Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sport / fitness fiets

sect
Forum-lid

sect 29 jul 2006 18:41

Dag allemaal , In een paar dagen heb ik een groot aantal onderwerpen gelezen op het forum. Als 'bike-leek' ben ik aanzienlijk wijzer geworden. Vooral de juiste afmontage is een belangrijk item. Ik zat te twijfelen over een mountainbike of cross-hybride. Op dit moment heb ik een sport hybride ( 8jaar oud, ziet er nog goed uit, behalve de versnellingen doen het niet meer). Tijd voor nieuwe fiets en heb weer gekozen om een sport hybride te kiezen. Vooral voor de wendbaarheid en snelheid op de harde weg. Met bijna 2m (95kg) ben ik gebonden aan een hoge frame maat. Ook ben ik op zoek naar kwaliteit. Het is moeilijk te bepalen welke onderdelen van hoge kwaliteit zijn (als je type niet weet). Ik heb twee fietsen geselecteerd, waarvan ik denk dat het kwaliteit is. Budget tussen 1000e - 1300e! Graag lees ik advies / discusses. Vragen : is verstandig om klik pedalen te nemen ? Welke middelen te gebruiken voor zelf onderhoud toe te passen? Hoeveel beurten / onderhoud bij fietsenwinkel per jaar (50km per week) ? Bij inruil wat krijg je voor een oude sport hybride? Tips goede fietsenwinkels omgeving Ede / Veenendaal ? Keuze: 1) Koga ROAD Champ model 2006 (1099e) ( color=#800080http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=7 ... id=2191980) 2) Cube SL ROAD race ( color=#0000ffhttp://www.cube-bikes.de/xist4c/web/SL-Road-Ra ... _6974_.htm) 1) Koga ROAD Champ Gewicht 9,2kg Frame hoogtes 52-54-56-58-60-63cm Frameomschrijving Super-smooth welded aluminium 7005 Voorvork Aero, Chromo-Carbon 1", no thread! Kleur Pearl midnight blue/Warm grey metallic/Aluminum paint (Silk) Stuur Koga Pro Fitness double butted 580mm ø25,4 Black, special logo Voorbouw Koga Pro Fitness adjustable (A-head) Black, special logo Grips Pro Cross Country Black-Transparent Remmen Shimano BR-A550 Schakelgreep (r) Shimano SL-R440 Schakelgreep (l) Shimano SL-R440 Remgreep (r) Shimano BL-R440 Remgreep (l) Shimano BL-R440 Remkabels Silver Derailleurkabels Silver B.P.C. Yes Balhoofdstel Tange Seiki A-head ZS-22 industrial bearing 1" Ketting Shimano CN-HG73 Wielset Shimano WH-R500 Banden Continental Grand Prix 25-622 Binnenbanden Continental Velglint H.P. 700C 16mm Zadel Fi'zi:k Rondine Black, thigh glides Grey Zadelovertrek Selle San Marco MTB Zadelpen Koga Pro Fitness ø27,2x270mm Black, special logo Zitbuisklem Koga aluminum Crankset Shimano Tiagra triple 52-42-30T Bracketas Shimano BB-ES30 Pedalen Shimano PD-M324 Cassette Shimano HG50 13-25T 9 speed Achterderailleur Shimano Tiagra Voorderailleur Shimano FD-R443 Pomp SKS RookieXL double shot Bidon Tacx Source Black Bidonhouder Tacx Allure Black Zadeltas Fi'zi:k Small ICS Fs A 2) SL SL ROAD RACE 105 (2006)
>B>Triple butted frame!: lichter dan het frame van de SL Road Pro!>SL Road: een racefiets met een recht stuurtje en krachtige remmen>Met 105 Triple groep (3x10 versnellingen)SPECIFICATIES SL ROAD 105
GEWICHT vanaf 9 kg FRAME Alu 7005, Geintegreerd Balhoofdstel, triple buttedVORK Dedacciai CarbonBALHOOFDSTEL FSA OrbitSTUUR/STUURPEN Syntace Duraflite 2014 / Syntace F 139HANDVATTEN ProfileZADELPEN RFR Light 31.6ZADEL Fi’zi:k Aliante SportCRANKSTEL Shimano 105 triple 10-speedBOTTOM-BRACKET Shimano 105DERAILLEUR-ACHTER Shimano Ultegra triple 10-speedDERAILLEUR-VOOR Shimano FD-R 773REMMEN Avid SD 7 V-BrakeREMHENDELS Avid SD 7SHIFTERS Shimano SLR 770CASSETTE/KETTING Shimano 105 / Shimano 105VELGEN/SPAKEN Shimano WH-R550BANDEN Schwalbe Stelvio LightPEDALEN Fasten AluFRAMEKLEUR Dual Silver geanodiseerdAdvies ?

Voorbaat dank!

Plaats reactie