Yeah, Ik hoor bij de club
Mijn fiets nu ook officieel een vliegtuig met m'n nieuwe Xentis mark 1 clincher wielen:
Link met meer foto'shttp://www.robmeeuwessen.nl/xentis.htm
Xentis
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Erg mooi, ben heel jaloers!
Ben erg benieuwd naar je verdere rijervaringen! En nog een onbeleefde vraag, wat heb je nu betaald voor zo'n setje beauties?
Ben erg benieuwd naar je verdere rijervaringen! En nog een onbeleefde vraag, wat heb je nu betaald voor zo'n setje beauties?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@ TiesT: bij jou weet je alleen nooit of het echt is of gephotoshopt
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 18 Mei 2007
Zijn er nu al plaatjes van de Carbon clinchers met carbon velgrand ? Ik kan ze in ieder geval niet op de site van Xentis vinden.
Ik vrees ervoor. Bij mijn weten zijn ze nog niet uit de produktie gekomen...
Zijn er nu al plaatjes van de Carbon clinchers met carbon velgrand ? Ik kan ze in ieder geval niet op de site van Xentis vinden.
Ik vrees ervoor. Bij mijn weten zijn ze nog niet uit de produktie gekomen...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 Mei 2007
@ TiesT: bij jou weet je alleen nooit of het echt is of gephotoshopt
Deze zijn echt En ben er nog steeds tevreden mee. Geen last van zijwind mooi geluid en lekker strak.Maar het had idd ook een photoshop kunnen zijn. Ik heb me toch weer een leuk idee, Maar dat zie je wel weer in een ander topic opduikelen
@ TiesT: bij jou weet je alleen nooit of het echt is of gephotoshopt
Deze zijn echt En ben er nog steeds tevreden mee. Geen last van zijwind mooi geluid en lekker strak.Maar het had idd ook een photoshop kunnen zijn. Ik heb me toch weer een leuk idee, Maar dat zie je wel weer in een ander topic opduikelen
Ik vermoed dat dit zich wel vanzelf zal oplossen na wat kilometers gedraaid te hebben. Dit gebeurt wel meer met nieuwe wielen al vind ik wel dat zo iets door de eindcontrole bij zo duur spul moet opgemerkt worden. Kan te maken hebben met het gebruikte lagervet.
Sjoemie, heb je closeup foto's van je carbon clinchers? Xentis zelf maakt op z'n site nog steeds geen melding van deze wielen.
Ziet de velgrand er robuust uit? Na het lezen van het onderstaande (gekopieerd van http://www.zipp.com/FAQ/tabid/81/Default.aspx) en de verhalen over het mogelijke 'velgrijden' na een lek, vraag ik me af of Xentis hier speciale aandacht aan heeft geschonken.
How come Zipp hasn't come out with a full carbon clincher rim yet?
The short answer is that we don't really want to have a full carbon clincher on the market. The reasoning behind this is that the technology has not yet advanced to make available reliable, durable, safe full carbon clinchers. Carbon is a wonderful material and everyday more is learned about how to work with it. However, at this point in time, no one has learned enough to overcome the three main forces a clincher rim has to overcome. The first force is an outward force on the clincher bead exerted by the pressure of the tire. The second hurdle to overcome is the tremendous heat generated by heavy braking. The final force to overcome is impact. Consider the following scenario. You start a ride with a tire pressure of 160 psi. Your ride takes you up into the mountains and (obviously) down the other side. On the way back down, you will be braking heavily occasionally. It is not uncommon for the surface of a carbon rim to reach temperatures in excess of 250 degrees Fahrenheit (121 C). With this increase in temperature, your tire pressure has suddenly gone to almost 200 psi. This excessive pressure forces the clincher beads apart. This force compromises the impact resistance since the beads are no longer parallel, but rather bowed outward. If the wheel takes a hit, the impact will sheer the sidewall of the rim off causing the tire to blow off. Granted, this scenario requires many variables to come into place which simply will not happen 99% of the time. However we have been able to replicate this failure in our testing and have decided that it is not yet feasible to produce a full carbon clincher rim and have devoted our focus to producing lightweight, durable carbon/alloy clincher rims that, on average, only weigh about 75 grams more than their full carbon counterparts.
Ziet de velgrand er robuust uit? Na het lezen van het onderstaande (gekopieerd van http://www.zipp.com/FAQ/tabid/81/Default.aspx) en de verhalen over het mogelijke 'velgrijden' na een lek, vraag ik me af of Xentis hier speciale aandacht aan heeft geschonken.
How come Zipp hasn't come out with a full carbon clincher rim yet?
The short answer is that we don't really want to have a full carbon clincher on the market. The reasoning behind this is that the technology has not yet advanced to make available reliable, durable, safe full carbon clinchers. Carbon is a wonderful material and everyday more is learned about how to work with it. However, at this point in time, no one has learned enough to overcome the three main forces a clincher rim has to overcome. The first force is an outward force on the clincher bead exerted by the pressure of the tire. The second hurdle to overcome is the tremendous heat generated by heavy braking. The final force to overcome is impact. Consider the following scenario. You start a ride with a tire pressure of 160 psi. Your ride takes you up into the mountains and (obviously) down the other side. On the way back down, you will be braking heavily occasionally. It is not uncommon for the surface of a carbon rim to reach temperatures in excess of 250 degrees Fahrenheit (121 C). With this increase in temperature, your tire pressure has suddenly gone to almost 200 psi. This excessive pressure forces the clincher beads apart. This force compromises the impact resistance since the beads are no longer parallel, but rather bowed outward. If the wheel takes a hit, the impact will sheer the sidewall of the rim off causing the tire to blow off. Granted, this scenario requires many variables to come into place which simply will not happen 99% of the time. However we have been able to replicate this failure in our testing and have decided that it is not yet feasible to produce a full carbon clincher rim and have devoted our focus to producing lightweight, durable carbon/alloy clincher rims that, on average, only weigh about 75 grams more than their full carbon counterparts.
Carbon clinchers (Corima, Reynolds, Campa Hyperon) bestaan al wel een tijdje trouwens.
Hier trouwens een foto van mijn koersploegmaat Steven Van Vooren tijdens het BK Tijdrijden U23 vandaag... hij had weliswaar een mindere dag, maar de Xentis Mark 1 TT's waren de goede keuze.
Hier trouwens een foto van mijn koersploegmaat Steven Van Vooren tijdens het BK Tijdrijden U23 vandaag... hij had weliswaar een mindere dag, maar de Xentis Mark 1 TT's waren de goede keuze.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -