1XM Merckx
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12 aug 2006 17:07
Een vriend is geïnteresseerd in de nieuwe Merckx 1XM. Kan iemand daar meer bijzonderheden over geven?
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32
Quoten: Origineel geplaatst door peterkarel op 12 Augustus 2006
Een vriend is geïnteresseerd in de nieuwe Merckx 1XM. Kan iemand daar meer bijzonderheden over geven?
Staat al het een en ander over op het forum,ik had er 1 ,nog nooit zo'n slap frame gehad!!!!!
Een vriend is geïnteresseerd in de nieuwe Merckx 1XM. Kan iemand daar meer bijzonderheden over geven?
Staat al het een en ander over op het forum,ik had er 1 ,nog nooit zo'n slap frame gehad!!!!!
Quoten: Origineel geplaatst door billygoats op 13 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door peterkarel op 12 Augustus 2006
Een vriend is geïnteresseerd in de nieuwe Merckx 1XM. Kan iemand daar meer bijzonderheden over geven?
Staat al het een en ander over op het forum,ik had er 1 ,nog nooit zo'n slap frame gehad!!!!!
idd slap frame. maar als je er gewoon tourtochten mee gaat rijden ok, ga je er prestatiegericht mee fietsen, afblijven
Quoten: Origineel geplaatst door peterkarel op 12 Augustus 2006
Een vriend is geïnteresseerd in de nieuwe Merckx 1XM. Kan iemand daar meer bijzonderheden over geven?
Staat al het een en ander over op het forum,ik had er 1 ,nog nooit zo'n slap frame gehad!!!!!
idd slap frame. maar als je er gewoon tourtochten mee gaat rijden ok, ga je er prestatiegericht mee fietsen, afblijven
De 1XM is getest in FIETS. Het is een mooi frame, mooi afgewerkt en redelijk betaalbaar. Daar staat tegenover dat (inderdaad) het frame het slapste is dat FIETS ooit heeft getest. Als je dus al overweegt dit frame te kopen, dan zeker niet als je een gemiddeld gewicht of hoger hebt. Alleen voor lichtgewichten een optie.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is de 1 na slapste, de 1e carbon gazelle was nog veel slapper. Maar ook al ga je niet meer dan sportief toeren dan zou ik het frame niet kopen als je meer dan een goede 80 kg weegt, er zijn genoeg alternatieven die beter zijn als je zoveel weegt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12 aug 2006 17:07
bedankt voor de reacties.
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Augustus 2006
Het is de 1 na slapste, de 1e carbon gazelle was nog veel slapper. Maar ook al ga je niet meer dan sportief toeren dan zou ik het frame niet kopen als je meer dan een goede 80 kg weegt, er zijn genoeg alternatieven die beter zijn als je zoveel weegt.
Ik weeg 70kg,toch niet echt veel ,en dat was al te veel,mijn oude TVT is nog beter!!
Het is de 1 na slapste, de 1e carbon gazelle was nog veel slapper. Maar ook al ga je niet meer dan sportief toeren dan zou ik het frame niet kopen als je meer dan een goede 80 kg weegt, er zijn genoeg alternatieven die beter zijn als je zoveel weegt.
Ik weeg 70kg,toch niet echt veel ,en dat was al te veel,mijn oude TVT is nog beter!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kan ook meespelen wat voor wielen je erin hebt zitten. Dat heb je ook bij mtb's, Sid WC met schijven gaat nog met een stijf handgespaakt wiel, maar als je er een Crossmax SL in zit wordt het onbereidbaar.
Maar ik vind het wel een erg droevige prestatie van Merkx als een frame voor een toerfietser van 70 kg niet stijf genoeg is.
Maar ik vind het wel een erg droevige prestatie van Merkx als een frame voor een toerfietser van 70 kg niet stijf genoeg is.
Die plastic fietsen hebben nog veel te veel gebreken en slechts weinige voldoen aan eisen die gesteld mogen worden aan stijfheid en torsie. Voor renners die heel lichte frames willen omdat zij zelf ook vlieggewichten zijn kunnen die frames voldoende zijn. Voor toerders die wat steviger in hun vel zitten behoor je gewoon betrouwbare frames te construeren. Scott en Canyon hebben aangetoond dat dit kan. Niemand wil toch een slappe fiets als hij met 80+ kg en 80+ km/u van een Alp afsuist! Hier hebben magazins als FIETS en TOUR een taak om dit aan te tonen.
Zelfs Virenque viel plat op zijn gezicht omdat de vork afbrak las ik vandaag. Die is goed gehavend en mag van geluk spreken dat hij nog leeft.
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga.html?telexid=41223
http://www.sport.be/nl/wielrennen/artic ... _ID=153839
Zelfs Virenque viel plat op zijn gezicht omdat de vork afbrak las ik vandaag. Die is goed gehavend en mag van geluk spreken dat hij nog leeft.
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga.html?telexid=41223
http://www.sport.be/nl/wielrennen/artic ... _ID=153839
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006
Kan ook meespelen wat voor wielen je erin hebt zitten. Dat heb je ook bij mtb's, Sid WC met schijven gaat nog met een stijf handgespaakt wiel, maar als je er een Crossmax SL in zit wordt het onbereidbaar.
Maar ik vind het wel een erg droevige prestatie van Merkx als een frame voor een toerfietser van 70 kg niet stijf genoeg is.
Ik had er Campa Neutron in ,niet verkeerd dus.
Kan ook meespelen wat voor wielen je erin hebt zitten. Dat heb je ook bij mtb's, Sid WC met schijven gaat nog met een stijf handgespaakt wiel, maar als je er een Crossmax SL in zit wordt het onbereidbaar.
Maar ik vind het wel een erg droevige prestatie van Merkx als een frame voor een toerfietser van 70 kg niet stijf genoeg is.
Ik had er Campa Neutron in ,niet verkeerd dus.