Trek Madone 5.9 aan het scheuren
Quoten: Origineel geplaatst door cees1910 op 04 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 04 Augustus 2006
Ik zou geen genoegen nemen met een kwalitatief slechter frame zonder compensatie, mits de garantie toereikend is.
en dan verzanden in een eindelose discussie ,ik zie het al voor me bewijzen dat het niet van een val afkomstig is en dan nog leeftijd en evt goede vervanging
wie zegt dat de kwalitiet slechter is van het andere frame? omdat het goedkoper is hoeft het niet slechter te zijn
---------------------------------------------------------------------------------
In dit geval is gegeven dat het frame niet door eigen schuld is beschadigd, dit zou ik willen aannemen omdat naast dat betrokkene zulks te kennen geeft, zelfs de fietsenmaker een nieuw frame ter beschikking stelt. Om voorgenoemde situatie - mocht het onverhoopt tot een rechtszaak komen - te kunnen bewijzen is het prettig om e.e.a. alvast op schrift te stellen of een getuige bij de kwestie te betrekken. Verder kan een onafhankelijk deskundig rapport dienst doen, de kosten daarvan komen bij succes voor vergoeding door de wederpartij in aanmerking. Met betrekking tot de garantie: door het woord 'toereikend' te hanteren geef ik mede rekenschap aan de vraag of gezien de leeftijd van de fiets deze nog onder de garantie valt.
Al met al is dat inderdaad erg vervelend. De vraag rijst of - indien daarvan sprake is - men beter genoegen kan nemen met een kwalitatief slechter frame. Ik voel daar weinig voor maar mocht men daar anders over denken, dan staat het u uiteraard geheel vrij eens anders te beslissen.
Met betrekking tot het wel of niet aanwezig zijn van een kwalitatief slechter frame: daar heb je wel gelijk in. Een goedkoper frame behoeft inderdaad niet slechter te zijn. Men denke aan relatief goedkopere (doch betere of gelijke) technische ontwikkelingen. Dat neemt niet weg dat er destijds een bepaald bedrag is betaald en de garantie (mogelijk) mede daarop toeziet. Ik zou overwegen of, nu degeen die heeft gegarandeerd voordeel geniet (indien hij dus het goedkopere maar technisch gelijke of betere frame levert), dit mogelijk in aanmerking komt voor compensatie. Dit zal vooral het geval zijn wanneer de garantie mede afhankelijk is gesteld van de koopprijs.
Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 04 Augustus 2006
Ik zou geen genoegen nemen met een kwalitatief slechter frame zonder compensatie, mits de garantie toereikend is.
en dan verzanden in een eindelose discussie ,ik zie het al voor me bewijzen dat het niet van een val afkomstig is en dan nog leeftijd en evt goede vervanging
wie zegt dat de kwalitiet slechter is van het andere frame? omdat het goedkoper is hoeft het niet slechter te zijn
---------------------------------------------------------------------------------
In dit geval is gegeven dat het frame niet door eigen schuld is beschadigd, dit zou ik willen aannemen omdat naast dat betrokkene zulks te kennen geeft, zelfs de fietsenmaker een nieuw frame ter beschikking stelt. Om voorgenoemde situatie - mocht het onverhoopt tot een rechtszaak komen - te kunnen bewijzen is het prettig om e.e.a. alvast op schrift te stellen of een getuige bij de kwestie te betrekken. Verder kan een onafhankelijk deskundig rapport dienst doen, de kosten daarvan komen bij succes voor vergoeding door de wederpartij in aanmerking. Met betrekking tot de garantie: door het woord 'toereikend' te hanteren geef ik mede rekenschap aan de vraag of gezien de leeftijd van de fiets deze nog onder de garantie valt.
Al met al is dat inderdaad erg vervelend. De vraag rijst of - indien daarvan sprake is - men beter genoegen kan nemen met een kwalitatief slechter frame. Ik voel daar weinig voor maar mocht men daar anders over denken, dan staat het u uiteraard geheel vrij eens anders te beslissen.
Met betrekking tot het wel of niet aanwezig zijn van een kwalitatief slechter frame: daar heb je wel gelijk in. Een goedkoper frame behoeft inderdaad niet slechter te zijn. Men denke aan relatief goedkopere (doch betere of gelijke) technische ontwikkelingen. Dat neemt niet weg dat er destijds een bepaald bedrag is betaald en de garantie (mogelijk) mede daarop toeziet. Ik zou overwegen of, nu degeen die heeft gegarandeerd voordeel geniet (indien hij dus het goedkopere maar technisch gelijke of betere frame levert), dit mogelijk in aanmerking komt voor compensatie. Dit zal vooral het geval zijn wanneer de garantie mede afhankelijk is gesteld van de koopprijs.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Smoothly je kan je FM best een beetje onderdruk zetten want hij is diegene die wettelijk gezien verantwoordelijk is de garantieafhandeling van de fiets. Het is dus zijn probleem als Trek met een goedkoper frame komt dat jij niet wilt hebben en niet het jouwe. Lijkt me dat er wel een oplossing mogelijk moet zijn als er echt 10 weken levertijd op zit. In dat geval lijkt het me heel redelijk dat je FM jouw gedurende die tijd een fiets te leen stelt. 10 weken vind ik echter wel erg gortig als ze het hebben staan in Amerika, dan kunnen ze ook gewoon een koerier bellen en het frame in 5 dagen in Europa hebben staan bij je FM voor de deur.
