94kg :-(
-
- Forum-lid
Hoi,
Heb nu 2500km lang op Shimano's WH-500 wielen gereden. Ik weeg in fietstenu 94kg. Voor als eens het lager laten vervangen en nu begint achter het lager te klagen....
Wil niet te veel uitgeven aan nieuwe wielen. max 200 euri? red ik het daar mee? Wat is een goede wielset voor mijn gewicht? Ik rijd max 30km/u gemiddeld, dus ik heb me laten vertellen dat aerodynamische wielen dan niet nodig zijn?
groeten,
Gerrit-Jan
Heb nu 2500km lang op Shimano's WH-500 wielen gereden. Ik weeg in fietstenu 94kg. Voor als eens het lager laten vervangen en nu begint achter het lager te klagen....
Wil niet te veel uitgeven aan nieuwe wielen. max 200 euri? red ik het daar mee? Wat is een goede wielset voor mijn gewicht? Ik rijd max 30km/u gemiddeld, dus ik heb me laten vertellen dat aerodynamische wielen dan niet nodig zijn?
groeten,
Gerrit-Jan
94kg en WH-500: een beter recept voor wielproblemen kan je niet hebben.
Ik zou je een stevig handgespaakt setje met 36 spaken aanraden!
Ik zou je een stevig handgespaakt setje met 36 spaken aanraden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Wist ik veel toen ik vorig jaar de fiets kocht? Waarom adviseert de FM dan ook niet om te upgraden naar een betere wielset? Wist toen echt niet dat wielen een bepaald gewicht niet konden dragen. 'k Was heel trots op mijn nieuwe JJ!
Hoe kom ik aan zo'n stel handgespaakt setje? Is dat dan niet veel duurder dan een complete set wielen uit een fabriek?
groet,
Gerrit-Jan
Hoe kom ik aan zo'n stel handgespaakt setje? Is dat dan niet veel duurder dan een complete set wielen uit een fabriek?
groet,
Gerrit-Jan
Quoten: Origineel geplaatst door Warmbakkertje op 17 Augustus 2006
Wist ik veel toen ik vorig jaar de fiets kocht? Waarom adviseert de FM dan ook niet om te upgraden naar een betere wielset? Wist toen echt niet dat wielen een bepaald gewicht niet konden dragen. 'k Was heel trots op mijn nieuwe JJ! Hoe kom ik aan zo'n stel handgespaakt setje? Is dat dan niet veel duurder dan een complete set wielen uit een fabriek?
Gerrit-Jan,
Ik denk toch echt wel dat een goed geïnformeerd fietsenmaker je niet met zo'n set had mogen laten vertrekken. Mijn vaste fietsenmaker doet het in ieder geval niet.Een handgespaakt set moet tussen de 200 en 250 euro wel kunnen, afhankelijk van de prijsklasse van velg en naaf die je neemt. Waar? Gewoon bij een fietsenmaker laten spaken, eentje die bedreven is in het spaken van wielen.
Succes ermee.
Wist ik veel toen ik vorig jaar de fiets kocht? Waarom adviseert de FM dan ook niet om te upgraden naar een betere wielset? Wist toen echt niet dat wielen een bepaald gewicht niet konden dragen. 'k Was heel trots op mijn nieuwe JJ! Hoe kom ik aan zo'n stel handgespaakt setje? Is dat dan niet veel duurder dan een complete set wielen uit een fabriek?
Gerrit-Jan,
Ik denk toch echt wel dat een goed geïnformeerd fietsenmaker je niet met zo'n set had mogen laten vertrekken. Mijn vaste fietsenmaker doet het in ieder geval niet.Een handgespaakt set moet tussen de 200 en 250 euro wel kunnen, afhankelijk van de prijsklasse van velg en naaf die je neemt. Waar? Gewoon bij een fietsenmaker laten spaken, eentje die bedreven is in het spaken van wielen.
Succes ermee.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
Mavic Equipe is tot 95 kilo anders handgespaakt 36 spaken
Wielerfoto website: http://www.cyclopics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gekke wat ik ondervindt vaak is dat fm het volkomen met je eens zijn ( 36 spaaks ) maar niet direct melden bij het aanschaf van een fiets zeker niet als het je eerste fiets is. waarschijnlijk bij renners die al voor een 2e fiets komen of vervolg daarvan zullen ze het wel melden ( die ervaring heb ik dus niet ).
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 17 Augustus 2006
Rigida DP18 + Ultegra + 36 DB spaken moet kunnen voor minder dan 200 euro. Mits goed gespaakt volledig bombproof.
Bikexperto.com is wel een goede wielenbouwer volgens mij.
Tijdens Bike Motion 2005 op de Rigida stand geweest. Als je goed naar de verbindingen kijkt van Rigida velgen denk ik dat je deze beter kunt laten hangen. Je kunt er in een aantal gevallen - en niet weinig - echt tussendoor kijken! Lijkt mij niet zoals het hoort. Bij Mavic nog nooit meegemaakt en CXP 33 is zeker voor 95 kg of meer geen verkeerde keuze. Ik heb zelf hier zeer positieve ervaringen mee. Mavic is wel duurder ( hoe zou dat nou komen? )
Rigida DP18 + Ultegra + 36 DB spaken moet kunnen voor minder dan 200 euro. Mits goed gespaakt volledig bombproof.
Bikexperto.com is wel een goede wielenbouwer volgens mij.
Tijdens Bike Motion 2005 op de Rigida stand geweest. Als je goed naar de verbindingen kijkt van Rigida velgen denk ik dat je deze beter kunt laten hangen. Je kunt er in een aantal gevallen - en niet weinig - echt tussendoor kijken! Lijkt mij niet zoals het hoort. Bij Mavic nog nooit meegemaakt en CXP 33 is zeker voor 95 kg of meer geen verkeerde keuze. Ik heb zelf hier zeer positieve ervaringen mee. Mavic is wel duurder ( hoe zou dat nou komen? )
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Qua verbinding tussen de uiteinden van de velg is Mavic idd wel zo'n beetje het beste wat er te krijgen is. Erg jammer dat ze de CXP30 niet meer los leveren, ik denk dat daar nog best een markt voor zou zijn
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik rijd nu ook al zo'n 2500 km op Mavic CXP 33 velgen en Chorus naven met eenzelfde gewicht als die warme bakker. 36 spaken, dat wel en handgespaakt. Geen slagje in de wielen te bekennen. Geen kraakje uit de naven te horen. Het was wel ietsje duurder dan 200 euro maar het geld meer dan waard. Dat lichte spul is goed voor ranke slanke rijders maar als je een veteraan met vet-er-aan bent dan moet je degelijk spul kopen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955