prijzen bij fietsenmakers veel te hoog???
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Augustus 2006
De fabrikage komt de komende 30 jaar erg niet terug naar Europa van zoiets eenvoudigs als frames.
Waarom produceren in Europa nauwlijks nog gaat? Omdat wij hier altijd maar lopen te zeuren over meer loon en minder werken...
Taiwan begint ook al te duur te worden voor vele fabrikanten, want er zijn er steeds meer die de productie naar het vaste land van China verplaatsen of zelfs Vietnam zoals bijv Batavus. Maar ik snap nog steeds niet wat er mis is met die mensen. Ze zien er een beetje anders uit, maar voor de rest.?.
Als Europese frame boer heb je echt genoeg overlevingskans. Je ontwerpt hier je frames en je laat ze elders in de wereld produceren. Moet je alleen niet de fouten maken die Ridley met de carbon frames maken om de kwaliteitscontrole te vergeten.
Europa moet enkel producten laten invoeren door landen waar hun werknemers ( waar ook ter wereld doet er niet toe) een treffelijk loon ( minstens 1/3 van de minimumlonen hier) krijgen en voldoende sociale zekerheid genieten, door landen waar de bedrijven de veiligheid van hun werknemers respecteren, de bedrijven dezelfde milieunormen hanteren als in europa en de werknemers niet 16 uur per dag 7 dagen op 7 moeten werken!!! en anders: zware invoertaksen!!!
Maar ja, soms zou je denken dat onze europese politiekers ( die veelal belangen in bedrijven hebben) niet liever zien als dat onze bedrijven naar de lage loonlanden vertrekken. Landen als china krijgen nog speciale gunstmaatregelen erbovenop!!
in belgie slaagt men er zelfs in buitenlandse voetballers en basketters minder te belasten dan de belgische spelers zelf!
De fabrikage komt de komende 30 jaar erg niet terug naar Europa van zoiets eenvoudigs als frames.
Waarom produceren in Europa nauwlijks nog gaat? Omdat wij hier altijd maar lopen te zeuren over meer loon en minder werken...
Taiwan begint ook al te duur te worden voor vele fabrikanten, want er zijn er steeds meer die de productie naar het vaste land van China verplaatsen of zelfs Vietnam zoals bijv Batavus. Maar ik snap nog steeds niet wat er mis is met die mensen. Ze zien er een beetje anders uit, maar voor de rest.?.
Als Europese frame boer heb je echt genoeg overlevingskans. Je ontwerpt hier je frames en je laat ze elders in de wereld produceren. Moet je alleen niet de fouten maken die Ridley met de carbon frames maken om de kwaliteitscontrole te vergeten.
Europa moet enkel producten laten invoeren door landen waar hun werknemers ( waar ook ter wereld doet er niet toe) een treffelijk loon ( minstens 1/3 van de minimumlonen hier) krijgen en voldoende sociale zekerheid genieten, door landen waar de bedrijven de veiligheid van hun werknemers respecteren, de bedrijven dezelfde milieunormen hanteren als in europa en de werknemers niet 16 uur per dag 7 dagen op 7 moeten werken!!! en anders: zware invoertaksen!!!
Maar ja, soms zou je denken dat onze europese politiekers ( die veelal belangen in bedrijven hebben) niet liever zien als dat onze bedrijven naar de lage loonlanden vertrekken. Landen als china krijgen nog speciale gunstmaatregelen erbovenop!!
in belgie slaagt men er zelfs in buitenlandse voetballers en basketters minder te belasten dan de belgische spelers zelf!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Waarom zouden politici zoiets nog invoeren? Het kost je handenvol met stemmen. Want de prijzen van zo'n beetje alles zouden extreem omhoog schieten. Taiwan valt trouwens tegenwoordig wel mee qua werkomstandigheden, maar in bijv Vietnam is het nog bar en boos.