Beste Philippe,
Heb dit voorjaar een nieuwe Trek 5.2 SL gekocht (frame is vergelijkbaar met de 5.9 SL) en na ongeveer 2 maanden constateerde ik ook scheurtjes boven de bracket. Hiermee ben ik naar de dealer gegaan deze heeft contact opgenomen met de importeur. Deze vertelde dat het gaat om scheurtjes in de lak en niet in het frame zelf. Wel kreeg ik een nieuw frame (een 5.9 SL, deze is dus gewoon leverbaar) moest hier alleen wel 3 mnd op wachten. In de tussentijd heb ik zonder problemen gewoon op dezelfde fiest doorgefietst. Gr Hendrik
Heb dit voorjaar een nieuwe Trek 5.2 SL gekocht (frame is vergelijkbaar met de 5.9 SL) en na ongeveer 2 maanden constateerde ik ook scheurtjes boven de bracket. Hiermee ben ik naar de dealer gegaan deze heeft contact opgenomen met de importeur. Deze vertelde dat het gaat om scheurtjes in de lak en niet in het frame zelf. Wel kreeg ik een nieuw frame (een 5.9 SL, deze is dus gewoon leverbaar) moest hier alleen wel 3 mnd op wachten. In de tussentijd heb ik zonder problemen gewoon op dezelfde fiest doorgefietst. Gr Hendrik
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Kan mij niet indenken dat er niemand in de winkel zo'n frame in jouw maat heeft hangen, dit kan de importeur gewoon nazien of navragen!
Maar even over de scheurtjes, zijn het lakscheuren of echte scheuren (lakscheuren zijn vaker gladder en zitten op verbindingen bij de onder de lak verborgen verlijmde lugs).
Dan hoeft het geen 10 weken te duren.
Verder behoort Trek jouw anders een duurder frame te leveren.
De 5.2 is natuurlijk een anders frame als de 5.9.
En als je de tijd hebt, kun je wellicht wachten op de SL versie.
Maar ff wat anders, 18K kilometer in een jaar is verrekte veel hoor.
Zit je elke dag op de fiets of zo.
MtB
Maar even over de scheurtjes, zijn het lakscheuren of echte scheuren (lakscheuren zijn vaker gladder en zitten op verbindingen bij de onder de lak verborgen verlijmde lugs).
Dan hoeft het geen 10 weken te duren.
Verder behoort Trek jouw anders een duurder frame te leveren.
De 5.2 is natuurlijk een anders frame als de 5.9.
En als je de tijd hebt, kun je wellicht wachten op de SL versie.
Maar ff wat anders, 18K kilometer in een jaar is verrekte veel hoor.
Zit je elke dag op de fiets of zo.
MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Morgen zou ik hopelijk meer weten ivm frame en wat ze gaan doen ...
Rij vaak me de fiets naar het werk en anders 's avonds wat gaan rijden- trainen hoe je het wil noemen met vrienden. volgens mijn "trainingsschema" (probeer ik wat te volgen ) heb ik enkel vrijdag een rustdag ,s oms ook nog een wedstrijdje dan kom je snel aan de km.
Rij vaak me de fiets naar het werk en anders 's avonds wat gaan rijden- trainen hoe je het wil noemen met vrienden. volgens mijn "trainingsschema" (probeer ik wat te volgen ) heb ik enkel vrijdag een rustdag ,s oms ook nog een wedstrijdje dan kom je snel aan de km.
Quoten: Origineel geplaatst door falcon op 12 Augustus 2006
5.2 sl frame is ook 110 net net 5.9 sl.
de gewone 5.2 niet.
Dat dacht ik ook.
Je hebt: Madone, Madone SL, Madone SSL en de Madone SSLx.
Het uiterlijke verschil tussen de Madone en de Madone SL is de vin op de zitbuis.
5.2 sl frame is ook 110 net net 5.9 sl.
de gewone 5.2 niet.
Dat dacht ik ook.
Je hebt: Madone, Madone SL, Madone SSL en de Madone SSLx.
Het uiterlijke verschil tussen de Madone en de Madone SL is de vin op de zitbuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56
Quote: Origineel geplaatst door smoothly op 07 Augustus 2006
Morgen zou ik hopelijk meer weten ivm frame en wat ze gaan doen ...Rij vaak me de fiets naar het werk en anders 's avonds wat gaan rijden- trainen hoe je het wil noemen met vrienden. volgens mijn "trainingsschema" (probeer ik wat te volgen ) heb ik enkel vrijdag een rustdag ,s oms ook nog een wedstrijdje dan kom je snel aan de km.
Waaw, dat is gemiddeld 50,5 km per dag, gesteld dat je elke dag van het jaar zou rijden!!!
Dat is ECHT verrekt veel!
En inderdaad ik zou ook niet blij zijn met iets minder dan wat ik had, omdat zij je een slecht frame geleverd hebben.
Gr Geert
Morgen zou ik hopelijk meer weten ivm frame en wat ze gaan doen ...Rij vaak me de fiets naar het werk en anders 's avonds wat gaan rijden- trainen hoe je het wil noemen met vrienden. volgens mijn "trainingsschema" (probeer ik wat te volgen ) heb ik enkel vrijdag een rustdag ,s oms ook nog een wedstrijdje dan kom je snel aan de km.
Waaw, dat is gemiddeld 50,5 km per dag, gesteld dat je elke dag van het jaar zou rijden!!!
Dat is ECHT verrekt veel!
En inderdaad ik zou ook niet blij zijn met iets minder dan wat ik had, omdat zij je een slecht frame geleverd hebben.
Gr Geert