Even een vraagje over het afstellen van een naaf en de conus.
Omdat de oude conus van mijn Shimano achterwiel versleten was, heeft mijn FM een nieuwe gemonteerd en gelijk alles even opnieuw ingevet. Waarna ik bij thuiskomst mijn wiel in mijn fiets probeerde te plaatsen en tot de conclusie kwam dat mijn wiel aanloopt, of beter gezegd: niet loopt. Hij kan amper ronddraaien. Ik heb zelf al geconcludeerd dat in mijn geval de achtervork direct tegen de sluitring van mijn cassette aanzit. Volgens mij hoort hier zo'n 0,5-1,0 cm ruimte tussen te zitten wat kan worden bereikt door het juist monteren van de conus. De conus steekt nu namelijk niet uit de naaf en ligt dieper dan de sluitring van de cassette.
Aangezien ik morgen, of in ieder geval maandag wil gaan fietsen wil ik zelf proberen om het probleem even op te lossen en niet wachten tot dinsdag wanneer FM weer open is. Maar dit is mij nog niet gelukt. Kan iemand mij vertellen hoe de conus wat meer uit je naaf kan laten steken, zonder dat er speling op de naaf komt te staan? Of liggen de oorzaak en oplossing toch ergens anders?
Alvast bedankt.