chainsuck
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:43
Dag bikende luitjes!
Kan iemand mij vertellen hoe ik die verd*mde chainsuck kan voorkomen? Is het merk-gebonden?
Kan iemand mij vertellen hoe ik die verd*mde chainsuck kan voorkomen? Is het merk-gebonden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
goed reinigen en goed smeren, en goed spul op je bike kan ook heel veel schelen
rij zelf met een combo van sram x9 shifters en derries ,shimmi xt cassette en cranckset dit alles draait door een sram m39 xc race chain al 2500 km nooit probleemen mee om de 200 km ff cleanen gewoon met een badstof doek doordrenkt met benzine en daarna even een nachtje laten drogen en smeren maar. let op na zo'n 4000 km is ketting op en tandwielen ook waarscheinlijk!!! altijd voldoende lube op ketting he
suc6
rij zelf met een combo van sram x9 shifters en derries ,shimmi xt cassette en cranckset dit alles draait door een sram m39 xc race chain al 2500 km nooit probleemen mee om de 200 km ff cleanen gewoon met een badstof doek doordrenkt met benzine en daarna even een nachtje laten drogen en smeren maar. let op na zo'n 4000 km is ketting op en tandwielen ook waarscheinlijk!!! altijd voldoende lube op ketting he
suc6
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
indien je met shimano xt rijdt ja dan is het te voorkomen door je voorbladen te laten vervangen door een setje van ta. Is namelijk een bekend probleem met zeker de nieuwe shimano xt bladen.
Shimano bladen voor inderdaad even verwisselen voor TA, die zijn ook nog een stuk lichter. Ketting maakt niet heel vee uit....maar een SRAM ketting is wel makkelijker schoon te maken door het linkje.chainsuck wordt veroorzaakt door braampjes die ontstaan op de voorbladen. Deze vormen een soort weerhakjes zodat je ketting niet los laat van je (voornamelijke midden)blad.....chainsuck.Succes!
M@zzel
Quote: Origineel geplaatst door fransz op 15 Augustus 2006
nagaan of je ketting-lijn recht loopt, nagaan of je géén vaste schakel hebt.
Vaste schakel is natuurlijk nooit lekker, maar om nu meteen een single speed te kopen voor de rechte kettinglijn...........
nagaan of je ketting-lijn recht loopt, nagaan of je géén vaste schakel hebt.
Vaste schakel is natuurlijk nooit lekker, maar om nu meteen een single speed te kopen voor de rechte kettinglijn...........
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:43
Ok, bedankt voor de tips. Ik ken iemand die het frame een beetje heeft ehhh, bijgevijld zeg maar......... Is dat een wijze optie denken jullie?
Ik had er op een XT crankset ook erg veel last van. MIjn FM heeft toen die puntjes die op het buitenblad zitten aan de binnenkant weggevijld en nog iets met het middenblad gedaan. Sindsdien geen chainsuck meer gehad
Science of Performance!
een collega van mij had hetzelfde probleem met zijn XT-groep. zijn fietsen maker heeft er weken op gezocht om het euvel te verhelpen.
Ik denk dat shimano hier toch wel een slechte reclame voor zichzelf maakt! Normaal gezien zou men mogen verwachten dat alle bladen kosteloos door een degelijke kwaliteit vervangen worden!
Van een X-groep verwacht men toch een feilloze werking!
Ik denk dat shimano hier toch wel een slechte reclame voor zichzelf maakt! Normaal gezien zou men mogen verwachten dat alle bladen kosteloos door een degelijke kwaliteit vervangen worden!
Van een X-groep verwacht men toch een feilloze werking!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 11 Augustus 2006
indien je met shimano xt rijdt ja dan is het te voorkomen door je voorbladen te laten vervangen door een setje van ta. Is namelijk een bekend probleem met zeker de nieuwe shimano xt bladen.
Bij mij hetzelfde probleem om dezelfde manier opgelost. Na de 1e keer 300 kilometer met een voorblad te hebben gedaan, en de 2e keer 75 overgeschakeld op TA, rij er nu zeker al 1.500 kilometer mee, zonder problemen.
Ik moet wel zeggen dat ik weinig écht meer door de bagger ga, uit angst voor Chainsuck.
indien je met shimano xt rijdt ja dan is het te voorkomen door je voorbladen te laten vervangen door een setje van ta. Is namelijk een bekend probleem met zeker de nieuwe shimano xt bladen.
Bij mij hetzelfde probleem om dezelfde manier opgelost. Na de 1e keer 300 kilometer met een voorblad te hebben gedaan, en de 2e keer 75 overgeschakeld op TA, rij er nu zeker al 1.500 kilometer mee, zonder problemen.
Ik moet wel zeggen dat ik weinig écht meer door de bagger ga, uit angst voor Chainsuck.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Tsja als je ketting en tandwiel vol bagger zit is het wel logisch dat je er last van krijgt. Maar ik snap ook nog steeds niet dat shimano geen goede bladen kan maken, echt heel veel bikers met xt hoor je klagen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56
Wat verstaan jullie eigenlijk onder Chainsuck?
Dat is toch als de ketting tussen het kleinste voorblad en de kader/trapas blijft steken of niet?
Ik meen te kunnen afleiden uit de uitleg van sommigen hier dat de ketting ook wel eens tussen het grootste en het middelste kettingblad blijft steken, of vergis ik me?
G
Dat is toch als de ketting tussen het kleinste voorblad en de kader/trapas blijft steken of niet?
Ik meen te kunnen afleiden uit de uitleg van sommigen hier dat de ketting ook wel eens tussen het grootste en het middelste kettingblad blijft steken, of vergis ik me?
G