Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Martinelli??

flowershirt
Forum-lid

flowershirt 11 aug 2006 00:11

Hello! Ik ben nieuw hier en dit is de eerste keer dat ik hier iets post. Ik ben van plan om me binnenkort een nieuwe en tevens eerste fiets aan te schaffen. Ik heb reeds veel opzoekwerk verricht maar nu heb ik de kans om een koopje te doen. Nu, dat denk ik... Het materiaal lijkt mij heel goed maar het merk van de fiets is Martinelli of zoiets... Is er iemand die dit merk kent en mij kan zeggen of dit goed en betrouwbaar is voor een beginnende wielerliefhebber zoals ik? Alvast bedankt!

jens
Forum-lid

jens 11 aug 2006 02:47

is het niet martelly want dan denk ik je wat meer info te kunnen bezorgen over dit merk

flowershirt
Forum-lid

flowershirt 11 aug 2006 10:34

Dat zou heel goed kunnen. Ik heb het alleen nog maar gehoord, heb de fiets nog niet gezien... Het merk was me in ieder geval niet bekend...

trifox
Forum-lid

trifox 11 aug 2006 10:47

Mijn eerste racefiets was een Martelly (reeds 20 jaar geleden) Het is (of was?) een Westvlaamse framebouwer die toen vooral met columbusbuizen actief was. Ze zijn zeer goed afgewerkt en er waren toen heelwat streekrenners die op Martelly koersten. Een Martelly stond toen zo hoog aangeschreven bij de renners als ware het een wereldmerk. Intussen heb ik het uit het oog verloren maar af en toe zie ik er wel nog eens ene rijden.
Als de afwerking en fabricatie nog altijd op dat zelfde niveau staan moet je niet twijfelen. Je zult er een prima fietsje mee opbouwen die kwalitatief naast ne "grote" kan staan.

jens
Forum-lid

jens 11 aug 2006 11:53

hallo flowerschirt zzoals trifox al gezegd heeft was martelly een zeer geprezen merk bij renners en fietsfanaten hier in W.Vlaanderen . Nu nog worden er frames gebouwd op maat en naar wens v.d klant je kan er dan ook terecht als klant mits afspraak. ik weet niet of je hier in W.Vlaanderen woont maar is toch een bezoekje waard en ze leveren daar ook rechtstreeks aan de klant ben er zelf geweest verleden jaar.Zeer vriendelijk ontvangen en veel info gekregen althans mijn ervaring .Ga eens zien op hun site daar vind je alle info i.v.m. produkten adres en tel.nummer www.martelly.be    

flowershirt
Forum-lid

flowershirt 11 aug 2006 13:18

Heel erg bedankt al voor de info! Het is inderdaad een Martelly. Ben hem gaan bekijken en ziet er een leuke fiets uit! Zou wel hier en daar iets willen veranderen, zoals de groep zou ik willen veranderen door shimano 105, weet wel niet of deze monteerbaar baar is op de fiets... Het is een fiets van nog geen jaar oud en door ziekte van de eigenaar, die er amper 3 keer op gereden heeft zou ik hem kunnen overnemen voor een spotprijsje! Gelukkig is de eigenaar juist even groot en bijna dezelfde lichaamsbouw dus qua positie zit het ook goed! Misschien dat ik wel de kleir zou veranderen, is nu  donkerblauw, niet mis, maar ik zie liever iets zwarts of grijs... Weet er iemand of dit mogelijk is om te laten herspuiten en hoeveel dit kost? Ik woon in Oost-vlaanderen dus kan ik wel eens een bezoekje brengen! Heel erg bedankt voor de tip!

