Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

pinarello
Forum-lid

pinarello 13 apr 2011 08:34

[quote="Przyrodnik"]Tuurlijk doe ik het erom. Het is eigenlijk een soort toerisme: duizenden fietsers zien stoempen en ploeteren, en hoe kan dat beter dan zelf op de fiets te gaan zitten. Vind het ook pure (Hollandse?) zever over de wildrijders. Het is gewoon openbare weg. Tegelijk is het circus maar dat maakt het nu ook zo leuk. En de rest van het jaar rijd ik ook vaak delen van het parcours. Maar het is leuk om in de toertocht te duiken. Misschien ben ik wel een van die zogeheten kamikazes - wie zal het zeggen. Maar ik doe het er zeker om. Heb daarom ook de laatste 95 km van Parijs-Roubaix gereden op de zaterdag voor de koers (toevallig was er tegelijk een P-R toertocht, 1e keer). Had wellicht op de dag van de koers ook gekund. Met LBL rijd ik de laatste 100/120 km op de dag van de koers. Doe het erom: de sfeer, route netjes uitgepijld, publiek langs de weg. Laatste 100 km van de TdF-etappe Brussel-Spa vorige zomer, met de Tour-duivel en zes hellingen van categorien 3 en 4, verklede fans langs de weg.

Eind mei heb ik mijn zinnen gezet op het rijden van het parcours van de Ronde van Belgie op de dag van de wedstrijd. Zaterdag zit de koers in de Ardennen, zondag door het nabije deel van Vlaanderen.

> Wij rijden trouwens een eigen route van 170 km met daarin al het mooiste van de 100km, 150km en 200km (ofwel de 250km zonder de saaie stukken). Ik ben benieuwd.

Wij beginnen lekker rustig en haken dan op zeker moment in op de 150 km tocht. Tenminste, vorig jaar. Dit jaar zien we wel. Niet te veel plannen, gewoon zien wat de dag brengt. Fietsen is fietsen. En met honderd man tegelijk de Fromberg op rijden is gewoon leuk, en of ze allemaal een nummertje hebben of geen van allen doet er voor mij niets toe. En dat een boer die het maar lastig vindt dat de Eyserbosweg de hele dag wordt platgereden door wieleramateurs met een enorme trekker die helling op rijd en daarmee de boel blokkeert - het hoort erbij, dat is gewoon lachen. En hij heeft nog gelijk ook: het is zijn terrein, niet dat van die stomme fietsers...[/quote]

Gelukkig beschouw je jezelf als stom; dat verklaart veel.

surplomb
Forum-lid

surplomb 13 apr 2011 09:53

@Przyrodnik

Op zich weer een andere insteek. Moet zeggen dat dat idd wel grappig lijkt zo de laatste km's op de dag van een wedstrijd.

Wat de toertochten betreft; er zijn elk week-end bijna overal wel tochten, het is bijna onmogelijk om soms niet op een parcours te geraken. En het blijft natuurlijk openbare weg.
Zo en nu eerst een bavaria

venga_
Forum-lid

venga_ 13 apr 2011 11:02

Wel een volwassen redenatie: het is openbare weg, het mag, dus het móet ook. Juist vandaag, juist nu er al 12.000 Hollanders over dit ene stuk weg rijden moet ik hier ook rijden, omdat het openbare weg is. Met zo'n redenatie zou ik dus iedere zonnige zaterdag in de lente in een tuincentrum zitten, iedere 2e Paasdag op een meubelplein...

Ik heb doorgaans mijn eigen gedachten als ik langs de weg sta bij een wedstrijd en zo'n quasi-gesoigneerde toerist nét voor het peleton voorbij zie komen (omdat het openbare wege is, kan en moet). Het liefst zelfs tussen kopgroep en peleton in...

goodriddance
Forum-lid

goodriddance 13 apr 2011 12:17

Het rijmt op oekwaus?

roeieber
Forum-lid

roeieber 13 apr 2011 12:57

Voeren wil toerfietsers AGR door trechter leiden

De Belgische gemeente Voeren wil de toerfietsers van de Amstel Gold Race door een aparte trechter leiden als ze door Teuven fietsen. Dat zegt hoofdcommissaris Rik Vanderhoven. "We voeren de renners door een kooi van 600 meter, zodat we de overlast voor onze eigen bewoners beperken", aldus Vanderhoven.

