Heeft iemand toevallig een overzichtje met daarop de gewichten van alle modellen van onder andere Colnago, Pinarello, Cervelo, Bianchi etc. ?
Wat is nu een echt licht frame ?
Gewichten carbon frames
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een echt licht frame? Bijvoorbeeld deze frames: Scott CR1 =+/- 880 gram, Cervelo R3=+/- 850 gram, Litespeed Ghisallo SL (titanium)=+/- 770 gram etc... Deze frames zijn dus licht en vrij prijzig (vooral de Litespeed is duur!!)
Er komen nog wel een paar lichtgewicht frames aan overigens. De Addict van Scott, de Bayonne van Cervelo (als ie ooit komt..). Verder zijn er nog wel een paar exotische custom-frame bouwers te verzinnen die lichtgewicht (carbon) frames maken zoals Parlee (erg mooi, maar helaas ook prijzig), Calfee, Ruegammer. Er zijn op dit forum vast nog wel mensen die nog meer lichtgewicht exoten weten!
Kijk voor de gewichten van frames ook eens op www.weightweenies.starbike.com
Er komen nog wel een paar lichtgewicht frames aan overigens. De Addict van Scott, de Bayonne van Cervelo (als ie ooit komt..). Verder zijn er nog wel een paar exotische custom-frame bouwers te verzinnen die lichtgewicht (carbon) frames maken zoals Parlee (erg mooi, maar helaas ook prijzig), Calfee, Ruegammer. Er zijn op dit forum vast nog wel mensen die nog meer lichtgewicht exoten weten!
Kijk voor de gewichten van frames ook eens op www.weightweenies.starbike.com
Gang is alles!!
Canyon is in de praktijk niet extreem licht (wel stijf overigens)
Er zijn wel meer lichtgewicht frames die niet zoveel hoeven te kosten. Scott Team issue scandium is onder de 1000 gram en af en toe zijn ze nog nieuw te krijgen.
Willier le roi is niet zwaar (eigenlijk een Cr1 remake), Spin is al naar gelang de eisen licht tot zeer licht.
Er zijn wel meer lichtgewicht frames die niet zoveel hoeven te kosten. Scott Team issue scandium is onder de 1000 gram en af en toe zijn ze nog nieuw te krijgen.
Willier le roi is niet zwaar (eigenlijk een Cr1 remake), Spin is al naar gelang de eisen licht tot zeer licht.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties, vooral aan de site van weight weenies heb ik veel ! De buizen van de nieuwere carbon frames worden steeds dikker en dikker, kijk maar naar de Cervelo Soloist carbon, wel mooi, maar ik geloof inderdaad niet dat het gewicht ten goede komt.
Waarom fietsen beter zijn dan vrouwen:<br>
Je kunt je fiets elke dag van de maand bestijgen<br>
Een fiets piept alleen als er echt iets mis is<br>
Het zal een fiets worst zijn of je naar andere fietsen kijkt
Je kunt je fiets elke dag van de maand bestijgen<br>
Een fiets piept alleen als er echt iets mis is<br>
Het zal een fiets worst zijn of je naar andere fietsen kijkt
De Soloist Carbon is natuurlijk ook gebouwd om aerodynamisch te zijn (maar is nog steeds licht)
Met dikke buizen kun je juist dunnere wanddiktes gebruiken en frames juist lichter maken (tot op zekere hoogte)
Met dikke buizen kun je juist dunnere wanddiktes gebruiken en frames juist lichter maken (tot op zekere hoogte)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"