Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tacx Cyclespider

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 10 aug 2006 22:32

Hallo,

heeft iemand ervaring met de Tacx Cyclespider?

gaat om de:
Team & Prof. versie

De prof. lijkt mij handiger aangezien je de fiets bij die gewoon klemd en bij Team moet je voorwiel eruit halen
Prof. meer voor het schoonmaak werk? en team meer voor het krachtwerk?

- De cyclespider team heeft een standaard hoogte van 80 cm en is verstelbaar tot 101 cm


Prijzen die ik gezien heb:

Team: € 119,-
Prof.: € 149,-
(geen verzendkosten hoeven er betaald te worden)

Iemand een idee of dit wat is?\
Tacx gereedschapskoffer
http://www.futurumshop.nl/redir.cgi?pag ... id=9159003

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 11 aug 2006 00:54

Heb geen ervaring maar bij salden zijn de prijzen 139 voor de prof en 99 voor de team, maar ik weet niet hoe het daar zit met verzendkosten. Ook kan je proberen ze voor die prijs bij futurumshop te krijgen want daar zeggen dat ze de prijs gegarandeert matchen

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 11 aug 2006 13:36

Ik heb zelf de cyclespider team.Voordeel daar van is dat je ook behoorlijk wat kracht kan zetten op je bracket of cranks. Je zit namelijk recht boven het steunpunt. Ik heb er iets van 100 euri voor betaald. Ben er zeer tevreden over. Werkt beter dan je fiets ophangen o.i.d.
M@zzel

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 11 aug 2006 17:58

@ Fast
Je ben er blijkbaar tot nu toe tevreden over zou je er misschien een foto van kunnen maken? en vind je de werk hoogte goed genoeg?

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 11 aug 2006 20:12

Foto van het standaard staat ook op de tacx site.
Werk hoogte is instelbaar. Ik ben 1,88m en kan hem hoog genoeg vast zetten.Neem in ieder geval een standaard met een driepoot dat is het stevigst.
M@zzel

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 12 aug 2006 00:39

Ik heb ook de team versie en ben er heel tevreden over. Ik heb de team gekocht omdat ik bang ben voor lakschade bij een frameklem.
De werkhoogte is echt goed instelbaar. In de laagste stand kan ik perfect bij het stuur en in de hoogste stand kan je heel makkelijk je ketting schoon maken. Ik ben 1.86 m.

idbiketuning
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2005 17:50

idbiketuning 16 aug 2006 17:16

Op de foto wordt de voorvork ingeklemd, maar ik kan me ook voorstellen dat je ook weleens aan het voorwiel wil werken en de boel via de achterkant wil vastzetten. Heb je hier een ander klemblok voor of moet je dan met een adapter of vulstuk gaan klooien ?
En wanneer je het geheel wil opbergen of meenemen, kun je dan het horizontale bovendeel afnemen ?
 

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1643
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 16 aug 2006 17:50

Quoten: Origineel geplaatst door ID Biketuning op 16 Augustus 2006


Op de foto wordt de voorvork ingeklemd, maar ik kan me ook voorstellen dat je ook weleens aan het voorwiel wil werken en de boel via de achterkant wil vastzetten. Heb je hier een ander klemblok voor of moet je dan met een adapter of vulstuk gaan klooien ?
En wanneer je het geheel wil opbergen of meenemen, kun je dan het horizontale bovendeel afnemen ?



Er zitten 2 adapters bij: 1 voor het voorwiel en 1 voor het achterwiel.Jammer alleen dat alle foto's die je ziet, alleen maar laten zien hoe het werkt met het voorwiel.Sinds vorige week heb ik ook deze montagestandaard: had eerst eentje van Rose, met klem. Deze bevalt beter. Betere afwerking en staat steviger.
Het horizontale deel kun je afnemen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 16 aug 2006 18:13

Is uitgebreid aan de orde geweest bij  'goede montagesteun' bij het onderdelen forum.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 17 aug 2006 11:29

Het enige probleem dat ik nog wel eens heb is dat het horizontaal gedeelte een beetje aan de korte kant is. Ik ben nog al lang en vrienden van mij ook....dus frames waar ik aan sleutel passen er dan ook maar net op (frames van XL of 62cm C-C). Het standaard is gemakkelijk op te vouwen en mee te nemen. Je kan idd ook je achterbrug vastklemmen maar de praktijk wijst uit dat je dat bijna nooit gebruikt. Misschien eens met remmen afstellen o.i.d., richten van je voorwiel doe je tenslotte in een richtvork.
M@zzel

peedsbikes
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
Locatie: Wilnis

peedsbikes 17 aug 2006 11:33

Ik heb de tacx met een klem, en paraplu standaard. Bevalt super.
Enne ik klem de klem altijd om de zadelpen heen.
Als mijn fiets achter op de drager gaat dan gaat de klem om het frame vast te zetten ook om de zadelpen heen, en niet om het frame.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

Plaats reactie