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
In feite is het natuurlijk wel raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat bijna alle producten die we kopen gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen.... maar dat geldt niet alleen voor Taiwanese frames maar voor nog veel meer spullen.....
In feite is het natuurlijk wel raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat bijna alle producten die we kopen gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen.... maar dat geldt niet alleen voor Taiwanese frames maar voor nog veel meer spullen.....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement In feite is het natuurlijk wel raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat bijna alle producten die we kopen gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen.... maar dat geldt niet alleen voor Taiwanese frames maar voor nog veel meer spullen.....
Welnee, da's gewoon een kwestie van prioriteiten, net als wel of niet bij de FM kopen. Waar ik woon staan legio schuren bij landbouwbedrijven te vervallen, want de boer heeft geen geld voor onderhoud. Die schuur werd overigens wel door opa of overgrootvader gebouwd, die had wel geld voor nieuwbouw. Kleinzoon of achterkleinzoon geen geld om het te onderhouden. Had opa dan zo'n fantastisch inkomen van z'n boerderijtje? Nee, natuurlijk niet, die moest gemiddeld harder werken voor minder geld. En hij had geen drie trekkers, dorsmachines, geen drie auto's en hij ging ook niet twee keer per jaar op vakantie naar Spanje of zo. Zijn knecht werkte nog tegen kost en inwoning of beschikking over een stukje land om in zijn vrije tijd zelf nog wat te verbouwen.
Heeft kleinzoon/dochterlief geen geld voor onderhoud? Natuurlijk wel, alleen doet ie/ze er gewoon wat anders mee.
Wat ik me dus afvraag (uit eigen ervaring) is of je koopkracht daadwerkelijk achteruitgaat als je ipv. hongwongprodukten vaker lokaal geproduceerde waren koopt (ie. op cruciale punten voor duurdere gedegenheid kiest ipv. 'wegwerp').
Maar ja, wie wil er nog twintig jaar met hetzelfde pak lopen..................
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement In feite is het natuurlijk wel raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat bijna alle producten die we kopen gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen.... maar dat geldt niet alleen voor Taiwanese frames maar voor nog veel meer spullen.....
Welnee, da's gewoon een kwestie van prioriteiten, net als wel of niet bij de FM kopen. Waar ik woon staan legio schuren bij landbouwbedrijven te vervallen, want de boer heeft geen geld voor onderhoud. Die schuur werd overigens wel door opa of overgrootvader gebouwd, die had wel geld voor nieuwbouw. Kleinzoon of achterkleinzoon geen geld om het te onderhouden. Had opa dan zo'n fantastisch inkomen van z'n boerderijtje? Nee, natuurlijk niet, die moest gemiddeld harder werken voor minder geld. En hij had geen drie trekkers, dorsmachines, geen drie auto's en hij ging ook niet twee keer per jaar op vakantie naar Spanje of zo. Zijn knecht werkte nog tegen kost en inwoning of beschikking over een stukje land om in zijn vrije tijd zelf nog wat te verbouwen.
Heeft kleinzoon/dochterlief geen geld voor onderhoud? Natuurlijk wel, alleen doet ie/ze er gewoon wat anders mee.
Wat ik me dus afvraag (uit eigen ervaring) is of je koopkracht daadwerkelijk achteruitgaat als je ipv. hongwongprodukten vaker lokaal geproduceerde waren koopt (ie. op cruciale punten voor duurdere gedegenheid kiest ipv. 'wegwerp').
Maar ja, wie wil er nog twintig jaar met hetzelfde pak lopen..................
Hangt er vanaf.
Een Taiwanees alu frame gaat volgens mij net zolang mee als een italiaans exemplaar, zoniet langer...
Maar qua wielen kost een goed handgebouws setje 3x zoveel als WH-R500 'wegwerpwielen', maar heb je er volgens mij ook gewoon 3x zo lang plezier van.
Maar bij het verhaal van de internetshop vs de LBS gaat het soms ook om 40 prijsverschil op exact hetzelfde product....
