Ik ga nieuwe wielen aanschaffen.
Ik wil stevige, redelijk allround wielen (heb ik al eerder een discussie over geopend overigens). Door de inmiddels opgedane kennis (veelal via dit forum) ben ik tot de conclusie gekomen dat voor iemand van mijn gewicht (75 kg) en mijn wensen (toerfietsen, soms in de bergen, soms in Wallonië) een setje Eastons een goede keuze zou zijn.
Ik kan zowel de Easton Orion2 als de Easton Tempest 2 Alu voor €549 aanschaffen.
Wat is de beste keuze tussen deze twee?
Ik heb een Canyon fiets (F10) en daar passen geen Campa wielen in, dus deze svp niet suggereren. Het gaat om de keuze tussen de 2 Easton sets.
Easton Orion2 of Tempest 2 Alu
ik zelf heb er geen ervaring mee maar mijn ploegmaat is er heel erg te spreken over en zegt dat ie het stukken beter vind rijden als mavic wielen enz. hij heeft de orion 2 omdat die toch iets stijver is maar weet nie of het voor het toer fietsen zo heel belangrijk is dat hele kleine beetje.
Vriend van mij rijdt z'n (klim-) koersen op de Tempest II wielen (en hard ook!) Is er heel erg tevreden over. Hij heeft ongeveer jouw gewicht denk ik.
De combi aero / stevigheid / lichtgewicht spreekt mij ook wel aan. Mochten m'n ksyrium SL's de geest geven dan wordt dit m'n nieuwe keus denk ik.
De combi aero / stevigheid / lichtgewicht spreekt mij ook wel aan. Mochten m'n ksyrium SL's de geest geven dan wordt dit m'n nieuwe keus denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Sorry dat ik het hier weer aanbied hoor
Maar i heb een setje Easton Tempest 2 (voor campa) helemaal nieuw en ongebruikt doos staat op zolder. Snelspanners zitten erbij. Mail me aub bij interesse!
n-topic de set ziet er prachtig uit en hoor extreem veel postieve berichten over easton wielen
Maar i heb een setje Easton Tempest 2 (voor campa) helemaal nieuw en ongebruikt doos staat op zolder. Snelspanners zitten erbij. Mail me aub bij interesse!
n-topic de set ziet er prachtig uit en hoor extreem veel postieve berichten over easton wielen
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Augustus 2006
Ik heb Shimano. Derhalve is jouw setje niet zo interessant voor mij.
Ik heb Shimano. Derhalve is jouw setje niet zo interessant voor mij.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 28 September 2006
Hoi,
1/Campa wielen zijn toch allemaal om te zetten naar de Shimano standaard mits een nieuwe body te plaatsen, dacht ik zo.
2/ Kan datzelfde dan niet voor Easton wielen?
Ciao,
1&2 Klopt: maar dat kost ca 35 euro. En het Campa-setje dat een paar posts hierboven werd aangeboden was al niet heel voordelig tov de prijs van de nieuwe set bij S-Tec.
Overigens heb ik omwille van budget(tekort) uiteindelijk een setje Easton Circuit gekocht. Topic zou dus voor mij op slot mogen.
Hoi,
1/Campa wielen zijn toch allemaal om te zetten naar de Shimano standaard mits een nieuwe body te plaatsen, dacht ik zo.
2/ Kan datzelfde dan niet voor Easton wielen?
Ciao,
1&2 Klopt: maar dat kost ca 35 euro. En het Campa-setje dat een paar posts hierboven werd aangeboden was al niet heel voordelig tov de prijs van de nieuwe set bij S-Tec.
Overigens heb ik omwille van budget(tekort) uiteindelijk een setje Easton Circuit gekocht. Topic zou dus voor mij op slot mogen.
Ambitie: veel
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door krimenees op 24 September 2006
Ik heb voor mijn nieuwe racefiets voor dezelfde keuze gestaan. Na info van o.a rijwielhandelaar (tempest is stijver heeft ook hogere velg) heb ik besloten voor de Orion 2 te kiezen.
Tempest is stijver, daarom besloten de Orion 2 te kiezen, dat begrijp ik niet helemaal ???
Ik heb voor mijn nieuwe racefiets voor dezelfde keuze gestaan. Na info van o.a rijwielhandelaar (tempest is stijver heeft ook hogere velg) heb ik besloten voor de Orion 2 te kiezen.
Tempest is stijver, daarom besloten de Orion 2 te kiezen, dat begrijp ik niet helemaal ???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 29 September 2006
lijkt mij ook een bizarre redenering? Verklaar u nader! Ben namelijk van plan om in het volgend voorjaar Tempest II alu-wielen onder mijn Cervélo te leggen.
lijkt mij ook een bizarre redenering? Verklaar u nader! Ben namelijk van plan om in het volgend voorjaar Tempest II alu-wielen onder mijn Cervélo te leggen.
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;