Centaur 2007
Dank voor je begrip. Ik denk dat iedereen probeert om een goeie prijs te betalen zonder illegaal spul te kopen. Daarbij komt dat ik 85 van de reparaties aan mijn fiets zelf doe, dus een fietsenmaker met een goede werkplaats verdient aan mij toch niet zo snel...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 05 September 2006
Ik ga zeker wat fietsenzaken af en ga eens kijken wat daar bijvoorbeeld een paar atb wielen van Mavic sl's kosten, scheelt het meer dan 30 dan rij ik binnenkort op een paar sl,s voor m,n atbtje.
Mavic SL's worden momenteel met het uur goedkoper, nu de modellen 2007 bijna op de markt zijn. Was de adviesprijs nog niet zo lang geleden dik boven de 700 euro, nu nog maar krap boven de 500. De verleiding wordt voor mij ook steeds groter...
Ik ga zeker wat fietsenzaken af en ga eens kijken wat daar bijvoorbeeld een paar atb wielen van Mavic sl's kosten, scheelt het meer dan 30 dan rij ik binnenkort op een paar sl,s voor m,n atbtje.
Mavic SL's worden momenteel met het uur goedkoper, nu de modellen 2007 bijna op de markt zijn. Was de adviesprijs nog niet zo lang geleden dik boven de 700 euro, nu nog maar krap boven de 500. De verleiding wordt voor mij ook steeds groter...
Ik heb gisteren een centaur 2007 groep gekocht bij Hopmans voor €470,-. Dit leek me een mooie prijs en zoals te zien is op de foto's zat alles keurig verpakt in doosjes, dus geen OEM.
De groep lijkt me hoogwaardiger dan voorheen en dan met name de cranks. Verder zijn natuurlijk de carbon ergopowers en achterderailleur een esthetische (en gewichtsbesparende?) vooruitgang. Volgens mij biedt de Centaur 2007 groep een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
P.S. Excuses voor de onscherpe foto's
De groep lijkt me hoogwaardiger dan voorheen en dan met name de cranks. Verder zijn natuurlijk de carbon ergopowers en achterderailleur een esthetische (en gewichtsbesparende?) vooruitgang. Volgens mij biedt de Centaur 2007 groep een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
P.S. Excuses voor de onscherpe foto's
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 02 Oktober 2006
Ziet er goed uit (ondanks de mindere fotokwaliteit). Zijn die cranks compleet met lagers en heb je daar nog een speciale sleutel voor nodig of kan je nog steeds uit de voeten met dezelfde dop als voorheen?
De lagers van 2007 Campa cranks hangen vast aan het trapstel, zoals je hier ziet:
Maar daarnaast moet je nog de bottom bracket cups nemen, die afhankelijk van je kader in Italiaanse of BSA schroefdraad zijn. Dat is het doosje met de rode streep die je ziet op de foto van de complete groep: deze cups bestaan immers enkel in Record (dus ook bij de Centaur of Veloce groep komen ze als Record).
Qua speciale sleutels zijn er twee voorhanden. Ten eerste de speciale Campa sleutel (BB-120) om de cups te monteren... De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook de Shimano sleutel hierop past.
Daarnaast moet je met je inbussleutel heel diep tot in het bracket geraken. Meestal zal je dit niet hebben. Daarom heeft Campa een imbus-verlengsleutel (BB-110):
Ziet er goed uit (ondanks de mindere fotokwaliteit). Zijn die cranks compleet met lagers en heb je daar nog een speciale sleutel voor nodig of kan je nog steeds uit de voeten met dezelfde dop als voorheen?
De lagers van 2007 Campa cranks hangen vast aan het trapstel, zoals je hier ziet:
Maar daarnaast moet je nog de bottom bracket cups nemen, die afhankelijk van je kader in Italiaanse of BSA schroefdraad zijn. Dat is het doosje met de rode streep die je ziet op de foto van de complete groep: deze cups bestaan immers enkel in Record (dus ook bij de Centaur of Veloce groep komen ze als Record).
Qua speciale sleutels zijn er twee voorhanden. Ten eerste de speciale Campa sleutel (BB-120) om de cups te monteren... De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook de Shimano sleutel hierop past.
Daarnaast moet je met je inbussleutel heel diep tot in het bracket geraken. Meestal zal je dit niet hebben. Daarom heeft Campa een imbus-verlengsleutel (BB-110):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Kan ook gewoon met een imbus-bitje en een doppenset toch? Ik zou een momentsleutel pakken, kun je meteen die 42 Nm precies afmeten.
@ j o r r i t: zet het macro-icoontje op je camera eens aan, dan krijg je wat betere foto's van dichtbij. Meestal een tulp-icoontje.
@ j o r r i t: zet het macro-icoontje op je camera eens aan, dan krijg je wat betere foto's van dichtbij. Meestal een tulp-icoontje.
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 Oktober 2006
@ j o r r i t: zet het macro-icoontje op je camera eens aan, dan krijg je wat betere foto's van dichtbij. Meestal een tulp-icoontje.
@ Havana : Bedankt voor de tip, maar in de macrostand werkt de flitser niet en heb deze foto's 's avonds geschoten dus het kon even niet anders.
Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de crankset. Stel dat je je lager kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
@ j o r r i t: zet het macro-icoontje op je camera eens aan, dan krijg je wat betere foto's van dichtbij. Meestal een tulp-icoontje.
@ Havana : Bedankt voor de tip, maar in de macrostand werkt de flitser niet en heb deze foto's 's avonds geschoten dus het kon even niet anders.
Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de crankset. Stel dat je je lager kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...