Een Taiwanees alu frame gaat volgens mij net zolang mee als een italiaans exemplaar, zoniet langer...
Maar qua wielen kost een goed handgebouws setje 3x zoveel als WH-R500 'wegwerpwielen', maar heb je er volgens mij ook gewoon 3x zo lang plezier van.
Maar bij het verhaal van de internetshop vs de LBS gaat het soms ook om 40 prijsverschil op exact hetzelfde product....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 21 Augustus 2006
Waar ik woon staan legio schuren bij landbouwbedrijven te vervallen, want de boer heeft geen geld voor onderhoud. Die schuur werd overigens wel door opa of overgrootvader gebouwd, die had wel geld voor nieuwbouw. Kleinzoon of achterkleinzoon geen geld om het te onderhouden. Had opa dan zo'n fantastisch inkomen van z'n boerderijtje? Nee, natuurlijk niet, die moest gemiddeld harder werken voor minder geld. En hij had geen drie trekkers, dorsmachines, geen drie auto's en hij ging ook niet twee keer per jaar op vakantie naar Spanje of zo. Zijn knecht werkte nog tegen kost en inwoning of beschikking over een stukje land om in zijn vrije tijd zelf nog wat te verbouwen.
Heeft kleinzoon/dochterlief geen geld voor onderhoud? Natuurlijk wel, alleen doet ie/ze er gewoon wat anders mee.
Hmm, hier gaat mijn bloed een beetje van koken. Dit is compleet gebaseerd op vooroordelen. Ik neem aan dat het hier om Groningen gaat, gezien de leegstaande schuren etc?
Drie trekkers is een essentieel iets op een hedendaags akkerbouwbedrijf, evenals een dorsmachine. Als je dingen wilt vergelijken prima, maar haal niet een volledige, hardwerkende bevolkingsgroep door het slijk. Ten aanzien van de gemiddelde 36 of 38 urige werkweek in Nl denk ik dat deze mensen toch echt wel wat meer uurtjes maken en flink moeten buffelen voor hun centjes.
Waar ik woon staan legio schuren bij landbouwbedrijven te vervallen, want de boer heeft geen geld voor onderhoud. Die schuur werd overigens wel door opa of overgrootvader gebouwd, die had wel geld voor nieuwbouw. Kleinzoon of achterkleinzoon geen geld om het te onderhouden. Had opa dan zo'n fantastisch inkomen van z'n boerderijtje? Nee, natuurlijk niet, die moest gemiddeld harder werken voor minder geld. En hij had geen drie trekkers, dorsmachines, geen drie auto's en hij ging ook niet twee keer per jaar op vakantie naar Spanje of zo. Zijn knecht werkte nog tegen kost en inwoning of beschikking over een stukje land om in zijn vrije tijd zelf nog wat te verbouwen.
Heeft kleinzoon/dochterlief geen geld voor onderhoud? Natuurlijk wel, alleen doet ie/ze er gewoon wat anders mee.
Hmm, hier gaat mijn bloed een beetje van koken. Dit is compleet gebaseerd op vooroordelen. Ik neem aan dat het hier om Groningen gaat, gezien de leegstaande schuren etc?
Drie trekkers is een essentieel iets op een hedendaags akkerbouwbedrijf, evenals een dorsmachine. Als je dingen wilt vergelijken prima, maar haal niet een volledige, hardwerkende bevolkingsgroep door het slijk. Ten aanzien van de gemiddelde 36 of 38 urige werkweek in Nl denk ik dat deze mensen toch echt wel wat meer uurtjes maken en flink moeten buffelen voor hun centjes.
Less is bore
Nee hoor, da's nog veel verder naar het Noorden, en naast dat vele vrienden/buren van ons zelf een landbouwbedrijf hebben heb ik zelf ook de nodige werkervaring uit die branche voordat ik me met fietsen ging bezighouden..........
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Overigens dènk ik niet dat die boertjes het niet halen met een 36/38-uruge werkweek, ik weet dat wel zeker (............beetje ervaring.).
