Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

bar ends

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 10 aug 2006 20:19

pro ergonamic ook een optie ergonamisch gevormd naar handpalmen en compleet met een setje hanvaten waardoor er geen bouten uitsteken, ik moet hiervan uit gaan op de positieve berichten van m'n atb maatje ik rij zelf normaliter zonder barend, kep ze tijdelijk gemonteerd om er evt. aan te kunnen wennen maaruh tot nu toe ben ik nog steeds tegen barend er kleven te veel nadelen aan: gewicht/beschadigingen/gebruik/gevaar van takken enzo maarja das mijn persoonlijke mening groetjes

succes

A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 10 aug 2006 23:27

Deze schijnen het helemaal te zijn. cane creek

En @bikechick Dat heb ik ook al eens ervaren ja dat je net de bocht iets te krap instuur en blijf haken achter een boom. Alleen zonder barends gebeurt dat ook wel lijkt mij

ron69
Forum-lid

ron69 11 aug 2006 12:29

Ik heb de cane creek bar-ends al een paar jaar op mijn fiets zitten en ze bevallen me idd erg goed. Behalve de perfecte grip, is het andere voordeel dat ze niet bovenop het stuur zitten, maar half aan de zijkant, wat een stabieler gevoel geeft en je ook langer je handen erop durft te houden in bochten. Natuurlijk kun je nog steeds niet remmen vanuit deze positie, maar je kunt wel iets makkelijker en sneller weer je handen op het stuur plaatsen.
De nadelen zijn het wat hogere gewicht en de hogere prijs.

boskabouter
Forum-lid

boskabouter 08 sep 2006 11:50

Na ampel beraad heb ik besloten de Ergon R2M aan te schaffen.  Weliswaar kosten ze bijna € 50 euro, maar dan heb ik ook wat. Nu doemt de vraag op hoe ik de ouwe handvatten van mijn stuur krijg. Voor handige tips houd ik me aanbevolen.

skik
Forum-lid

skik 08 sep 2006 15:40

Even water koken in een waterkoker. Een maatbeker vullen, fiets op de zijkant leggen met het handvat in het water. Even laten weken, en voila je trekt ze zo eraf of schuift ze door in jou geval.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 08 sep 2006 16:40

Het randje van het handvat aan de buitenkant van het stuur een beetje oplichten. De opening van luchtpistool van de compressor er onder steken. Met je vrije hand de andere kant van het handvat lichtjes toeknijpen en  lucht onder het handvat blazen, je kan het handvat er dan zo afschuiven.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

boskabouter
Forum-lid

boskabouter 08 sep 2006 23:10

De oude zijn eraf, de nieuwe zitten erop en de eerste, lange rit is gemaakt. Conclusie: Wow!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 08 sep 2006 23:32

Ik ben blij dat er ook mensen zijn die dat wel wat vinden. Persoonlijk vind ik de handvatten van die ergons ook wel prettig vasthouden, maar die barends zijn echt 3 keer niets voor mij. Heb ze op een beurs proberen te testen maar na 2 seconden kreeg ik al last van mijn handen, wat zijn die dingen smal.

ricc
Forum-lid

ricc 22 aug 2007 20:50

Ik twijfel tussen Cane Creek Ergo Control II en de Ergon Race Grip II MR2. Wie kan mij een goed advies geven?
I only use my brain to keep my ears apart

seger
Forum-lid

seger 24 aug 2007 14:49

Ik heb een hele tijd met bar-ends gereden en vond ze heel fijn maar na een valpartij moest ik een nieuw stuur aanschaffen en toen heb ik een iets bredere specialized riser bar aangeschaft, zonder bar-ends. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk nog veel lekkerder rijdt. De lichte bocht in het stuur zorgt ervoor dat je je handen in een natuurlijke houding op het stuur kunnen rusten en je toch lekker aan het stuur kan sjorren als dit nodig is tijdens een klim of iets dergelijks. Een iets breder stuur zonder bar-ends geniet dus mijn voorkeur.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

gianmarco
Forum-lid

gianmarco 23 jul 2008 21:55

Skik schreef:Even water koken in een waterkoker. Een maatbeker vullen, fiets op de zijkant leggen met het handvat in het water. Even laten weken, en voila je trekt ze zo eraf of schuift ze door in jou geval.

De gouden tip waar ik naar op zoek was... werkte perfect!

Ik hoefde ze trouwens maar enkele seconden weken. Had er een hard hoofd in maar rubber zet blijkbaar erg snel uit... nooit geweten.

Thanks!

ron501
Forum-lid

ron501 24 jul 2008 12:45

Wie heeft er ervaring met de barends van KCNC.
Met voorgevormde golvingen voor de vingers.
[img=http://img515.imageshack.us/img515/2374 ... be1mu4.gif]
Een fan

Plaats reactie