prijzen bij fietsenmakers veel te hoog???
Gisteren bij mijn FM 2 BB gehaald met een lang ventiel en wat schetste mijn verbazing............2€ duurder dan dezelfde met een kort ventiel . FM vertelde dat hij dit prijsverschil ook niet kon verklaren (stom he?) Dus je betaald voor 1 cm materiaal 2 € nou lucratief handeltje van de heren banden leveranciers..........
cornelli racing cycles Uden
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Augustus 2006
Dat is een 2004 Principia, die komt gewoon uit Denemarken. Die van eind 2005 tot heden komen uit Taiwan.
Daarom zou ik dit merk toch niet als antiglobalistich voorbeeld willen bestempelen. Integendeel zelfs.
Dat is een 2004 Principia, die komt gewoon uit Denemarken. Die van eind 2005 tot heden komen uit Taiwan.
Daarom zou ik dit merk toch niet als antiglobalistich voorbeeld willen bestempelen. Integendeel zelfs.
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Komen alle grondstoffen ook uit Europa? Weet je zeker dat er geen immigranten van buiten Europa mee hebben gewerkt aan de produktie?
Droom lekker verder...
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Komen alle grondstoffen ook uit Europa? Weet je zeker dat er geen immigranten van buiten Europa mee hebben gewerkt aan de produktie?
Droom lekker verder...
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 22 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Komen alle grondstoffen ook uit Europa? Weet je zeker dat er geen immigranten van buiten Europa mee hebben gewerkt aan de produktie?
Droom lekker verder...
Tja, en de voorouders van de fabrikanten? En de machines? En de energie?
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 21 Augustus 2006
Een in europa gebouwde fiets als antiglobalistisch statement
Yeah!
Mijn fiets:
Principia Ellipse van 2004 (met made by Chris King Principia balhoofd? Mmmm)
Campa Chorus groep
Gebhardt Crankstel
Syntace Stuur, stuurpen en zadelpen
Selle Italia Flite zadel
Deda stuurlint
Enige manco's zijn: Bracketas, nu Truvativ, dus made in Taiwan. Wordt later SKF
Pedalen, nu Speedplay, later Campa of Look? Nee, licht is mooi.
Komen alle grondstoffen ook uit Europa? Weet je zeker dat er geen immigranten van buiten Europa mee hebben gewerkt aan de produktie?
Droom lekker verder...
Tja, en de voorouders van de fabrikanten? En de machines? En de energie?
Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 22 Augustus 2006
Gisteren bij mijn FM 2 BB gehaald met een lang ventiel en wat schetste mijn verbazing............2€ duurder dan dezelfde met een kort ventiel . FM vertelde dat hij dit prijsverschil ook niet kon verklaren (stom he?) Dus je betaald voor 1 cm materiaal 2 € nou lucratief handeltje van de heren banden leveranciers..........
Volgens mij is het meestal 1,5 cm meer. Dit is weer goed voor een topic over leveranciers die de FM een poot uittrekken, of misschien heb jij je wel onder tafel laten l***** door die FM. Die denkt misschien wel: as ze geld hebbe veur hoge velge, hebbe ze ook wel wat meer cente veur een binnebandje.....
En aan de andere kant. Meestal betaal je meer voor minder in deze branche, nu is het een keer andersom, wat wil een mens nog meer?
Gisteren bij mijn FM 2 BB gehaald met een lang ventiel en wat schetste mijn verbazing............2€ duurder dan dezelfde met een kort ventiel . FM vertelde dat hij dit prijsverschil ook niet kon verklaren (stom he?) Dus je betaald voor 1 cm materiaal 2 € nou lucratief handeltje van de heren banden leveranciers..........
Volgens mij is het meestal 1,5 cm meer. Dit is weer goed voor een topic over leveranciers die de FM een poot uittrekken, of misschien heb jij je wel onder tafel laten l***** door die FM. Die denkt misschien wel: as ze geld hebbe veur hoge velge, hebbe ze ook wel wat meer cente veur een binnebandje.....
En aan de andere kant. Meestal betaal je meer voor minder in deze branche, nu is het een keer andersom, wat wil een mens nog meer?
Weet je wat al die Chinezen, Taiwanezen, Koreanen, Maleisiërs, en straks Vietnamezen en wellicht nog anderen wilen doen als ze een redelijk welvaartsniveau hebben bereikt?
Een Mercedes kopen. En een Rolex. En op vakantie gaan naar Europa.
Europa moet blijven doen waar het goed in is. Goede, vooruitstrevende, technisch vernieuwende, mooie en kwalitatief hoogwaardige producten maken, en niet proberen te concureren op de laagste prijs. En al helemaal geen handelsbeperkingen opleggen, dat keert zich uiteindelijk altijd tegen je.
Al sinds decennia kun je een Aziatisch horloge kopen voor een habbekrats, dat een mensenleven lang betrouwbaar en nauwkeurig de tijd aan geeft. En bijna alle Europese horloge fabrikanten, die geprobeerd hebben om op prijs met de Aziaten te concureren hebben het loodje gelegd. De overlevers (Rolex, Breitling, Omega etc.) hebben het niet gered door goedkope quartz klokjes te maken, maar juist door bijzonder mooie, kwalitatief hoogwaardige, en zeer kostbare horloges te maken.
Reeds nu worden in China meer Mercedes S600's verkocht dan in Duitsland.
Het is triest dat werknemers in bepaalde bedrijfstakken zullen moeten omscholen, en omzien naar een andere baan. Maar als ze iets op één dag reizen voor de helft of minder kunnen produceren, dan moet je niet proberen om die werkgelegenheid kunstmatig hier te houden. Die Chinees moet ook z'n brood kunnen verdienen. Zodra de welvaart daar groeit, zal er vanzelf een beweging komen naar betere arbeidsvoorwaarden, en daarmee dus hogere loonkosten. Kijk maar naar Japan. ndertussen moeten wij ons toeleggen op die dingen waarin wij wel concurerend zijn. Dat is vooruitkijken.
Reken maar dat elke Aziaat die fietsfanaat is, net als jij en ik droomt van een Pinarello, Colnago of vul jouw merk van keuze hier in. Zelfs als bepaalde onderdelen buiten Europa gemaakt zijn.
Een Mercedes kopen. En een Rolex. En op vakantie gaan naar Europa.
Europa moet blijven doen waar het goed in is. Goede, vooruitstrevende, technisch vernieuwende, mooie en kwalitatief hoogwaardige producten maken, en niet proberen te concureren op de laagste prijs. En al helemaal geen handelsbeperkingen opleggen, dat keert zich uiteindelijk altijd tegen je.
Al sinds decennia kun je een Aziatisch horloge kopen voor een habbekrats, dat een mensenleven lang betrouwbaar en nauwkeurig de tijd aan geeft. En bijna alle Europese horloge fabrikanten, die geprobeerd hebben om op prijs met de Aziaten te concureren hebben het loodje gelegd. De overlevers (Rolex, Breitling, Omega etc.) hebben het niet gered door goedkope quartz klokjes te maken, maar juist door bijzonder mooie, kwalitatief hoogwaardige, en zeer kostbare horloges te maken.
Reeds nu worden in China meer Mercedes S600's verkocht dan in Duitsland.
Het is triest dat werknemers in bepaalde bedrijfstakken zullen moeten omscholen, en omzien naar een andere baan. Maar als ze iets op één dag reizen voor de helft of minder kunnen produceren, dan moet je niet proberen om die werkgelegenheid kunstmatig hier te houden. Die Chinees moet ook z'n brood kunnen verdienen. Zodra de welvaart daar groeit, zal er vanzelf een beweging komen naar betere arbeidsvoorwaarden, en daarmee dus hogere loonkosten. Kijk maar naar Japan. ndertussen moeten wij ons toeleggen op die dingen waarin wij wel concurerend zijn. Dat is vooruitkijken.
Reken maar dat elke Aziaat die fietsfanaat is, net als jij en ik droomt van een Pinarello, Colnago of vul jouw merk van keuze hier in. Zelfs als bepaalde onderdelen buiten Europa gemaakt zijn.
Harde wind is meestal tegen.
Het is een goede zaak dat veel productie werkzaamheden uit (west) Europa vertrekken/vertrokken zijn. Wij kunnen ons beter richten op kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. In deze tak van sport valt ten eerste meer te verdienen en is ten tweede minder belastend voor de samenwerking. Flexibel en/of thuiswerken kan nu eenmaal niet in een lopende band-functie in de fabriek. Dienstverlening is over het algemeen minder millieu-belastend (geen stinkende schoorsteen, geen ronkende vrachtwagens). En werk is er hier in ruime mate, het is alleen niet altijd 'passend' werk maar dat is een kwestie van perceptie.
ter info, ik werk voor een kleine, nederlandse onderneming (tussen de 600 en 700 werknemers) met een nettowinst over het eerste halfjaar van 189 miljoen euro (op jaarbasis dus meer dan een half miljoen per werknemer). Aan dat soort bedrijven heb je wat als belastingdienst!!
ter info, ik werk voor een kleine, nederlandse onderneming (tussen de 600 en 700 werknemers) met een nettowinst over het eerste halfjaar van 189 miljoen euro (op jaarbasis dus meer dan een half miljoen per werknemer). Aan dat soort bedrijven heb je wat als belastingdienst!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 22 Augustus 2006
LOL
Nah, kijk eens aan, dan ben je het dus met me eens dat het door vele boeren privé aanschaffen van alle machinerie, ipv. delen/uitbesteden wel degelijk verkeerde prioriteiten stellen kan zijn?
Dochter van een fietsenmaker? Was dat toevallig de dochter van Van Herwerden?
Maar je hebt gelijk hoor, voor sommige dingen vragen FM's schandalig hoge prijzen. Van die klikspatbordjes of standaards bijv. die gaan soms wel 4-5 keer over de kop.
Je kan dan ook beter proberen een standaard bij je nieuwe racefiets te ritselen, dan een paar euri af te dingen. Op dat laatste verliest die natuurlijk veel meer.
Tuurlijk worden er hier en daar verkeerde prioriteiten gesteld. Maar een aantal zaken moet je gewoon zelf hebben. De landbouwproblematiek ligt echter op een heel ander vlak, en die is even wat te complex en uitgebreid om hier op een fietsforum op te lossen (subsidies, EG, onkosten, supermarktmonopolie, wetgeving, etc).
En nee, wist niet eens dat V Herwerden een dochter had hahaha.
LOL
Nah, kijk eens aan, dan ben je het dus met me eens dat het door vele boeren privé aanschaffen van alle machinerie, ipv. delen/uitbesteden wel degelijk verkeerde prioriteiten stellen kan zijn?
Dochter van een fietsenmaker? Was dat toevallig de dochter van Van Herwerden?
Maar je hebt gelijk hoor, voor sommige dingen vragen FM's schandalig hoge prijzen. Van die klikspatbordjes of standaards bijv. die gaan soms wel 4-5 keer over de kop.
Je kan dan ook beter proberen een standaard bij je nieuwe racefiets te ritselen, dan een paar euri af te dingen. Op dat laatste verliest die natuurlijk veel meer.
Tuurlijk worden er hier en daar verkeerde prioriteiten gesteld. Maar een aantal zaken moet je gewoon zelf hebben. De landbouwproblematiek ligt echter op een heel ander vlak, en die is even wat te complex en uitgebreid om hier op een fietsforum op te lossen (subsidies, EG, onkosten, supermarktmonopolie, wetgeving, etc).
En nee, wist niet eens dat V Herwerden een dochter had hahaha.
Less is bore
Dat het in veel gevallen natuurlijk genuanceerder ligt ben ik helemaal met je eens, en inderdaad te ingewikkeld om hier te bepreken. Jammer voor het topic.
Van Herwerden een dochter? Kweenie, maar omfat je zijn prijzen schandalig noemde, rekende ik 1+1=2 en dachjt dat die FM-dochter dan misschien van Van Herwerden was.
Van Herwerden een dochter? Kweenie, maar omfat je zijn prijzen schandalig noemde, rekende ik 1+1=2 en dachjt dat die FM-dochter dan misschien van Van Herwerden was.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Had deze tekst per ongeluk in verkeerde topic gezet. Hierbij alsnog in het juiste topic.
Ik met hier toch nog even iets kwijt.
Ruim 3 weken geleden een Veloce achterderrailleur besteld bij een bekende zaak in de regio Den Haag. Prijs van dat speeltje: €75,-. Het zou met 1-2 weekjes binnen zijn. Inmiddels ruim 3 weken verder en nog geen derrailleurtje gezien. Afgelopen vrijdag was ik toch in Bergen op Zoom en toen maar even binnen gelopen bij Hopmans, mijn CX staat nu al lang genoeg stil. Tot mijn grote schrik was een Veloce-achterderrailleur daar slechts €54,-!!!!! Dat Hopmans iets goedkoper was had ik wel verwacht, maar dat was een bewuste keuze. Ik gun de FM in de buurt ook wel wat omdat ik voor andere dingetjes die ik direct nodig heb daar ook binnen loop. Maar we praten hier over meer dan 25!!!! Het enige woord wat in mij opkwam was "schandalig".....
Ik met hier toch nog even iets kwijt.
Ruim 3 weken geleden een Veloce achterderrailleur besteld bij een bekende zaak in de regio Den Haag. Prijs van dat speeltje: €75,-. Het zou met 1-2 weekjes binnen zijn. Inmiddels ruim 3 weken verder en nog geen derrailleurtje gezien. Afgelopen vrijdag was ik toch in Bergen op Zoom en toen maar even binnen gelopen bij Hopmans, mijn CX staat nu al lang genoeg stil. Tot mijn grote schrik was een Veloce-achterderrailleur daar slechts €54,-!!!!! Dat Hopmans iets goedkoper was had ik wel verwacht, maar dat was een bewuste keuze. Ik gun de FM in de buurt ook wel wat omdat ik voor andere dingetjes die ik direct nodig heb daar ook binnen loop. Maar we praten hier over meer dan 25!!!! Het enige woord wat in mij opkwam was "schandalig".....
Less is bore