Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Vork te kort afgezaagd! zoek een andere

swijland
Forum-lid

swijland 04 aug 2006 17:24

Beste lezer,

Herkent u van die dagen dat alles goed gaat? Nou, vandaag heb ik dus een dag waar ongeveer alles fout gaat en dan bij het opbouwen van m'n nieuwe fiets.

Eerst kreeg ik zo'n stomme sticker van de dealer er niet af. Heeft me 3 kwartier pulken gekocht.

Vervolgens trek ik de kabel door het frame zonder er eerst een dummy in te doen (Scott Plasma dus kabel door de buis). Weer een half uurtje verder.

Maar het laatste is eigenlijk het rotste. Ik heb de vorkbuis te kort afgezaagd, dus nu kan ik de stuurpen niet meer stevig vastzetten!!!!!!! Nu was ik toch al van plan om een nieuwe vork te kopen, maar ik wilde deze eerst nog even een tijdje rijden.

Nu had ik wel even een vraagje voor jullie:

Ik ben nu op zoek naar een aerodynamisch voorvork om op mijn nieuwe Scott Plasma Team te zetten. Het carbon dat voor dit frame gebruikt is heeft van die grote diagonale vlakken, net als bij de Scott CR1.

Kent iemand een vork die dus een aero uiterlijk heeft en vooral ook een zelfde soort carbon gebruikt? Niet de CR1 vork van Scott a.u.b., omdat hier mijn Tektro R725 rem hier niet achter past.

Bij voorbaat dank,

S. Wijland

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 04 aug 2006 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door SWijland op 04 Augustus 2006

Beste lezer,Herkent u van die dagen dat alles goed gaat? Nou, vandaag heb ik dus een dag waar ongeveer alles fout gaat en dan bij het opbouwen van m'n nieuwe fiets.Eerst kreeg ik zo'n stomme sticker van de dealer er niet af. Heeft me 3 kwartier pulken gekocht.Vervolgens trek ik de kabel door het frame zonder er eerst een dummy in te doen (Scott Plasma dus kabel door de buis). Weer een half uurtje verder.Maar het laatste is eigenlijk het rotste. Ik heb de vorkbuis te kort afgezaagd, dus nu kan ik de stuurpen niet meer stevig vastzetten!!!!!!! Nu was ik toch al van plan om een nieuwe vork te kopen, maar ik wilde deze eerst nog even een tijdje rijden.Nu had ik wel even een vraagje voor jullie:Ik ben nu op zoek naar een aerodynamisch voorvork om op mijn nieuwe Scott Plasma Team te zetten. Het carbon dat voor dit frame gebruikt is heeft van die grote diagonale vlakken, net als bij de Scott CR1.Kent iemand een vork die dus een aero uiterlijk heeft en vooral ook een zelfde soort carbon gebruikt? Niet de CR1 vork van Scott a.u.b., omdat hier mijn Tektro R725 rem hier niet achter past.Bij voorbaat dank,S. Wijland

Easton EC90 Aero misschien?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 aug 2006 18:57

Pfff die grove weave vind je niet zo veel geloof ik.... kan met niet 1 vork bedenken die dat heeft behalve Scott zelf.... maar als je iets snels zoekt:

Oval Concepts A900 Jetstream
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rene1
Forum-lid

rene1 04 aug 2006 19:14

Ik heb een look hsc 5 vork. Bij aankoop kwam ik erachter dat hij inmiddels ook bestaat in de grove structuur. Het is echter geen aerovork, maar wel een hele lichte.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 aug 2006 21:19

Ritchey WCS is er ook met de grove Scott structuur. Mooie lichte vork. Wel ergens gelezen (op ww uiteraard) dat deze 10k weave alleen voor de OEM markt was ofzo (zit op de Wilier Le Roi o.a.).

swijland
Forum-lid

swijland 05 aug 2006 00:07

Die Ritchey is mij ook al opgevallen ja, maar die zit inderdaad alleen standaard op fabrieksaf exemplaren, helaas.

Die Oval Concepts ziet er wel vet uit. Ik heb hem ergens op internet al op een BH fiets gezien, alleen plaatje kan ik nu even niet te pakken krijgen. Alleen wel jammer van die stuctuur

Plaats reactie