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Overigens dènk ik niet dat die boertjes het niet halen met een 36/38-uruge werkweek, ik weet dat wel zeker (............beetje ervaring.).
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 21 Augustus 2006
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
Ik weet het, zaken als dorsmachines kun je (moet!) je met meerdere ondernemers kopen. Gebeurt ook vaak zat. Ook hier de nodige ervaring
En ik heb ook nog 4 jr lang een relatie gehad met de dochter van een fietsenmaker Durf dus best nogmaals te herhalen dat sommige fietsenmakers schandalige prijzen rekenen. (niet provocerend bedoeld!!)
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
Ik weet het, zaken als dorsmachines kun je (moet!) je met meerdere ondernemers kopen. Gebeurt ook vaak zat. Ook hier de nodige ervaring
En ik heb ook nog 4 jr lang een relatie gehad met de dochter van een fietsenmaker Durf dus best nogmaals te herhalen dat sommige fietsenmakers schandalige prijzen rekenen. (niet provocerend bedoeld!!)
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 21 Augustus 2006
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 21 Augustus 2006
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
Ik weet het, zaken als dorsmachines kun je (moet!) je met meerdere ondernemers kopen. Gebeurt ook vaak zat. Ook hier de nodige ervaring
En ik heb ook nog 4 jr lang een relatie gehad met de dochter van een fietsenmaker Durf dus best nogmaals te herhalen dat sommige fietsenmakers schandalige prijzen rekenen. (niet provocerend bedoeld!!)
LOL
Nah, kijk eens aan, dan ben je het dus met me eens dat het door vele boeren privé aanschaffen van alle machinerie, ipv. delen/uitbesteden wel degelijk verkeerde prioriteiten stellen kan zijn?
Dochter van een fietsenmaker? Was dat toevallig de dochter van Van Herwerden?
Maar je hebt gelijk hoor, voor sommige dingen vragen FM's schandalig hoge prijzen. Van die klikspatbordjes of standaards bijv. die gaan soms wel 4-5 keer over de kop.
Je kan dan ook beter proberen een standaard bij je nieuwe racefiets te ritselen, dan een paar euri af te dingen. Op dat laatste verliest die natuurlijk veel meer.
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 21 Augustus 2006
En als je een vergeljiking wil hebben in de kosten van het zelf onderhouden van een compleet 'wagenpark' contra het delen met anderen uit een ring, cq. bijv. het werk uitbesteden, dan kan ik dat vast nog wel voor je regelen.
Door het slijk halen? Wie sprak hier ook al weer over 'schandalige prijzen' bij FM's, zonder ogenschijnlijk iets te weten van achtergrond?
Ik weet het, zaken als dorsmachines kun je (moet!) je met meerdere ondernemers kopen. Gebeurt ook vaak zat. Ook hier de nodige ervaring
En ik heb ook nog 4 jr lang een relatie gehad met de dochter van een fietsenmaker Durf dus best nogmaals te herhalen dat sommige fietsenmakers schandalige prijzen rekenen. (niet provocerend bedoeld!!)
LOL
Nah, kijk eens aan, dan ben je het dus met me eens dat het door vele boeren privé aanschaffen van alle machinerie, ipv. delen/uitbesteden wel degelijk verkeerde prioriteiten stellen kan zijn?
Dochter van een fietsenmaker? Was dat toevallig de dochter van Van Herwerden?
Maar je hebt gelijk hoor, voor sommige dingen vragen FM's schandalig hoge prijzen. Van die klikspatbordjes of standaards bijv. die gaan soms wel 4-5 keer over de kop.
Je kan dan ook beter proberen een standaard bij je nieuwe racefiets te ritselen, dan een paar euri af te dingen. Op dat laatste verliest die natuurlijk veel meer.
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Sinds wanneer komen de Principia's weer uit Europa?
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Sinds wanneer komen de Principia's weer uit Europa?
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende