DT-swiss1.1 of Mavic open pro
Ik wil een sterk maar ook licht setje wielen laten spaken, zelf weeg ik 85kg.
Zat te denken aan het volgende:
Tune naven Mig70voor, MAG190achter. Sapim CX-ray spaken. Achter 32x Voor 28x gespaakt. Dit staat voor mij redelijk vast.
Maar dan velgen:
Zit te twijfelen tussen:
Mavic Open Pro; DT-swiss R1.1 en Ambrosio Excelight.
Als ik nu alle gewichten optel heb ik een zeer licht setje wielen maar bovendien ook sterk.
Graag tips of ervaringen
mvg
Zat te denken aan het volgende:
Tune naven Mig70voor, MAG190achter. Sapim CX-ray spaken. Achter 32x Voor 28x gespaakt. Dit staat voor mij redelijk vast.
Maar dan velgen:
Zit te twijfelen tussen:
Mavic Open Pro; DT-swiss R1.1 en Ambrosio Excelight.
Als ik nu alle gewichten optel heb ik een zeer licht setje wielen maar bovendien ook sterk.
Graag tips of ervaringen
mvg
OK, ik heb zelf 5 sets wielen met D-A naven en RR 1.1 velgen. Na 2500 km kreeg ik scheuren in een velg. Ik schreef er gisteren een email over en ik kreeg meteen antwoord uit Zwitserland. Zij vroegen wanneer ik thuis was en of ze mij konden bellen. Ik heb vanmiddag net dat telefoontje gehad uit Zwitserland. Die man van DT Swiss nam alle tijd: "heeft u problemen? Dat willen we niet. Wij gaan er voor zorgen dat u geholpen wordt". Ik kon het bijna niet geloven.
Als je wielen met de RR 1.1 laat spaken, zeg dan tegen je fietsenmaker, dat de spaakspanning niet boven de 100 tot 110 KGF mag komen.
Ik ben in ieder geval onder de indruk van de service van DT Swiss.
Gr, Diogenes
Als je wielen met de RR 1.1 laat spaken, zeg dan tegen je fietsenmaker, dat de spaakspanning niet boven de 100 tot 110 KGF mag komen.
Ik ben in ieder geval onder de indruk van de service van DT Swiss.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Wrs zijn Open Pro's toch wel de verstandigste keus met jouw gewicht. Buigen bij het oppompen van de band bijvoorbeeld minder ver uit dan RR 1.1's.
Ik (80kg) heb zelf met Mavic Cosmossen iig geen problemen gehad met slagen of brekende spaken. (en hoop ze met mijn nieuwe 32/36 spaaks Open Pro Ceramics ook niet te krijgen )
Om het achterwiel stijver te maken kan je aan de freewheelkant evt gewone 2.0-1.8-2.0 spaken nemen.
Ik (80kg) heb zelf met Mavic Cosmossen iig geen problemen gehad met slagen of brekende spaken. (en hoop ze met mijn nieuwe 32/36 spaaks Open Pro Ceramics ook niet te krijgen )
Om het achterwiel stijver te maken kan je aan de freewheelkant evt gewone 2.0-1.8-2.0 spaken nemen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik ben niet echt heel enthousiast over CX-ray spaken. In korte tijd spaakbreuk, op de overgang van het ronde naar het platte gedeelte ca. 5 cm. van de naaf. Bij mij na ca. 600 km. zonder echt aanwijsbare oorzaak.
Over Open Pro velgen ben ik wél enthousiast, lichte velgen die toch redelijk stijf zijn en niet zo gauw slag in het wiel geven.
Over Open Pro velgen ben ik wél enthousiast, lichte velgen die toch redelijk stijf zijn en niet zo gauw slag in het wiel geven.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog steeds een beetje aan het shoppen op het internet! Mijn gedachten gaan nu een beetje in eerste plaats uit naar DT-swiss R1.1 velgen. De Ambrosio Crono's ogen ook erg mooi, maar is het handig om als toer fietser met tubes te gaan rijden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik heb met de ambrosio exellight gereden en was daar zeer tevreden over. Tot ik die compleet kapot gekregen heb in een serieuse crash(waarvan ik nu een jaar later nog altijd last van ondervind aan mijn knie). Ik ben dan voor een volledige DT opzet gegaan dus de 240's naven, de aerolite spaken en de 1.1 velgen. en ik moet zeggen dat ik daar zéér tevreden van ben. Ze zijn stijver dan de exellights en de loop is ook fantastisch.
Excuse me while I kiss the sky