jens
Forum-lid

jens 11 aug 2006 14:45

Wel beste flowerschirt informeer eens bij Martelly i.v.m. met overspuiten van het frame en eventueel het monteren van een nieuwe groep 105 want ze monteren er ook fietsen .Je kan niet genoeg info inwinnen als beginnend fietser

dario
Forum-lid

dario 11 aug 2006 15:21

Wat is die spotprijs, als ik zo indiscreet mag zijn? Want als je er nog veel aan wil veranderen lopen de kosten gauw op, en ben je misschien al beter af met een fiets die meteen helemaal naar je zin is! (hoeveel kost herspuiten eigenlijk?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

flowershirt
Forum-lid

flowershirt 11 aug 2006 15:47

Hoeveel het herspuiten kost weet ik niet precies. Niet dat dit een must is, het kleur valt wel best mee maar als het betaalbaar zou zijn zou ik het wel overwegen. De fiets kostte nieuw 1800euro en ik zou hem kunnen overnemen voor 375euro, is dus wel een jaar oud maar heel weinig gebruikt. De persoon van wie ik zou kopen ken ik heel goed dus weet ik wel dat dit te vertrouwen is. Ik had gedacht om in totaal iets van een 1500 à 1600 euro uit te geven voor alles, fiets en materiaal, kleren, schoenen,... Maar als ik dus een veel goedkopere fiets kan aanschaffen heb ik dus nog wel wat budget over om er wat verbouwingswerken aan te doen.

jens
Forum-lid

jens 11 aug 2006 16:29

inderdaad wel eens vergelijken tussen nieuwprijs en die tweedehands .Overspuiten v.e. frame kan duur uitkomen hangt ervan af welke kleurschakering je neemt hoe meer verschillende kleuren hoe duurder want is arbeidsintensief en uurloon is duur.Voor een frame wordt gelakt moet de oude verf eraf .Dit gebeurt door middel van zandstralen of in een bad met een zeer corrosief produkt wat de kwaliteit van een frame naar beneden haalt zeker voor alu.Bedenk dus,fiets demonteren,lakken in gewenste kleur,terug alles monteren nieuw vet,nieuwe kabels +buitenkabels voor versnelling en remmen,eventueel nieuwe lagers,stuurlint enz... en dan nog overwegen een nieuwe groep te monteren het zal al aardig oplopen en dan vergeet ik nog wel enkele zaken Dus informeer en vergelijk

dario
Forum-lid

dario 11 aug 2006 17:01

Welke groep staat er eigenlijk op? Als het echt een fiets van 1800 euro is moet daar toch wel een Centaur of Ultegra (of toch zeker niets onder de Veloce) op staan? (en heeft het dus weinig zin die door een 105 te vervangen)

Voor 375 € zou ik dit zowieso ook enkel vertrouwen van iemand die ik persoonlijk ken! (maar ik zou in elk geval vermijden er te grote kosten aan te doen - te meer omdat donkerblauw op zich niet erger is dan zwart of grijs; als het nu fuchsia was of zo, ja...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

flowershirt
Forum-lid

flowershirt 11 aug 2006 18:48

Eigenlijk weet ik niet wat groep erop ligt... Ga binnenkort de fiets eens testen en dan eens goed bekijken wat er allemaal opzit en in welke staat hij verkeerd. De fiets was eigenlijk speciaal gekocht op de ventoux op te rijden maar door een zware ziekte is dit niet doorgegaan... Ik vermoed dus wel dat er deftig gerief opzit, zeker als je kijkt naar de aankoopprijs. Dit is ook te vertrouwen want zou de originele aankoopfactuur erbij krijgen. Ik wou gewoon weten of het bij dit merk gemakkelijk was om nieuwe onderdelen te monteren. Ik heb namelijk heel weing kennis van fietsmechaniek dus wil ik geen 'kat in de zak' kopen, als ik dan in de toekomst iets zou willen veranderen... Als ik het hier zo hoor is het niet evident om de fiets te laten herspuiten... Ik denk dat ik de kleur dan maar zo ga laten. Valt eigenlijk toch wel best mee! Bedankt voor de tips!

Plaats reactie