zouden gaan als je nauwelijks in de regen fietst. Het is toch geen goekope set.
Nu vind ik het acceptabel bij deze km stand lagers te vervangen in alleen het achterwiel, maar had eigenlijk obv ervaringen met shimano en mavic gedacht dat ze toch wel veel langer mee zouden gaan als je nauwelijks in de regen fietst. Het is toch geen goekope set.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 31 Augustus 2006
de oude Proton had een centaur naaf en is echt oerdegelijk. Mij pa heeft inmiddels 18000 km met een setje gedaan en versleten is er nog helemaal niets.
Wellicht dat rond de 87 kg niet helpt voor de lagers. Die van mij heeft ook een centaur naaf dacht ik. Zo te horen heb ik gewoon pech met deze set. Al moet ik wel zeggen nog nooit een slagje in de wielen gehad en dat valt me dan weer erg mee voor deze toch redelijk lichte wieltjes
de oude Proton had een centaur naaf en is echt oerdegelijk. Mij pa heeft inmiddels 18000 km met een setje gedaan en versleten is er nog helemaal niets.
Wellicht dat rond de 87 kg niet helpt voor de lagers. Die van mij heeft ook een centaur naaf dacht ik. Zo te horen heb ik gewoon pech met deze set. Al moet ik wel zeggen nog nooit een slagje in de wielen gehad en dat valt me dan weer erg mee voor deze toch redelijk lichte wieltjes