De commissaris bespreekt de plannen woensdagmiddag met de burgemeester en de organisatie van de Amstel Gold Race. 'De organisatie zal zeker meer verkeersregelaars moeten inzetten in Voeren', zo zegt Vanderhoven.

De maatregelen van Voeren volgen op problemen die de Belgische gemeente ondervindt met de vele toertochten. Volgens Vanderhoven ontbreekt bij sommige wielrenners het respect voor verkeersregels en de politie. 'Als een politieman een middelvinger krijgt als hij aanwijzingen geeft, houdt alles op', aldus Vanderhoven. Vorig jaar werden weidedraden doorgeknipt door wielrenners. 'Ze hebben blijkbaar ook een tang bij zich", zo constateert de politiecommissaris.

De gemeente Voeren zal tijdens deze editie streng opletten. 'Wielrenners die zich niet aan de regels houden, kunnen rekenen op een bonneke', zo waarschuwt Vanderhoven. 'En als het weer mis gaat, komt het scenario Limburgs Mooiste in beeld. Dan laten we ook de Amstel Gold Race niet meer toe.'

Bron: http://www.l1.nl/L1SPRT/_pid/links4/_rp ... age/1_1023
I Am SpeCiAliZed

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2011 13:00

Gaat er bij mij niet in dat fietsers prikkeldraad zo maar aan 't doorknippen gaan. Waarom zou je dat in vredesnaam doen? Ik heb de spullen er niet voor mij me op de fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 apr 2011 17:40

Nu begrijp ik waarom sommigen met van die idioot grote zadeltassen rijden! Daar zit dus een betonschaar in...

przyrodnik
Forum-lid

przyrodnik 13 apr 2011 21:15

> Gelukkig beschouw je jezelf als stom; dat verklaart veel.

Verplaats jezelf maar eens in die boer ;). Ben het met je eens, dat ene weekendje in het jaar zal de oogst niet doen mislukken. Maar de koeien moeten toch gemolken?

> Ik heb doorgaans mijn eigen gedachten als ik langs de weg sta bij een wedstrijd en zo'n quasi-gesoigneerde toerist nét voor het peleton voorbij zie komen (omdat het openbare wege is, kan en moet). Het liefst zelfs tussen kopgroep en peleton in...

Ik kom bij voorkeur toch wel ruim voor de aankomst van de koers over de finish, liefst meerdere uren, dan kan je nog lekker een hele tijd kijken naar het grote scherm, en zie je koers op wegen die je juist zelf hebt verkend.

> Het rijmt op oekwaus?

Koekwaus?

Irkus, irkus, de Amstel Gold Race is een ...?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2011 00:19

Ik vind het een trieste redenatie.

Vorig jaar reden er ook zulke "wielrennerts" voor het Giro peloton uit toen ze door mijn woonplaats kwamen. Wat hebben we er om gelachen :D

EN die burgervader van Voeren is ook niet helemaal helder; geen fietser die een betonschaar bij zich heeft. Mafkees.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 apr 2011 15:51

Het zal deels deze reden hebben, maar ik denk aan een dubbele agenda.
Wielrenners door voeren leveren geen € op. Als je de wielrenners weert komen er meer wandelaars en die geven wel € uit op een terrasje enzo.

Meer dan wielrennesr iig blijkt uit onderzoek. valkenburg is natuurlijk wat anders, das een soort basis

bmoos
Forum-lid

bmoos 14 apr 2011 17:06

ik ga dit jaar eens kijken hoe slecht het allemaal wel niet is in de volledige afstand.
Fiets nu net een jaar dus vindt het al wat als ik het uitfiets.
Het ga mij er dus ook puur om een leuke dag en de afstand zien te overbruggen dan als een gek over het parcours te crossen.
En aan het weerbericht te horen wordt ook dit jaar een mooie editie! Fingers crossed.
Ik laat jullie wel weten hoe belachelijk kut ik het vond :)
Life is competition

j0ost
Forum-lid

j0ost 14 apr 2011 18:08

Er schijnen punaises te zijn gestrooid op de route :-( .

Plaats reactie