Rijden met Notubes
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Ik ken iemand die heeft er de Transalpe mee gereden. Naar volle tevredenheid. Niet lek gereden.
Rij zelf nu met DT-Swiss velgen, DT-Swiss Tubuless set. Nog wel met UST banden op advies van DT-Swiss. Maar volgens mij moet het ook met gewone banden kunnen.
Ik heb de vraag bij een expert (wedstrijdrijder / eigenaar fietsenwinkel) neergelegd zodra ik meer weet zal het hier gemeld worden.
Rij zelf nu met DT-Swiss velgen, DT-Swiss Tubuless set. Nog wel met UST banden op advies van DT-Swiss. Maar volgens mij moet het ook met gewone banden kunnen.
Ik heb de vraag bij een expert (wedstrijdrijder / eigenaar fietsenwinkel) neergelegd zodra ik meer weet zal het hier gemeld worden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Deze persoon had overigens het Notubes set op Crossmax SL wielen toegepast
Ik heb de TAC ook uitgereden met die combinatie (SL/NN/Notubes). Het monteren was kinderspel (met compressor) en geen enkel lek gehad. Mijn "tac-partener" had dezelfde setup maar dan met biba en heeft 2 x lek gehad, zo zie je maar.
Over de slijtage van de achterband (NN) ben ik wel zo niet te spreken. Na de Kitzalp en TAC zit hij er helemaal door...dit terzijde
Over de slijtage van de achterband (NN) ben ik wel zo niet te spreken. Na de Kitzalp en TAC zit hij er helemaal door...dit terzijde
ik rij met tubeless op crossmaxen XL ik heb er Racing Ralph 2.1 op liggen. Werkt naar mijn mening perfect. Kans op lek is zeer klein. En bij lekrijden gewwoon even een nieuwe Biba en klaar!. Het grootste voordeel is gewoon dat je met minder druk kan rijden omdat de kans op stootlekken weg is.
M@zzel
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Vanaf dit weekend rijden met NOTUBES systeem in combinatie Schwalbe Noby Nic voor en Racing Ralph achter.
Nu rij ik met Schwalbe RR tubuless voor en achter. Nieuwe configuratie geeft een gewichtsbesparing van maar liefst 420 gram!!
Dit is alleen al is een reden om over te gaan naar dit systeem.
Ga er in september een alpencross (obertsdorf - Riva del Garda) mee rijden. ervaringen zal ik hier melden.
Nu rij ik met Schwalbe RR tubuless voor en achter. Nieuwe configuratie geeft een gewichtsbesparing van maar liefst 420 gram!!
Dit is alleen al is een reden om over te gaan naar dit systeem.
Ga er in september een alpencross (obertsdorf - Riva del Garda) mee rijden. ervaringen zal ik hier melden.
Quoten: Origineel geplaatst door Robert1965 op 10 Augustus 2006
Vanaf dit weekend rijden met NOTUBES systeem in combinatie Schwalbe Noby Nic voor en Racing Ralph achter.
Nu rij ik met Schwalbe RR tubuless voor en achter. Nieuwe configuratie geeft een gewichtsbesparing van maar liefst 420 gram!!
Dit is alleen al is een reden om over te gaan naar dit systeem.
Ga er in september een alpencross (obertsdorf - Riva del Garda) mee rijden. ervaringen zal ik hier melden.
Tubeless = Notubes???
Die gewichts besparing lijkt mij een beetje vaag. RR 2.1 weegt 695g en NN 2.1 weegt 710g. Als je een RR vervangt door een NN dan ben je toch zwaarder?
Vanaf dit weekend rijden met NOTUBES systeem in combinatie Schwalbe Noby Nic voor en Racing Ralph achter.
Nu rij ik met Schwalbe RR tubuless voor en achter. Nieuwe configuratie geeft een gewichtsbesparing van maar liefst 420 gram!!
Dit is alleen al is een reden om over te gaan naar dit systeem.
Ga er in september een alpencross (obertsdorf - Riva del Garda) mee rijden. ervaringen zal ik hier melden.
Tubeless = Notubes???
Die gewichts besparing lijkt mij een beetje vaag. RR 2.1 weegt 695g en NN 2.1 weegt 710g. Als je een RR vervangt door een NN dan ben je toch zwaarder?
M@zzel
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Hiervoor reed ik met Tubeless banden. in combinatie met DT Swiss velg 4.1D Daar moet een speciale velgriem in om tubuless te kunnen rijden, en nog een flesje met antilek vloeistof.
Nu zijn het normale banden met een veel lichtere velgriem en veel minder antilek vloeistof.
Het gewichtsverschil is dmv wegen gecontateerd. Dus in mijn configuratie een hele vooruitgang.
Nu zijn het normale banden met een veel lichtere velgriem en veel minder antilek vloeistof.
Het gewichtsverschil is dmv wegen gecontateerd. Dus in mijn configuratie een hele vooruitgang.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende